Raskaana ja NÄRÄSTÄÄ!!! Mistä apu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaivainen

Vieras
En sitten tiedä mitä sopimatonta join/söin eilen, mutta illalla jo hienoinen närästys.
Otin samariinin ja yö meni loisteliaasti samoin tämä aamupv.
Nyt sitten taas alkoi ja ilmeisesti ärsytystä ollut nyt sen verran että tunnen (ei satu) kun syömäni ruoka menee ruokatorvea pitkin.

Kyllä tällaisen närästyksen kanssa pärjää, mutta jos kerran jotain apua (lääkettä tms) saa käyttää raskauden aikana, niin mielelläni vinkkejä ottaisin vastaan:)

Samariinia ei tietääkseni saa ottaa raskaana. Mä ostin niitä imeskeltäviä Rennie tabletteja ja otin useita päivässä. Ne piti närästyksen loitolla. Ja sit jugurtti on yks hyvä, ainakin mulla.

Samarinia ei suositella raskausaikana! :attn:

Rennietä ja Gavisconia voi käyttää. Mutta jos haluaa eroon närästyksen aiheuttajasta eikä halua vain hoitaa oiretta, niin vähennä hiilihydraatit mahdollisimman vähiin ja syö pieniä annoksia useammin. Vältä syömistä 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Samarinia ei suositella raskausaikana! :attn:

Rennietä ja Gavisconia voi käyttää. Mutta jos haluaa eroon närästyksen aiheuttajasta eikä halua vain hoitaa oiretta, niin vähennä hiilihydraatit mahdollisimman vähiin ja syö pieniä annoksia useammin. Vältä syömistä 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Samariinissa ei ole mitään muuta kuin se, että siinä on suolaa ja siksi ei suositella...vai onko jotain muutakin muka?

Ranixal ja rennie sopii koko raskauden ajan. Apteekki ei mielellään myy ranixalia mutta sitä siis todellakin saa raskaana olevat käyttää.

Gavisconea en mielelläni käyttäisi koska se sisältää elohopeaa joka suurina määrinä saattaa kertyä sikiön maksaan.

Alkuperäinen kirjoittaja syömisistä:
Vältä suklaata, salaattia ja kurkkua.

Toi kurkku oli pahin mulle =( kesti pitkään, että en paikallistanut närästyksen aiheuttajaa, kunnes hoksasin, että tavallinen KURKKU teki olon helvetilliseksi!

Kyllä minä otin närästykseen myös samariinia... Mutta rennie ja sit (jota nyt ei varmaan ainakaan suositella raskaana olevalle) eli laita lasiin vettä n. desi, lisää teelusikka ruokasoodaa, sekoita ja juo mahdollisemman nopeesti. Maistuu kauheelle mut auttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Gaviscon oli ainut mulla mikä tehos, Renniestä ei ollu mitää apua. Sitä litkua mä sit vetelinki, törkeen pahaa se on mutta sentää tehos.

Näin miullakin. Vetelin kaikki maholliset närästys- ja mahahappolääkkeet ja mikään muu ei auttanu kun Gaviscon.

Alkuperäinen kirjoittaja syömisistä:
Vältä suklaata, salaattia ja kurkkua.

Näistä suklaata eilen tuli kyllä syötyä ja muitakin viimeisten parin pv:n aikana useaankin otteeseen.

Samarinista sen verran, että minun tietojeni mukaan saa käyttää raskaana ollessa, mutta ei usein, eikä paljoa per pv, koska tosiaan on suolaa.

Oma käyttöni on rajoittunut 3 pussiin tähän mennessä raskauden aikana ( nyt rv 26) ja tuskin montaa otan, ellen enää yhtään, jos tuo rennie auttais.

mulla närästi jos söi tai oli syömättä. se mitä ruokaa söi tai millon söi, sillä ei ollut väliä. parit renniet pureskelin ja äkkiä vettä päälle.must ne maistuu niin pahalle et oksut lentää..

Millaiseksi teidän närästykset menee pahimmillaan, siis oireiltaan?

Itse tosiaan koen, ettei nää oireet oo kovinkaan pahoja kun kuuntelee toisten juttuja välillä niistä h..vetillisistä kivuista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Gaviscon oli ainut mulla mikä tehos, Renniestä ei ollu mitää apua. Sitä litkua mä sit vetelinki, törkeen pahaa se on mutta sentää tehos.

Näin miullakin. Vetelin kaikki maholliset närästys- ja mahahappolääkkeet ja mikään muu ei auttanu kun Gaviscon.

Joo se on ihan parasta. Ennen Gavisconin käyttöö mä heräsin pariin kertaan siihen ku vatsahapot oli noussu suuhun ja olin vetäny henkeen.. :x :x Mut Gavisconin kans sai nukkua rauhassa.

Yhteistyössä