Eli olen noin 5. viikolla raskaana ja mulla ollut papa jo reilu puoli vuotta ainakin luokka 2... eli nyt otettiin kontrolli ja ei ollut muuttunut... miten tässä nyt käy? Vaikuttaako tuo raskauteen?? Pelottaa!!! :'(
Mulle tulikin juuri postissa aika kolposkopiaa varten.. säikähdin ja soitin äitiyspoliklinikalle ja siellä lääkäri sanoi että tuo toimenpide voidaan tehdä raskaana olevalle. Silti mua pelottaa että mitä jos kuitenki aiheuttaa keskenmenon....
Onko muilla kokemuksia kolposkopiasta raskauden aikana? Ja menikö kaikki hyvin??
Papa koe ei ole niin luotettava raskausaikana kuin ilman raskautta.Raskaus herkästi aiheuttaa että ei saada puhdasta luokkaa :hug:
Rauhassa vaan odottelet vauvaa ja puhu asiasta neuvolalääkärille,ne osaa neuvoa eteenpäin.
Tuskin tuo luokka 2 raskautta häiritsee mutta ainahan voit jo soittaa neuvolaan!
Kolposkopiasta ei tietoa,mutta tsemppiä sulle myös!
Mä kävin viime raskaudessa kolposkopiassa, kun papa näytti luokka3...olin noin puolessa välissä raskautta, ku papa otettiin ja kolposkopiassa kävin loppu kesästä 08 (la joulukuussa)...tulehdusta oli, vaikka näytti lk 3...lääkäri otti samalla uudestaan, ja sitte näytti 1