raskaana ja vuotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö79

Vieras
Eli olen raskaana,nyt rv 7.Mulla oli vuotoa juuri kun testasin plussan ja alkoi täysin kivuton menkkamainen vuoto ihan ajallaan kp30.Vuoto oli tosin niukkaa,pari päivää ihan haaleaa kirkkaan punaista vuotoa vain paperiin pyyhkiessä,sitten neljä päivää ruskeaa vuotoa joka tummeni päivä päivältä ja loppuin kun tuli enää vain musta viiru siteeseen,koko aikana pärjäsin koko päivän yhdellä siteellä koska kaikkia tuli suurimmaksi osaksi vain paperiin pyyhkiessä.Siitä asti on ollut selkä kipeä ja alavatsasta kouraissut aika ajoin,sellainen koko lantion kramppi silloin tällöin,kuin pieni supistus,näin olettaisin.Testi näytti niiden menkkojen jälkeen kyllä plussaa.Mut kuiteski mietityttää kun olen lukenut et plussaa saattaa näyttää aika kauankin keskenmenon jälkeen.Mitään kipuja ei ollut vuodon aikan eikä sen jälkeenkään.Vain raskausoireikipuilua ei sen ihmeelisempää.En ole käynyt lääkärissa koska kipuja ei ole ollut.mitä mieltä te olette onko kokemuksia???

Sinuna ottaisin neuvolaan yhteyttä. Nuo selkäkivut valitettavasti kovasti viittaavat keskenmenoon. Itsekin vähän aika sitten koin juuri vastaavan. Eihän se nyt takuuvarmasti keskenmeno ole. Välillä noita erilaisia kipuja ja vuotoja raskaudessa voi muutenkin olla. Jotta saisit selvyyden ja mielenrauhan, niin ota yhteyttä neuvolaan. Sieltä osaavat neuvoa jatkosta.

Siis sinullahan voi olla myös kysymyksessä kuukautiset raskauden aikana. Niitäkin joillakin on. Mutta tosiaan mielenrauhan vuoksi olisi hyvä varmaan käydä tarkistuttamassa tilanne.

sellainen pieni selkä kipu vain kuten joskus menkkojen aikaan väsyy esim istuessa.Ei mul mitää varsinasia kovia kipuja ole,siis terv hoitajakaan ei paljoa niitä noteerannut kun ei ole kovia kipuja.mun tekstistä sain varmaan sen kuvan et on kovia kipuja,ei ollut tarkoitus,ihan sellaisia nippailuja vain ja tuo koko lantion ajoittainen kipuilu ei ole kovaa vaan sellaist puristavaa pientä kipuilua,olen ollut raskaana aiemmin ja juuri tälaista pientä supistusmaista kipuilua oli silloinkin.Eli aikas oireeton raskaus menossa,mulla aiemmassa raskaudessa oli paljon enemmän kipuja ja oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja Edellinen jatkaa:
Siis sinullahan voi olla myös kysymyksessä kuukautiset raskauden aikana. Niitäkin joillakin on. Mutta tosiaan mielenrauhan vuoksi olisi hyvä varmaan käydä tarkistuttamassa tilanne.

Ihan uteliaisuudesta kysyn: voiko tosiaan olla menkat myös raskauden aikana? Joskus olen kuullut vastaavista kokemuksista mutta kiinnostaisi kuulla onko se tosiaan mahdollista, siis menkkamainen vuoto 'oikeaan' aikaan raskauden aikana? Kokemuksia? Tietoa? Anyone.

Itselläni tuli yhdet menkat, vaikka olin raskaana. Pidin niitä menkkoina mulle ihan normaalit vuodot. Mulla tosin on aina ollut tosi niukat vuodot, etten varmaan ois ees kiinnittäny huomiota, olivatko niukemmat ym. Yllätys oli suuri, kun ensimmäisessä ultrassa laskettu aika meni neljä viikkoa taaksepäin.

mulla eilen rv 7+4, toissayöllä tuli viiltävä kipu vatsaan. Alkoi vuoto. Aluksi vähäinen, limainen, mutta selvästi verinen. Eilen kävin lääkärillä, joka sanoi, että toisilla tulee kuukautismainen vuoto vaikka olisikin raskaana. Toisaalta voi olla merkki siitä että alkio tulee pois, ei ole kehityskykyinen. Kyseli onko kuumetta, ei ole. Kun vuoto lakkaa, täytyy ottaa uudelleen yhteys lääkäriin, joka laittaa lähetteen ultraan, jossa sitten näkyy, että onko elämää...
Että näissä merkeissä meillä päin odotellaan. Nyt olisi kyllä se aika että menkkojen pitäisi tulla...
Eilinen päivä oli itkuinen ja mietin miten tässä käy. Toisaalta pelottaa, mutta toisaalta toivoo että kaikki olisi kuitenkin ok.

Alkuperäinen kirjoittaja senora:
Eilen kävin lääkärillä, joka sanoi, että toisilla tulee kuukautismainen vuoto vaikka olisikin raskaana. .

Hmm... EIkös siellä pitäisi olla se limatulppa kohdun ja emättimen välissä. Miten sitä vuotoa voi tulla? Vai muodostuiko se limatulppa vasta myöhemmin? Onpa mulla taas hyvät tiedot omasta biologiasta. Noloa.

Eilinen päivä oli itkuinen ja mietin miten tässä käy. Toisaalta pelottaa, mutta toisaalta toivoo että kaikki olisi kuitenkin ok.

Toiv. kaikki on kuitenkin hyvin! Tsemppiä sulle!

minulla ainakin vuotanut jo reilun viikon ruskeaa vuotoa ja eilen neuvola lääkäri ultrasi varmuuden vuoksi. Kaikki oli kunnossa ja pieni sydän näkyi sykivän! viikkoja 8+6. että ei se vuoto aina vaarallista ole vaikka myönnän että vieläkin huolestuttaa kun ei vuoto ala loppumaan.

se lääkäri sanoi että kohdunsuu on kiinni.Nyt vuoto on niukempaa, ja raskausoireet ennallaan. Nälkä ja painontunne vatsassa. Siis melkein koko ajan nälkä. Pahoinvointia ei ole ollut koko aikana.
Odotellaan vaan tämän vuodon loppumista ja ultraa. Ajatukset saatu pääkopassa järjestykseen tulee mikä tulee. Jotenkin kuitenkin ihan sekalainen olo. Siksi sitä kai tänne kirjoitteleekin, että näkis ruudulla mitä ajattelee.
Jos vaan joku saa tästä ajatusvirrasta selvää, ja kohtalotovereita löytyy, niin pidetään keskustelua yllä...

Tänään sitten neuvoteltu lääkärin ja neuvolantätin kanssa. Iltapäivällä naapurikuntaan ultraan. Tänään rv8 tasan. Jänskättää kyllä vähän, ihan outo täti vastassa. Mutta viikonloppu tulossa, jos kaveri matkassa, niin elellään kuten ennenkin ja maanantaina neuvolaan. Jos kaveri tippunu, niin taijanpa korkata ...

ultrassa näkyi tyhjä puhdas kohtu. Eli kaveri on tullut ihan itekseen pihalle.
Ensi viikolla pitää käydä vielä raskaustesti sekä pissasta että verestä. Se oli pikaraskaus. Neuvolantäti lohdutteli että heti voi alkaa yrittää uutta, mutta mieli on kyllä sen verran maassa, ettei himot hyrrää lainkaan.
Illalla tuli vähän otettua ja nyt on aika kehno olo.
Tänne täytyy käydä purkamassa tuntoja. Se ainoa ihminen joka puolison lisäksi tiesi raskaudesta, soitti juuri, ja mieli on parempi. Itku on kyllä tosi herkässä. Taitaa olla vielä raskaushormoneja veressä. Olo on kuin olisi tunteiden vuoristoradassa.
Ystävän kanssa sovittiin että yritetään yhdessä raskautua. Elämä voittaa.

Yhteistyössä