Raskaana ja veto pois!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mymmeli"

Vieras
Olen raskaana 7+ ja viim.3vk on ollut niiiiin veto pois ettei mitään tolkkua! Kaiken aikaa on jollakin tavalla hankala ja paha olla, vaikka en varsinaisesti oksenna tms.mutta huimaa, väsyttää, kuvottaa ja joka paikkaa kolottaa! Mitään en jaksa tehdä loppuun, patsi ruuan laitan päivittäin, mutta koti hujan hajan, pyykkiä levällään ja kauppareissut tehnyt 3vk lähikauppaan josta saa välttämättömimmät! Lasten kans ei jaksaisi olla millään...onko tää nyt ihan normaalia ja mikä tähän auttais kun ärsyttää tämä oma jaksamattomuus!

Mulla oli alkuraskaudessa riesana palelu ja väsymys, kumpikin onneksi hellitti aikanaan. Noloa, mutta yhden kerran nukahdin töissäkin, olin mennyt kuuteen ja seitsemän tietämillä ystävällinen työkaveri kävi herättämässä, että olisin sirkeänä pomon tullessa puoli kahdeksaksi... Kotona nukuin kaiken mahdollisen ajan, viis imuroinnista.

Mulla kesti tuo "alkuajan" väsymys rv 18 asti, oli ihan koko ajan veto täysin poissa ja nukuin valtavasti. Neuvolassa hoettiin vaan että ihan normaalia ja yksilöllisiä nuo jutut onkin. Luulin jo ettei se mene ollenkaan ohi kunnes yhtäkkiä sain valtavia energiapuuskia ja pääsin mm. yli tunnin lenkille joka päivä. Mitä luksusta! Sinnittele vaan, muista levätä äläkä vaadi itdeltäsi liikoja. Se hellittää kyllä lopulta, jossain vaiheessa.

Ei aina huono juttu ollenkaan. Itse olin koko raskausajan yhtä väsynyt, nukuin niin paljon kuin ehdin ja pakko oli muut asiat unohtaa... Synnytyksen jälkeen sama jatkui 3kk vielä ja vauvan hoitaminen oli yhtä tuskaa väsymyksen takia. En epäillyt missään vaiheessa kylläkään masentumista kun oli mieli kuitenkin ihan ok.

En tiedä onko siitä jatkuvasta nukkumisesta seurausta se, etten tiedä kenelläkään olevan paremmin nukkuvaa lasta:) On mahdottoman pirteä ja energinen muuten mutta kun tulee aika nukkua niin onnellisena vaan puhkuu että miten kiva mennä nukkumaan! Nuukkuu 12t joka yö ja päivällä vielä 2t (3v).Vauvasta asti nukkunut yöt heräilemättä, lukuunottamatta joitain lyhyitä kausia kun äidin kaipuuta ollut!

Yhteistyössä