Raskaana ja viiniä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siitä vaan ryyppäämään kun ei voi millään olla edes raskauden ajan ilman? Oikeesti? Oletko sä jotenkin vajaa?!

Ja jälleen oiva osoitus henkilöstä, jolla itsellä hirttää hihna kiinni jo pelkästä viinin tuoksusta ja ainoa tapa nauttia alkoholia on "ryypätä".
Ja ainoa syy ottaa suullinen alkoholia on "ei voi olla ilman"?

Alkuperäinen kirjoittaja niinpäniin:
Alkuperäinen kirjoittaja juup:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpäniin:
siinähän juot, muista sitten tulla tänne hakemaan synninpäästöä, niin mahd. haitat katoaa.

No pitipä tällainenkin kommentti tänne saada, tottakai. "mahd. haitat"... kulauksesta viiniä? :laugh:

Minimaalinen mahdollisuus että haittaa koituu, tiedän. Mutta jos lapsella on jokin pieni poikkeavuus, itse ainakin miettisin loppuelämäni, saattoiko johtua viinilasillisesta. Ja kun noita synninpäästön hakijoita on täälläkin nähty, mikä on vähän huvittavaa. siinähän naurat, dorka.

Itse join puolikkaan punaviinilasillisen jouluna 1999, vauva syntyi keskosena kahdeksan viikkoa myöhemmin.
Ei ole kyllä KOSKAAN ennen tota kommenttia käynyt mielessäkään että olisin itse aiheuttanut ton sillä punkkutilkalla :D

Joo ymmärrän nämäkin kommentit, että se pikkutilkkakin jää omaa mieltä kaivertamaan. Jäi minullakin! Mutta sitten pitäisi mieltä kaivertaa myös autojen pakokaasut, hiuslakka, kodin puhdistusaineet, kahvi, elintarvikkeiden lisäaineet, suola, rasva, karkit... Uskon että tuo yhdistelmä on sikiölle huomattavasti tappavampi kuin se kulaus viiniä. Ja nyt käsi sydämellä, onko joku välttänyt raskausaikana noitakin kaikkia?

Olen ottanut puoli viinilasillista juhlapöydässä ruoan kanssa mm. jouluna ja kerran ravintolassa syödessä. Sen lisäksi lakkiaisissa puoli lasia kuoharia ja puolikkaan lasin siideriä kerran saunan jälkeen. Eli täysin 0 linjalla en ollut vaikka olisin hyvin pystynyt, en vaan nähnyt tälle mitään tarvetta enkä pienelle annokselle estettä kun se harvoin tapahtui.

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja vi:
Ja sitten ku sanotaan, että vauva pystyy "maistamaan" kohdussa, mitä äiti syö ja juo:/ en mä ainakaan halua, että se tykkäis alkoholin mausta....

Tuommosta en oo ikinä kuullut... Mistä moinen tieto tullut?

http://www.nutriciababy.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/2006_10_05_makujahajuaistinkehitys/

Ja sitten ku sanotaan, että vauva pystyy "maistamaan" kohdussa, mitä äiti syö ja juo:/ en mä ainakaan halua, että se tykkäis alkoholin mausta....

No sittenhän mun lapset oppii hyvälle punaviinille kohdussa, nam nam. Ei tule kaljan kittaajia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No sittenhän mun lapset oppii hyvälle punaviinille kohdussa, nam nam. Ei tule kaljan kittaajia.

Ok.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siitä vaan ryyppäämään kun ei voi millään olla edes raskauden ajan ilman? Oikeesti? Oletko sä jotenkin vajaa?!

Jollaki on lukemisen ymmärtämisessä vikaa? ;) Puol lasia onki sama asia, minäki nykäisin perseet yhdellä ykkös kaljalla lauantaina ja imetän:D

Alkuperäinen kirjoittaja Suositus:
On todettu, että yhdestä annoksesta per viikko ei ole sikiölle minkäänlaista haittaa. Tämän vahvistaa kuka tahansa lääkäri, mutta sitä ei toki lähdetä mainostamaan siksi että joillekin tämä yksi annos voi tarkoittaa puolta pulloa viiniä :) -

Siis, 12 cl viiniä tai pieni pullo olutta viikossa on turvallista raskausaikana. Itse saatan ravintolassa tilata esim. 8 cl kuohuviiniä ja appelsiinimehua päälle, se on hyvin kevyt mutta ihana juhlajuoma! Siis silloin tällöin nautittuna, muistutan :)

Tää on totta, myös nlan th sanoi että voi huoletta sen yhden siiderin tai vastaavan juoda, haittaa siitä on vasta jos humaltuu. Mutta tämähän saa luonnollisestikin täydellisten palstamammojen pasmat sekaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Suositus:
On todettu, että yhdestä annoksesta per viikko ei ole sikiölle minkäänlaista haittaa. Tämän vahvistaa kuka tahansa lääkäri, mutta sitä ei toki lähdetä mainostamaan siksi että joillekin tämä yksi annos voi tarkoittaa puolta pulloa viiniä :) -

Siis, 12 cl viiniä tai pieni pullo olutta viikossa on turvallista raskausaikana. Itse saatan ravintolassa tilata esim. 8 cl kuohuviiniä ja appelsiinimehua päälle, se on hyvin kevyt mutta ihana juhlajuoma! Siis silloin tällöin nautittuna, muistutan :)

Tää on totta, myös nlan th sanoi että voi huoletta sen yhden siiderin tai vastaavan juoda, haittaa siitä on vasta jos humaltuu. Mutta tämähän saa luonnollisestikin täydellisten palstamammojen pasmat sekaisin.

Ei kai täällä kukaan ole täydellinen? Mulle on ihan ok, jos joku juo..siis aivan vapaasti. Mutta ite pysyttelen alkoholittomien parissa..

Laakarini taalla Espanjassa suositteli lasin viinia per paiva raskausaikana, ja nakojaan sita tuntuu suurin osa raskaana olevista noudattavan :). Terveita lapsia taalla syntyy. Samoin Ranskassa sama tapa.

Tuo on totta etta Suomessa ei voida kahvia kieltaa (monissa maissa kielletty raskausaikana) ja Etela-Euroopassa ei voida viinia kieltaa. Maakohtaista, mutta jos kummankin kaytto pysyy kohtuudessa, niin ei varmasti haittoja seuraa.

Yhteistyössä