Raskaana...ja olen syönyt pillereitä..apua..haittaa vauvelille niistä..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikissa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikissa...

Vieras
Oon syönyt 2kk aina putkeen pillereitä..menkat ei tulleet ja raskaana siis olen...

mietin vain että jos olen jo 8-9vk ja nyt sitten olen tämän ajan e-pillereitä syönyt...onkohan ne vahingoittaneet vauvaa...

onko kukaan syönyt pillereitä ja ollukin raskaana...

joo olen testannut plussaa. Syön siis yleensä tuon 2 laattaa aina putkeen ja sitten menkat. nyt niitä ei alkanutkaan...joten ehkä olen 8vk jotain...

miten tässä näin voi käydä... tai yksi on unohtunut, mutta ohjeessa luki että tällä viikolla ei ole vaaraa kun oli 11h myöhässä pilleri...

Ja vauvalla kaikki hyvin ultrien mukaan? Mua niin hirvittää kun olen noita pillereitä syönyt...jos niistä on jotain vahinkoa tullut vauvalle...

Yksi ystävä söi vissiin kolmekin satsia, menkatkin tuli välissä, ja sitten havaittiin että hän olikin raskaana ja pitkällä, 3 kuukaudella. Terve tyttö tuli.

kiitos minna, tämä hiukan lohduttaa.. en ole vielä ehtinyt neuvolaan ottamaan yhteyttä kun perjantaina plussasin... ihan mukava yllätys tämä varmaan on..kunhan ehtii tottua ajatukseen...

Just viime viikolla oli rakenne ultra ja kaikki näytti olevan ok. Hänelle tehtiin uä myös rv. 8-9 koska ekassa raskaudessa ollut vertulppa. Varaa itsellesi nla mahdollisimman pian, kenties sinäkin pääsisit ylimääräiseen ultraan. En kyllä ammattilainen ole, mutta tuskin noin pienillä viikoilla mitään kauheita olisi kerinnyt sattuun.

Eikai siitä ole hirveesti haittaa. Nehän on kuitenkin vaan periaatteessa samoja hormoneja joita muutenkin naisen elimistössä on. Eiks melkein kaikki muut lääkkeet ole vaarallisempia.

Kaksi tuttavaani on raskautunut pillereistä huolimatta. Toisen raskaus tajuttiin vasta vkolla 18 ja söi siis siihen saakka pillereitä -> terve tyttölapsi syntyi. Toisen raskaus huomattiin vasta joskus vkon 25 aikaan ja pillereitä oli syönyt siihen saakka. Terve poikalapsi.

Ja en todella tajua kuinka raskaudet oli noin pitkällä ennenkuin kukaan (tai lähinnä naiset itse) tajusivat olevansa raskaana, mutta eihän asia mulle kuulu....

Meillä nukku päikköreille tua pilleri poika ikää on jo 1,5 v ja ei siitä mitään haittaa näyttännyt olevan. Olin jo raskaana 13 vk ennenkuin testasin kun olin menossa lääkäriin vaihtamaan pillereitä... :o

ohhoh..olipas pitkälle päässyt nämä raskaudet..

itse aloin epäileen jo alkuviikosta kun kamala väsymys, rinnat jotenkin"turvonneen oloiset" mutta tuntui, että tää ei voi olla tätä..mutta on kuin onkin..

meillä on 11kk ikäinen pojan vesseli ennestään...että tulee ens kesänä olemaan kiirusta äidillä :)

Mulla oli ehkäisykapseli koko raskauden ajan. Lääkäri sanoi, että elimistön hormonimäärä ylittää monta kertaa sen kapselin hormonimäärän raskaana ollessa. Meillä on nyt siis täysin terve nelivuotias. Olin melko pitkällä, kun raskaus tuli ilmi.

olen raskaana huomasin vasta viime viikolla sen että olen ja sitä ennen söin pillereitä siihen asti että tein testin kun menkkoja ei tullut vaikka harmonet pillereissä on se seitsemän päivän tauko silloin pitäisi menkat alkaa mut ei oo näkyny ja raskaana olen viikolla 7 ja minulla on 7 päivä neuvola mut minua pelottaa mennä sinne jos ei sydän äänet kuulu kun olen syönyt pillereitä onko pillereistä haittaa vauvalle?

Yhteistyössä