raskaana ja tupakanpolton lopetus! auttakaa!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
miten ihmeessä mä pystyn., saako syödä nikotiin purkaa tai niitä tabletteja? tai jotain? olen yrittänyt moneen otteeseen nyt lopettaa. nyt viikkoja 17 ja ei tämä ei onnistu ja vitutus kasvaa vain tästä polttamisesta.

Katso peiliin: sairasta myrkyttää pientä ihmisen alkuA, siellä se sätkii tuskissaan kun sinä vedät sitä ihanaa savua itseesi!!!!!

olet SAIRAS!!!

purkka on pienempi paha kuin tupakka..Laastareita ei vissiin saa käyttää, niistä tulee niin paljon nikotiinia.

Mä en pystynyt kokonaan lopettaa kummankaan raskauden aikana, vähensin kyllä huomattavasti. Kätilöt/neuvolassa sanottiin että jokainen polttamaton tupakka on plussaa. noin viidessä tupakassa pysyttelin/päivä, kun aiemmin meni melkein aski.

Alkuperäinen kirjoittaja Supuliini:
Nikotiinikorvaustuotteita ei suositella raskauden aikana, mutta pienempi paha kuitenkin on pelkän nikotiinikorvaushoidon käyttö, kuin monia satoja myrkkyjä sisältävän tupakin poltto. Yritä ajatella lapsesi parasta ja hänen tulevaisuuttaan ja kehitä itsellesi keinoja, joilla voit hillitä tupakanhimoa. Tupakoinnin lopettamiseen kyllä varmasti pystyy, kunhan tekee päätöksen, jota haluaa. Lisäksi tarjolla on muitakin lääkevaihtoehtoja esim. Champix, jotka ovat reseptillä saatavissa. Monille tupakoinnin lopettamisen yhteydessä auttaa esim. uuden harrastuksen aloitus, erilaiset karkit/pastillit, liikunta jne.
Tsemppiä!

noita reseptilopetuslääkkeitä ei saa syödä raskausaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Supuliini:
Nikotiinikorvaustuotteita ei suositella raskauden aikana, mutta pienempi paha kuitenkin on pelkän nikotiinikorvaushoidon käyttö, kuin monia satoja myrkkyjä sisältävän tupakin poltto. Yritä ajatella lapsesi parasta ja hänen tulevaisuuttaan ja kehitä itsellesi keinoja, joilla voit hillitä tupakanhimoa. Tupakoinnin lopettamiseen kyllä varmasti pystyy, kunhan tekee päätöksen, jota haluaa. Lisäksi tarjolla on muitakin lääkevaihtoehtoja esim. Champix, jotka ovat reseptillä saatavissa. Monille tupakoinnin lopettamisen yhteydessä auttaa esim. uuden harrastuksen aloitus, erilaiset karkit/pastillit, liikunta jne.
Tsemppiä!

Noista ainoa mikä toimii on noi lääkkeet, niitä tosin ei määrätä raskauden aikana. Ainoa asia mikä auttais olis sulkeminen johonkin missä sitä tupakkaa ei ole saatavilla.

mulla viikkoja jokunen 15, ja herranjumala mikä syyllisyyden tunne tulee kun tupakoi :---(
kaverit ja perhe sanonut, että ei se maailmaa kaada jos tupakoit, ja itse vänkäät vastaan.

tänään aion olla ilman, päätettii miehen kanssa yhdessä eilen niin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen neuvolaan sanonut että en polta silloin jo ekassa neuvolassa niin en voi nyt yhtäkkiä sanoa että poltankin.

Miks sä sinne oot valehdellu?

en jaksa kuunnella sitä valitusta kun tiedä nitsekkin haitat ja miten typerää on polttaa ylipäätään!

mä olen kamppaillut saman asian kanssa..sitten kuulin tuosta stumppaa tähän kirjasta ja luin sen nii olen siitä asti ollut polttamatta ja ILMAN vierotusoireita!! siskolla ja sen miehellä sama homma :).

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Mulla riitti lopettamiseen se, että ajattelin, että jos minä aikunen ihminen en kestä vierotusoireita, niin miksi ihmeessä pienen vauvan pitäisi ne synnyttyään kestää.

:flower:
Hienoa, toivottavasti sinun kaltaisia on enemmänkin!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Mulla riitti lopettamiseen se, että ajattelin, että jos minä aikunen ihminen en kestä vierotusoireita, niin miksi ihmeessä pienen vauvan pitäisi ne synnyttyään kestää.

Tässä ei nyt vaan ole kyse mistään fyysisitä vierotusoireista, mitä suurin osa teistä ei tunnu ymmärtävän.

Mä lopetin, kun yritettiin vauvaa pitkään. heti, kun tulin raskaaksi, niin lopetin, en olisi voinut sietää keskenmenoa tai vammaista lasta. toki olisi muutenkin voinut olla vammautunut, mutta tupakalla en halunnut edesauttaa tilannetta.

Ei mullakaan tullut mitään fyysisiä vierotusoireita. Luuletko, ettei ole haluttanut tupakkaa, kun ketuttaa, mielialat heittelee laidasta laitaan, itkettää, harmittaa ja ahdistaa?? On haluttanut, ja ihan s*atanasti onkin, mutta siitä huolimatta; jos minä en kestä ilman nikotiinia, niin miksi vauvan pitää kestää..
Olen nähnyt unta tupakasta, haaveilen polttavani, ja luultavasti poltankin kun imetys loppuu. Mutta siitä huolimatta, vauvan ei pidä joutua millään muotoa kärsimään minun riippuvuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Mä lopetin, kun yritettiin vauvaa pitkään. heti, kun tulin raskaaksi, niin lopetin, en olisi voinut sietää keskenmenoa tai vammaista lasta. toki olisi muutenkin voinut olla vammautunut, mutta tupakalla en halunnut edesauttaa tilannetta.

hienosti sanottu;en olisi voinut sietää vammaista lasta=Otoiv.sul ei tuu koskaan vammaista lasta ku äiti ei voi sellaisia sietää

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:

hienosti sanottu;en olisi voinut sietää vammaista lasta=Otoiv.sul ei tuu koskaan vammaista lasta ku äiti ei voi sellaisia sietää

No hei haloo, tajusit varmaan pointin??!! Pilkunviilaaja :kieh:

Älä osta sitä tupakkaa! Omat vajaat askit annoin heti pois kun testi oli tehty. Kun käsilaukussa ei ole yhtään houkutusaskia tai edes sytkäriä muistuttamassa niin....

Sisuahan tämä vaatii, hammasta saa purra mutta nyt voi kyllä ihan luvan kanssa kiukutella :) Tavoite on että jäis koko tupakka nyt kokonaan pois, johan tässä on yli 20 vuotta rahaa taivaan tuuliin polteltu :(

Tsemppiä!

Yhteistyössä