Raskaana(ko) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jjade-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jjade-

Uusi jäsen
13.04.2009
14
0
1
Niin elikä siis olen ollut n. 2 viikkoa sitten yhdynnässä ilman ehkäsyä ovulaation aikaan. Pari päivää sitten alkoi tulemaan oireita mm. pahoinvointia, väsymystä ja sitten maha on ollut jo hiukan pidempää todella turvonnut. Tein testin joka näytti haaleaa plussaa.

Tänä aamuna kuitenkin huomasin että oli tullut verta, hiukan ruskeaa ''tuhrua''. Normaalisti on hirveät kuukautiskivut ja runsas vuoto, nyt ei kuitenkaan kumpaakaan. Toivottavasti joku ehtisi vastaamaan :).

Eikös se nii ole, että kun testi näyttää edes jonkin verran plussaa se tarkoittaa että on raskaana. Ja tuo tiputtelukin on kuulemani mukaan aika tavallista juuri silloin kun menkat pitäis alkaa. Itellä testi näytti haaleata plussaa aluks ja sit viikon päästä testiin ilmestyi vahvempi merkki. .

Monilla tulee vähän tuhrua silloin ku kuukautisten ois pitäny alkaa, eli uskonpa että raskaana olet =) Kunhan vuoto ei tulee paljoa. Mulla oli itella rv 6 vähän ruskeaa tuhrua ja ultran mukaan kaikki hyvin! Eli jos oot epävarma voit käydä varhaisultrassa yksityisellä rv 6 jälkeen, silloin pitäis sykkeenkin näkyä. Mut nyt ei auta muuta ku odottaa. Mulla oli muute ekas testin niiiin haalee haamu et sitä ei melkee nähny ja silti oli raskaana ja plussa vahvistu myöhemmin.

Toki voit olla raskaana. On hyvin yleistä, että naisilla tulee alkuraskaudessa pientä veristä vuotoa tai tuhrua, joka saattaa kestää useita viikkoja alkuun ja sitten loppua kuin seinään. Joillain tätä kestää vain muutaman päivän, joillain siis kauemmin ja joillain sitä ei esiinny lainkaan.
On myös tiedossa, että joillain naisilla saattaa raskaudesta huolimatta, tulla kuukautiset usana kuukautena...usein tämän vuoksi jotkut eivät sitten tiedä olevansa raskaana, tai eivät oikeammin osaa edes epäillä, kunnes alkaa ilmentyä erimoisia raskaudesta kieliviä oireita :D

Joten minun kehoitus olisi, että teet vaikka huomenna tai parin kolmen päivän päästä uudestaan testin...Apteekin oma on hyvin luotettava, sillä olen kumpaisenkin raskauteni varmitanut ja tuloksena näistä plussita keikistelee nyt yksi rasavilli poika ja toinen kellii vielä massussa odottaen syksyä :D

Tule kertomaan kuinka kävi =)

paapelo+poju+Tiuhti 15+2

Minulle tuli tästä raskaudesta parit valemenkat. Yllätys oli suuri kun ultrassa selvisi
raskauden kesto. Muuten on mennyt raskaus hyvin, ja synnytystä jo odottelen...

Nykyaikana miehien kuuluisi tietää, että jos on ilman ehkäisyä, niin raskaus on
mahdollinen. Jos sitä ei halua alunperinkään, pitäisi itse käyttää jotain. Vastuu siis
molemmilla, minun mielestä.
Tuollainen uhkailu on todella lapsellista ja ala-arvoista. Kumpaan tahansa ratkaisuun
päädytkin, sinuna miettisin jatkaako miehen kanssa ollenkaan. Ei vaikuta vastuuta
kantavalta ihmiseltä.
:hug:

niiiin :/ no empä taida raskaana olla, testiä en tosin ole vielä ehtinyt tekemään mutta, tuhrua tuli n. neljä päivää joten eiköhän ne menkat olleet, pahoinvointia on hiukan mutta turvotuskin on laskenut. :/

äläpäs viel lannistu :D
Mun siskolla tuli ekaa kuukautta tuhruu...jos sulla ei oo "normit" menkat, nii voi olla hyvinki et odotat! sitä paitsi, plussa on aina plussa :hug:
Mut jos raskausoireet alkaa tosiaanki lähtee, eikä oo enää mitää, nii sehän voi mennä myös kesken, mut älä sellasii aattele :p
Jos epäilyttää nii käy terkkarilla tekee testi...

Voit sie raskaana edelleenkin olla. Tee se uusi testi niin tiedät. Ja voihan olla myös että kyseessä oli kemiallinen raskaus eli hedelmöittynyt munasolu ei vain kiinnittynyt kohdun seinämään. Mutta jos nyt et ole raskaana, niin käytä jatkossa ehkäisyä. Ei pidä ehdoin tahdoin antaa itsensä raskautua, vaikka toki vastuu onkin molemmilla. Ja jos nyt olet raskaana niin päätös on sinun ja pärjäätte hyvin kaksisteenkin. Tsemppiä! :heart: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja jjade-:
niiiin :/ no empä taida raskaana olla, testiä en tosin ole vielä ehtinyt tekemään mutta, tuhrua tuli n. neljä päivää joten eiköhän ne menkat olleet, pahoinvointia on hiukan mutta turvotuskin on laskenut. :/

Mulla oli noin 3-4 päivää tuhrua tyttäreni odotuksen alussa. Eivät muuttuneet siis tavallisiksi menkoiksi. Testiin sain alkuksi toooosi haalean haamun. Mutta raskaana siis olin ja nyt tyttö jo 1v2kk ja toista (pikku hiljaa) kuumeillaan :heart:

Onko mahdollista, että rv 13+ tulee edelleen vain haalea haamu, missään vaiheessa ei testiin ole tullut selvääkin selvempää plussaviivaa, vaan selvä haamu.
Testi oli kasettimallinen

Onko jossain vikaa, jos ei plussa ole selvä?

KAuppatavara testit voivat antaa vain haaleaa viivaa, mutta jos viiva värillisenä siihen ruutuun ilmestyy on se plussa.

En uskoisi kyllä enään tuossa vaiheessa muutenkaan osto testien hcg-hormonin laskenta kykyyn. Jos raskaus on nuin pitkällä jo, niin tokkopa sen puolesta hättää on. Pyydä vaikka neuvolassa että tekevät verikokeen, mutta pianhan sinulla jo onkin ultra ja sydän äänetkin alkavat pikkuhiljaa tulla kuuluviin.

Tiedämpä erään ,joka odotti kaksosia, eikä vikoilla raskausviikoillaankaan saanut testiin kuin hailun viivan ja terveet lapset synnytti rv35 (tämä siis loistava rv määrä monikkoraskaudelle ) :D

jjade:
Tosiaan tee vielä vain testiä. Tuhrutus on hyvin monilla vaivana alkuraskaudessa ja se ei merkitse välttämättä yhtikäs mitään. Joten testiä kehiin vaikka heti maanantaina.
JA päätös on yksin sinun ja itsekkin miettisin kyllä uudestaan jäisinkö miehen kumppaniksi tuollaisen vaatimuksen jälkeen. :hug:

kyselen mielipiteitä teiltä... viime torstai iltana alkoi tosi pieni tuhruvuoto ja perjantaina jatkui ja alkoi vuotamaan enemmän ja lauantainaki vuoti mutta sunnuntaina jo alkoi loppua ja nyt tällä viikolla ma,ti tuhrua ja tänä aamuna vielä tuli pientä tuhrua jonka jälkeen ei ole enään. Väsynyt olen viime viikosta lähtien ollut. koko viime viikon oli selkäsärkyä joka ilta muttei nyt ole ollut. Pääkipua oli kans joka päivä viime viikolla ja nyt alkuviikosta oli vähän muttei ole enään ollut.

Tein viime viikolla testin ke jossa näky selkee nega mut tosi haalea plussa viiva. Viime perjantaina soittelin neuvolaan ja käskivät mun vaan seurata tilannetta rauhassa ja testata uudelleen vapun jälkeen eli ensi maanantaina ja ilmoitella neuvolaan tilanteestani!

Mua vaan niin vaivaa tää asia. Oli nii kummalliset menkat... :o

eikä mitään kipuja missään vaiheessa.pieniä viiltäviä kipuja perjantaina siis sellasia pehmeitä mutta la-su välisenä yönä heräsin yllättäen kovaan pistävään kipuun mutta siitä ei tullut mitään isoja vuotoja vaa tuhrua.

Neuvolan kannalla olen minäkin, mutta voithan ostaa testiä valmiiski jo vaikka huomenna ja tehdä testin viikonloppuna ja jos plussa tulee niin soittaa sitten maanantaina neuvolaan.

Voisi olla, että olet raskaana ja tuo oli vain monelle raskaana olevalle kelju välivuoto vaihe, joillain se on runsasta, joillain hyvin niukkaa ja jotkut eivät siitä saa vaivaa lainkaan.
Mahdollisuus on myös, että on ollut varhainen keskenmeno...nämä kaikki variaatot on mahdollisia.

Mutta kovasti toivotan onnea ja tule kertomaan, mikäli onneksesi saat plussan testiin vahvempana.
Toki täällä jännittäen toivon testin tekoa heti viikonlopuksi d :D b

pitänee kait tehdä testi vloppuna jos saisi mielenrauhan. Mulla on kyllä kaapissa odottamassa 3 testiä :D mutta mitä olen lukenut noista et joillaki voi olla alkuraskaudessa tollasii vuotoi jne. mut tiedän et seki km mahdollisuus voi olla. mut jospa lauantai aamulla testais.

sit pitää maanantaina ilmoittaa neuvolaan mikä on tilanne.

mut tää lähtee töihin! :wave:

Yhteistyössä