Raskaana ja vauvan potkut epämiellyttäviä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Inkku

Vieras
Olen kuudennella kuulla raskaana enkä todellakaan voi sanoa, että vauvan potku olisivat miellyttäviä. Monesti minulle tulee pahaolo, kun vauva potkii ja möyrii aivan hurjasti. En kuitenkaan tähän mennessä ole missään törmännyt samaan ajatukseen, vaan aina kehutaan kuinka ne potkut ovat niin ihania ym.

Siispä kysynkin, millaisena koet/koit raskaanaollessa vauvan potkut?

En tykännyt kauheesti. Mutta en siitä senkummemmin valittanut kun ei siinä järkee valittaakkaan. Mutta nyt tuli mieleen että oli se välillä epämiellyttävänkin tuntusta.

Minusta eivät olleet sen enempää epämiellyttäviä kuin miellyttäviäkään. Olivatpa potkuja vain. Mutta jos jompikumpi pitää valita niin sitten miellyttäviä.

Ne potkut vaan kovenee seuraavina kuukausina, kunnes vähän rauhoittuu vipon kuun aikana (yleensä)! Meillä on kaksi vilkasta lasta ja välillä raskausaikana en saanut henkeä, kun ne potkut oli niin napakoita. Koko maha heilui puolelta toiselle ja tuntui tosi pahalta. Onhan ne potkut tosi ihania, mutta kyllä ne tekee kipeetä ja niihinkin voi väsyä :D

Tsemppiä!!

Itsellä suurin osa on ihan ok mutta sitten on noita tuonne ihan alas kohdistuvia mitkä ei tosellakaan tunnu mukavalta ku tuntuu et tulee pissat housuun saman tien. Iltaisin vauva kuopsuttaa "mahanahkaa jotenkin kummasti oikealta puolelta ( ihan ku käsillä kuopisi kuin koira ) ja se tuntuu aivan kamalalta.

Samassa vaiheessa ollaan ja ei minusta ole epämiellyttäviä, mutta tämä tuntuu olevan ihan yhtä rauhallinen mahassa kuin esikoinenkin ja potkiikin aika miellyttävästi. Kaverilla on taas ollut enempi ongelmia sen suhteen, että lapsi potkii kylkiluihin ja tuntuu että tulee sieltä läpi, mutta mulla ei sitä ole koskaan ollut.

Täytyy kyllä myöntää, etten kovasti tykkää minäkään. Varsinkin jos on oikein huono olo ja oksettaa. Silloin vielä kaiken lisäksi vauva potkii ihan tosissaan ja paljon :o

Ei se kovin ihanaa kyllä ollut. Viimeisinä kuukausina sain koko ajan voimistuvia potkuja oikeaan kylkiluuhun. Kuukausi synnytksen jälkeenkin oli kipeä, varmaan rustottuikin. Monesti mietin onko se oikein mahassa, kun potki aina samaan alimpaan kylkiluuhun ja muilla ei niin ollut raskauksissa

Mulla sama homma. Välillä potkut tuntuneet ihanilta, mutta välillä todella kivuliailta. Mulla on jo menossa 39+5 ja vauva on ollut pitkään samassa asennossa, eli potkut tuntuvat kaikki samalla puolella vatsaa ja välillä potkii suoraan kylkiluihin ja tuntuu, ettei mikään asento ole hyvä. Ootko kokeillu esim mennä makuulle oikealle tai vasemmalle kyljelle, kun potkut tulee tosi huonoon paikkaan? Itselläni se auttoi tuossa vaiheessa raskautta. Vauva sitten kääntyi ja ei tuntunut enää niin pahalta. Nyt lopussa vaan tuntuu, ettei mikään auta.Tsemppiä kovasti! Tuntosi ovat täysin normaaleja!

Yhteistyössä