raskaana ja mies jätti

  • Viestiketjun aloittaja "manda"
  • Ensimmäinen viesti
"manda"
Mä oon ihan niin rikki kun voi olla. ei hajuakaan miten voin selvitä. Oltiin suunniteltu yhteinen tulevaisuus ja asiat yhdessä. Nyt se ilmottaa yhtäkkiä että ei jaksa ei pysty ei voi yrittää ja lähtee menemään mun elämästä. jättää esikoisensa odottamisen ja syntymän ihan toissijaiseksi. tiedän olen kiukutellut paljon ja turhasta, tiedän kuitenkin että meillä on hyvä olla toistemme kanssa. mä voin tehä asioille jotain. mä en tahdo tätä eroa. olis tajunnut asiat ennen raskautta. ei nyt voi ajatella vain itseä
 
"vieras"
Huoh, miten joku voi olla noin moraaliton :( Mun mielestä pitäisi aina ensin seurustella monta vuotta, sitten mennä naimisiin ja miettiä tarkkaan milloin on valmis ottamaan lapsen vastaan. Miten joku mies voi OLLA noi lapsellinen, raivostuttavaa!!! Minkä ikäinen hän on?
 
"vieras"
Valitettavasti et voi ketään isäksi pakottaa, muuten kuin biologisesti, henkinen taso on ihan eri asia ja miehesi ei ollut valmis perheen perustamiseen. Kannattaisikin ensin elää hetken aikaa yhdessä ja sitten vasta haikailla niitä lapsia, lapset muuttavat sen verran sitä perhettä, että heikompi hyytyy jo alkumetreillä. Nyt sinun pitää miettiä selviydytkö lapsen kanssa yksin, saatko jostain tukea vai annatko lapsen adopitioon heti syntymänsä jälkeen.
 
8
Kurja tilanne. mut ei ketään voi pakottaa jäämään, siitä ei ole iloa kellekään. Sun pitää tarkkaan miettiä oma jaksamisesti ja onko tukiverkkoa saatavilla. Voi myös olla, että mies muuttaa vielä mielensä. Olette kuitenkin nuoria vielä (ehkä alkanut pelottamaan/pakokauhua tullut) Vauva on kuitenkin iso vastuu ja arki muuttuu totaalisesti. Voimia!
 
"vieras"
[QUOTE="manda";25239363]22 vuotiaita olemme molemmat ja oli haluttu lapsi.[/QUOTE]

Ymmärrän sua. Olin 19v kun päätimme mieheni kanssa että haluamme lapsen. Olimme olleet jo monta vuotta yhdessä. Kun tulin raskaaksi niin se olikin minulle shokki enkä olisi halunnut lasta :( Pysyimme kuitenkin yhdessä ja nyt olemme olleet n. 10 vuotta ja saimme vielä lisääkin lapsia. Mutta muistan että se olikin todella ahdistava tunne kun tuntui etten ole vielä valmis siihen...ehkä miehellesi on tullut samanlainen shokki.
 
"vieras"
Tuollaisia äkkinäisiä päätöksiä ei pitäisi tehdä tuollaisessa tilanteessa. Pystyisittekö käymään juttelemassa jonkun ammattilaisen luona? Toki miestä ei voi siihen pakottaa. Ehkä hän tarvitsee aikaa miettiä. Jos niin ikävästi käy, että hän häipyy, voimia! Älä huoli, pärjäät kyllä myös ilman häntä vauvan kanssa. Parempi ehkä sitten lähteä nyt kuin riidellä vuosikausia lapsen nähden.
 
kyllä sä pärjäät! tietty vie nyt aikaa toipua erosta, mutta pärjäät! mun kaveri oli naimisissa, ja tuli raskaaksi, mies ilmotti samaan hengenvetoon lähtevänsä toisen naisen matkaan. ja ikääkin oli jo yli 25, joten kyllä sitä sattuu. mutta sä pärjäät ja rakastat lastasi ?
 
"Senna"
On pakko tulla kirjoittamaan oma tarinani myös tänne, vaikkakin ketku näyttäisi melko vanha jo olevan. Jokatapauksessa, en taida olla ainoa nainen maan päällä jolle on käynyt näin. Kerron tässä siis oman tarinani, jos joku tätä palstaa vielä lukee.

(ex)-mieheni kanssa tarvoimme 4-yhteistä vuotta eteenpäin, toki ylä-ja alamäkiä matkaan mahtui, mutta kaikesta selvittiin kun yhtä köyttä AINA loppujen lopuksi vedettiin. -12 vuoden alusta aloimme puhumaan yhteisestä lapsesta, itselläni oli hormoonikierukka tällöin, ja pohdimme pitkään olisiko sen poisoton aika, ja alkukeväästä olikin ihan muista syistä pakko kierukka käydä pois otattamassa. Tällöin itse mietin, aloittaisinko kuitenkin lääkärin määräämät e-pillerit, vai olisiko kuitenkin nyt aika...hetken tätä pohdittuani mieheni kanssa päädyimme ratkaisuun, "jos lapsi on tullakseen, niin on tervetullut!"
Pari kuukautta meni, ilman ehkäisyä ja ei aikaakaan testi näytti kesän lopulla positiivista. Voi sitä onnen ja ilon määrää...meille syntyy vauva! Ensimmäiset raskauskuukaudet meni parisuhteen kannalta loistavasti, mieheni ainakin antoi jokaiselle ympärillään olevalle ihmiselle olettaa että lapsi oli hänen toiveiden täyttymys, ja niin se varmaan aikansa olikin. Sitten tuli eteen muutto toiselle paikkakunnalle, lähemmäksi kummankin ystäviä&sukulaisia, ihana uusi koti ja ympäristö...kaikki rakkaat lähellä. Mietin mielessäni jo moneen otteeseen "voiko mulla oikeasti asiat olla näin hyvin?". Toki miehelläni näitä "masennuskausia" on ollut iät ajat, mutta niihin ollaan apua aina haettu. Mieheni lapsuudessa ei myöskään kehuttavaa ole, isä jätti äidin ja 5-lasta...tänä päivänä ei edes tunnista nuorimmaista tytärtään, mutta tämähän ei edellytä sitä, että pojan pitäisi seurata isänsä jalanjälkiä...ainakaan toivottavasti. Jokatapauksessa, marraskuun alusta muutimme uuteen asuntoon, marraskuun puolivälissä huomasin mieheni käyttäytymisessä jotain erikoista, vetäytyi omiin oloihinsa, nökötti päivät tietokoneella, mikään ei oikein kiinnostanut ja asioista ei haluttu puhua. Otin asian tällöin puheeksi, mieheni muutaman saunaoluen juotuaan läväytti päin naamaa ne sanat "tämä oli tässä". Multa suoranaisesti jalat lähti alta, en voinut uskoa että kaikki oli tässä ja nyt. Pari päivää katseltuani tämmöistä "herään puoliltapäivin, avaan tietokoneen, lähden kauppaan ja haen korin olutta, kuuntelen musiikkia ja olen omissa oloissani" - sanoin että sinun on aika ottaa tavarasi ja lähteä. Siinä vaiheessa mieheni ymmärsi, "nyt se akka on tosissaan, se heittää mut pihalle". Kuitenkaan tämä ei sitten lähtenyt mihinkään, parin päivän päästä olikin sitten rakenneultra, jonne mies ihme kyllä oli halukas mukaan lähtemään. Tällöin selvisi että meille syntyy poika, ja kaikki on siellä massussa kunnossa. Tämän jälkeen pari päivää mies vietti omilla reissuillaan (jälkeenpäin selvisi, että oli käynyt 2-eri naisen kainaloon tutustumassa) jonka jälkeen palasi kotiin häntä koipien välissä, itku kurkussa selitti, kuinka haluaa 110% laittaa peliin tämän suhteen vuoksi, ja tekee kaikkensa jotta saamme asiat kuntoon...sinä iltana kun siis tämä itkuinen ja renttu reissumies tuli kotiin, osasin jo aavistaa että jokin painaa omallatunnolla??! Sinä iltana, minua kohdeltiin kuin prinsessaa, kaikki tuotiin nenän eteen ja pidettiin hyvänä. Eipä mennyt aikaakaan kun siirryttiin joulukuuhun, mies suunnitteli tallinnan reissua vanhojen kavereidensa kanssa (josta myös myöhemmin selvisi, että tämän reissun tarkoituksena olisi saada ns.piparia eräältä vanhalta koulukaverilta, josta kerron tekstissä myöhemmin) no, minähän ajattelin etten ole mikään tätä reissua kieltämään, vapauksia pitää olla, ja jollakinhan sitä "luottamusta" on testattava. Siinä vaiheessa epäilykseni taas heräsivät, kun mieheni tokaisi "sen mun reissun jälkeen sä et saa ottaa sitten yhteyttä kehenkään ihmiseen kuka siellä on ollut mukana, etkä kysellä mitä siellä on tehty"...hoh meinasimpa mä olla taas typerä! Jokatapauksessa ajattelin "mene jos näin joulun aikaan se tallinan reissu on tärkeämpää"-reissu peruuntui jostain kumman syystä.
Tällöin ajattelin että jokohan mies nyt olisi tullut järkiinsa, saimme kuitenkin asioista jonkin verran keskusteltua ja arki sujui normaaleissa merkeissä, toki sitä tietokoneella istumista ihmettelin, ja mietin myös, minkä takia pelkästään vessalla käynnillä piti sammuttaa facebookit sun muut verkostot...sitten heräsi taas epäilykset, kun mieheni alkoi osoittaa kiinnostustaan parasta ystävääni kohtaan (jotka siis olivat seurustelleen vuonna nakki ja peruna 15-kesäisinä) ja tästä mieheni minulle rehellisesti myös kertoi. Sitten alkoi taas tapahtua...tämän jälkeen "testasimme" tämän ystäväni kanssa miestäni, mikä ehkä saattoi myös olla virhe, mutta heidän kirjoiteltuaan facebookissa ja ystäväni kerrottua "heränneistä tunteista" mies osoitti olevansa valmis hyppäämään hänen kanssaan parisuhteeeen, ja jättämään minut tämän takia. Itse siis olin jatkuvasti perillä tästä kirjoittelusta ystäväni kautta, ja kaikki tämä kirjoittelu tapahtui yhden illan aikana. Mies lähti käymään "lääkärissä", mutta olikin ilmestynyt ystäväni oven taakse, harmikseen huomasi kuitenkin asunnossa olevan vieraita joten oli keksinyt hätävalheen, "olisiko sulla rizloja?" Mies tuli "pettyneenä" kotiin ja jollakin tapaa oudosti alkoi minua mielistelemään. Ajattelin kuitenkin että parempi minun olla rehellinen, astelin olohuoneeseen tyynen rauhallisena ja kysyin asiasta, jonka jälkeen mies pidemmittä puheitta vaihtoi vaatteet ja painoi ulko-oven kiinni sanoen "tämä oli vika niitti". No veljensä luokse tää lähti, ihan parin kilometrin päähän, soitin ja sanoin "tuo asunnon avain ja hae tavarasi pois"-näin hän myös teki. Heti samana iltana tämä "vanha koulukaveri" astui kuvioihin mukaan ja käytti tilaisuuden hyväkseen. Mieheni tuli vielä 2-päivää eromme jälkeen kanssani neuvolaan, jossa asioistamme keskusteltiin, ja puhuimme että katsotaan päivä kerrallaan mihin tämä vie ja ne sanat "älä pelkää, lapsen elämästä en pois lähde" . Kuinka kävikään, pari päivää tämän jälkeen luulin sopimamme asioiden olevan edelleen voimassa, mutta mies karkasi Helsinkiin tämän "koulukaverin" luokse...ottamaan tatuointia, kyseessä piti olla viikonloppu reissu, ei sen enempää. Kuinka kävikään tämän viikonlopun aikana, lauantai yönä lähdin keskussairaalaan kovien kipujen ja supistusten takia, jouduin jäämään synnärille paikkojen avautumisen takia...synnytys oli todella lähellä, ja raskausviikkoja vasta 24. Mieheni ei ottanut kantaa millään tapaa tähän asiaan, minulle ei vastattu puhelimeen, eikä myöskään viestiini reagoitu muulla kuin "en usko", viestistäni ilmeni "olen sairaalassa, vuorokauden sisään meidän poika saattaa olla tässä maailmassa taistelemassa hengestään" -ei mitään vastausta. 2-päivää erilaisten kokeiden ja piinaavien kipujen jälkeen vuodelevossa oltuani sain herran puhelimella kiinni. Siinä tovin keskusteltuamme, minä lääketokkurassa itkeä pillittäen ja ajatusten sekamelskan keskellä kysyin vielä "onko siellä tapahtunut sen emännän kanssa jotain muutakin?" vastaus oli "ei todellakaan"...minä tyhmä vielä uskoin kaiken. Samana iltana tietokoneen saatuani sairaalaan, tuli minulle tässä ihanassa buukissa ensin mieheltäni viestiä, jossa oltiin niin kiinnostuneita tilastani, ja vauvan voinnista, ja yht äkkiä lävähti "oon pannu ***** kanssa, eikä ollut eka kerta" jonka jälkeen alkoi minun haukkuminen kaikella mahdollisella tavalla, ja myös mieheni laittoi "toivon sen lapsen kuolemaa". Sekosin täysin...lisää lääkettä naamaan jotta rauhoittuisin. Välit laitoin jäihin, ja muutaman yön sairaalassa maattuani minut kotiutettiin, käskettiin olla mahd.paljon vuodelevossa, kevyet kotityöt sallitaan, mutta liika rasitus ja liikkuminen kiellettiin. Tästä meni pari viikkoa, mies ilmestyi oveni taakse..."asioita selvittämään", selvitys menikin sitten siihen, että päädyimme samaan sänkyyn ja mies vietti täällä muutaman yön, vaikkakin mies oli ryhtynyt "uuteen parisuhteeseen" tämän vanhan tuttunsa kanssa. Miten saatoinkaan vielä olla niinkin sinisilmäinen, että miehen ehdotettua minulle tätä "voisimmeko ottaa tämän tavaksi, tulisin kerran viikossa tänne, eikä (uuden) tarvitsisi tietää tästä mitään? Olisin tukenasi ja apunasi, ja tätä kautta voisimme myös katsoa josko meillä olisi vielä myöhemmin mahdollisuus" VOI HERRANJESTAS mä olen niin tyhmä! Mä uskoin KAIKEN, tästä on nyt siis n.3-viikkoa aikaa kun viimeksi miehen olen nähnyt. Tästä lähdettyään hän lähti uuden luokse Helsinkiin, jonne on täältä melkein 400km...ensimmäinen viikko lähdön jälkeen kaikki meni ok, mies myönsi uudelle naiselleen pettämisen, muttei kertonut sopimuksestamme mitään, nainen jätti mutta ottikin takaisin näyttääkseen että minä en ole mikään uhka. Tämän jälkeen minulle alkoi sadella tappouhkauksia naisen puolelta, jotka kohdistuivat myös tähän vielä syntymättömään lapseen, niinkuin hänen suvultaankin alkoi satelemaan herjaus viestejä. Sitten mentiin viikko eteenpäin, miehen piti tulla luokseni, tyhmänä laitoin vielä rahaa "junamatkaan"...siinä junassa ei ainakaan se oikea ihminen perille saapunut. Selvisikin että mies oli jäänyt Hkiin ja saanut niillä rahoilla kunnon "perseet". Sen jälkeen en ottanutkaan mitään yhteyttä, kunnes nyt viikko sitten saapui minulle facebookissa mieheni puolelta viestiä jossa sanotaan "kuinka poikaa kohta potkitaan ja se olen minä" , oli kuulemma tulossa luokseni pistämään paikkoja rempalleet ja tekemään minulle ja lapselle pahaa...näin myös soittanut äidillensä. Tämä oli vika niitti, ja suuntasin poliisiasemalle tekemään tästä koko sakista rikosilmoituksen. Tämä miehen uusi heila siis, saanut muksun 15-vuotiaana, lapsi nyt 3-vee ja asuu tämmöisten ihmisten kanssa, saman katon alla. Rikosilmoituksen tehtyäni päätin etten halua enkä edes voi olla kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä...mutta nyt sitten mies etsii syntipukkia jokaisesta, koska ei osaa myöntää omia virheitään, kaikista huvittavinta tässä tilanteessa on se, että mies ilmoitti tänään siskolleen, "en halua olla lapsen elämässä millään tapaa, koska musta on tehty rikosilmoitus" hohhoijaa...eikö tämä ymmärrä ettei enään tässä vaiheessa ole muuta vaihtoehtoa kuin turvata lapsen elämä ja minun elämä niin, ettei tosiaankaan mies astu lähellekkään meitä. Nyt siis rv29 ja tämmöinen minun stoori, paljon on tapahtunut alle 2kk sisään, mutta nyt ollaan taas entistä viisaampia. En olisi ikinä uskonut, että mies muuttuu noinkin paljon sekakäyttäjien ja holistien seurassa, että vajoaa noinkin alas, ja uhkaa oman viattoman lapsen henkeä...parempi kuitenkin tajuta nyt, kun siinä vaiheessa kun lapsi olisi jo maailmassa ja lapselleni olisi oikeasti jotain sattunut oman sokeuteni ja tyhmyyteni takia. Toivottavasti kaikilla ei yhtä veemäinen tilanne ole, mutta naiset MUISTAKAA!! Me ollaan vahvoja, ja selvitään kaikesta kunhan saadaan oikeat eväät siihen!! Meikäläinen odottelee tämän viikon kuulusteluja asiasta, toivotaan että tältä poppoolta saadaan tämä pieni viaton lapsi pois sieltä narkomaanien ja sekakäyttäjien seasta, mies vastuuseen teoistaan ja teksteistään, kuten myös tämä uusi emäntä! Ja selvennökseksi vielä, mieheni ei siis aikaisemmin näissä huumepiireissä ole pyörinyt...nopeasti tuntuu tämmöinen ihmisen vievän! Tsemiä kaikille!
 
"Amanda"
Huhhuh mikä stoori. Nyt Senna välit poikki tuohon mieheen kaikilla tavoilla ja tukeudut omaan perheeseesi ja ystäviisi. Mies on selvästi oikea tuuliviiri ja kuvittelee olevansa hyväkin pelimies. Tekee lähettyvilläsi enemmän hallaa kuin hyvää. Unohda perhekuvitelmat hänen kanssaan: mies pilasi mahdollisuutensa. Ajattele jo poikasikin parasta, tuollainen mies on kaukana hyvästä roolimallista!
 
Ihana yleistys
[QUOTE="vieras";25239312]Huoh, miten joku voi olla noin moraaliton :( Mun mielestä pitäisi aina ensin seurustella monta vuotta, sitten mennä naimisiin ja miettiä tarkkaan milloin on valmis ottamaan lapsen vastaan. Miten joku mies voi OLLA noi lapsellinen, raivostuttavaa!!! Minkä ikäinen hän on?[/QUOTE]

Täähän on ihan turhaa potaskaa.
Lukuisissa tapauksissa, ihan tuttavapiirissäkin, useiden vuosien liitto on hajonnut pian esikoisen syntymän jälkeen. Tai sitten on menty naimisiin pian esikoisen syntymän jälkeen, ja jompi kumpi vanhemmista onkin keskittynyt vain baarissa, leffassa jne. ravaamiseen, kun ei perhe-elämä huvita. Tai sitten vaan hommataan lapsia joka toinen vuosi, 3 eri ihmisen kanssa.

Iällä ei ole väliä. Itse olen ollut mieheni kanssa teini-iästä lähtien. Nyt olen 30v, mies hiukan nuorempi. Meillä on 4 lasta. Naimisissa olemme olleet pian 7v. Kihloihin menimme vain 2kk ensimmäisen tapaamisen jälkeen. Esikoinen syntyi alle vuoden päästä ensimmäisestä tapaamisesta, kummankin yhteisestä toiveesta.
 
"vieras"
Iällä ja suhteen pituudella ei ole noiden asioiden kanssa mitään tekemistä. Mun omat vanhemmat ovat menneet naimisiin 6kk tutustumisen jälkeen ja lapsi oli silloin jo tulossa ja ovat siis vieläkin naimisissä, tänä vuonna tulee 47 vuotta täyteen.
Minä taas olin exän kanssa melkein 9 vuotta yhdessä, joista 7 kihloissa, naimisiin asti ei päästy, joka näin jälkeenpäin oli hyvä asia. Siinä vaiheessa kun aloin odottaa toista lasta, iski exälle joku ahdistus ja se ilmoitti mulle, että se ei halua mitään farmariautoa, punaista tupaa ja perunamaata, hän haluaa elää ja mennä. Niin minä jäin yksin pienen lapsen ja kasvavan mahan kanssa. Exä löysi samantien itselleen uuden naisen ja muutti puoli vuotta nuoremman lapsen syntymän jälkeen kokonaan pois tältä paikkakunnalta toiselle puolelle Suomea uuden naisen luokse, koska ei hänellä ole mitään mikä pitäisi hänet vanhalla paikkakunnalla.
Erosta on nyt reilu 2 vuotta ja exä ei ole juuri nuoremman poikansa elämässä millään tavalla mukana, elarit maksaa, mutta muuten ei lapsi kiinnosta ja isompi käy silloin tällöin isällään. Nyt sitten kuulin, että sinne on syntymässä ensimmäinen lapsi ja senkin tiedän, että asuu nykyään punaisessa tuvassa :)
 
Senna Luin koko stoorisi ja olen todella pahoillani, että olet joutunut tuollaisen miehen kanssa yhteen. Tekstistäsi paistaa kuitenkin läpi, että olet järkevä ja vahva ihminen joka varmasti tästäkin selviää.

Toivotan sinulle hyvää loppuraskautta ja ettei entinen miehesi sinua enää kiusaa. Ei väärinkäyttäjiin voi ikinä luottaa. Oli siis hyvä, että teit hänen toiminnastaan rikosilmoituksen.

Voimahalaus :hug:
 
"vieras"
[QUOTE="Senna";27891733]On pakko tulla kirjoittamaan oma tarinani myös tänne, vaikkakin ketku näyttäisi melko vanha jo olevan. Jokatapauksessa, en taida olla ainoa nainen maan päällä jolle on käynyt näin. Kerron tässä siis oman tarinani, jos joku tätä palstaa vielä lukee.

(ex)-mieheni kanssa tarvoimme 4-yhteistä vuotta eteenpäin, toki ylä-ja alamäkiä matkaan mahtui, mutta kaikesta selvittiin kun yhtä köyttä AINA loppujen lopuksi vedettiin. -12 vuoden alusta aloimme puhumaan yhteisestä lapsesta, itselläni oli hormoonikierukka tällöin, ja pohdimme pitkään olisiko sen poisoton aika, ja alkukeväästä olikin ihan muista syistä pakko kierukka käydä pois otattamassa. Tällöin itse mietin, aloittaisinko kuitenkin lääkärin määräämät e-pillerit, vai olisiko kuitenkin nyt aika...hetken tätä pohdittuani mieheni kanssa päädyimme ratkaisuun, "jos lapsi on tullakseen, niin on tervetullut!"
Pari kuukautta meni, ilman ehkäisyä ja ei aikaakaan testi näytti kesän lopulla positiivista. Voi sitä onnen ja ilon määrää...meille syntyy vauva! Ensimmäiset raskauskuukaudet meni parisuhteen kannalta loistavasti, mieheni ainakin antoi jokaiselle ympärillään olevalle ihmiselle olettaa että lapsi oli hänen toiveiden täyttymys, ja niin se varmaan aikansa olikin. Sitten tuli eteen muutto toiselle paikkakunnalle, lähemmäksi kummankin ystäviä&sukulaisia, ihana uusi koti ja ympäristö...kaikki rakkaat lähellä. Mietin mielessäni jo moneen otteeseen "voiko mulla oikeasti asiat olla näin hyvin?". Toki miehelläni näitä "masennuskausia" on ollut iät ajat, mutta niihin ollaan apua aina haettu. Mieheni lapsuudessa ei myöskään kehuttavaa ole, isä jätti äidin ja 5-lasta...tänä päivänä ei edes tunnista nuorimmaista tytärtään, mutta tämähän ei edellytä sitä, että pojan pitäisi seurata isänsä jalanjälkiä...ainakaan toivottavasti. Jokatapauksessa, marraskuun alusta muutimme uuteen asuntoon, marraskuun puolivälissä huomasin mieheni käyttäytymisessä jotain erikoista, vetäytyi omiin oloihinsa, nökötti päivät tietokoneella, mikään ei oikein kiinnostanut ja asioista ei haluttu puhua. Otin asian tällöin puheeksi, mieheni muutaman saunaoluen juotuaan läväytti päin naamaa ne sanat "tämä oli tässä". Multa suoranaisesti jalat lähti alta, en voinut uskoa että kaikki oli tässä ja nyt. Pari päivää katseltuani tämmöistä "herään puoliltapäivin, avaan tietokoneen, lähden kauppaan ja haen korin olutta, kuuntelen musiikkia ja olen omissa oloissani" - sanoin että sinun on aika ottaa tavarasi ja lähteä. Siinä vaiheessa mieheni ymmärsi, "nyt se akka on tosissaan, se heittää mut pihalle". Kuitenkaan tämä ei sitten lähtenyt mihinkään, parin päivän päästä olikin sitten rakenneultra, jonne mies ihme kyllä oli halukas mukaan lähtemään. Tällöin selvisi että meille syntyy poika, ja kaikki on siellä massussa kunnossa. Tämän jälkeen pari päivää mies vietti omilla reissuillaan (jälkeenpäin selvisi, että oli käynyt 2-eri naisen kainaloon tutustumassa) jonka jälkeen palasi kotiin häntä koipien välissä, itku kurkussa selitti, kuinka haluaa 110% laittaa peliin tämän suhteen vuoksi, ja tekee kaikkensa jotta saamme asiat kuntoon...sinä iltana kun siis tämä itkuinen ja renttu reissumies tuli kotiin, osasin jo aavistaa että jokin painaa omallatunnolla??! Sinä iltana, minua kohdeltiin kuin prinsessaa, kaikki tuotiin nenän eteen ja pidettiin hyvänä. Eipä mennyt aikaakaan kun siirryttiin joulukuuhun, mies suunnitteli tallinnan reissua vanhojen kavereidensa kanssa (josta myös myöhemmin selvisi, että tämän reissun tarkoituksena olisi saada ns.piparia eräältä vanhalta koulukaverilta, josta kerron tekstissä myöhemmin) no, minähän ajattelin etten ole mikään tätä reissua kieltämään, vapauksia pitää olla, ja jollakinhan sitä "luottamusta" on testattava. Siinä vaiheessa epäilykseni taas heräsivät, kun mieheni tokaisi "sen mun reissun jälkeen sä et saa ottaa sitten yhteyttä kehenkään ihmiseen kuka siellä on ollut mukana, etkä kysellä mitä siellä on tehty"...hoh meinasimpa mä olla taas typerä! Jokatapauksessa ajattelin "mene jos näin joulun aikaan se tallinan reissu on tärkeämpää"-reissu peruuntui jostain kumman syystä.
Tällöin ajattelin että jokohan mies nyt olisi tullut järkiinsa, saimme kuitenkin asioista jonkin verran keskusteltua ja arki sujui normaaleissa merkeissä, toki sitä tietokoneella istumista ihmettelin, ja mietin myös, minkä takia pelkästään vessalla käynnillä piti sammuttaa facebookit sun muut verkostot...sitten heräsi taas epäilykset, kun mieheni alkoi osoittaa kiinnostustaan parasta ystävääni kohtaan (jotka siis olivat seurustelleen vuonna nakki ja peruna 15-kesäisinä) ja tästä mieheni minulle rehellisesti myös kertoi. Sitten alkoi taas tapahtua...tämän jälkeen "testasimme" tämän ystäväni kanssa miestäni, mikä ehkä saattoi myös olla virhe, mutta heidän kirjoiteltuaan facebookissa ja ystäväni kerrottua "heränneistä tunteista" mies osoitti olevansa valmis hyppäämään hänen kanssaan parisuhteeeen, ja jättämään minut tämän takia. Itse siis olin jatkuvasti perillä tästä kirjoittelusta ystäväni kautta, ja kaikki tämä kirjoittelu tapahtui yhden illan aikana. Mies lähti käymään "lääkärissä", mutta olikin ilmestynyt ystäväni oven taakse, harmikseen huomasi kuitenkin asunnossa olevan vieraita joten oli keksinyt hätävalheen, "olisiko sulla rizloja?" Mies tuli "pettyneenä" kotiin ja jollakin tapaa oudosti alkoi minua mielistelemään. Ajattelin kuitenkin että parempi minun olla rehellinen, astelin olohuoneeseen tyynen rauhallisena ja kysyin asiasta, jonka jälkeen mies pidemmittä puheitta vaihtoi vaatteet ja painoi ulko-oven kiinni sanoen "tämä oli vika niitti". No veljensä luokse tää lähti, ihan parin kilometrin päähän, soitin ja sanoin "tuo asunnon avain ja hae tavarasi pois"-näin hän myös teki. Heti samana iltana tämä "vanha koulukaveri" astui kuvioihin mukaan ja käytti tilaisuuden hyväkseen. Mieheni tuli vielä 2-päivää eromme jälkeen kanssani neuvolaan, jossa asioistamme keskusteltiin, ja puhuimme että katsotaan päivä kerrallaan mihin tämä vie ja ne sanat "älä pelkää, lapsen elämästä en pois lähde" . Kuinka kävikään, pari päivää tämän jälkeen luulin sopimamme asioiden olevan edelleen voimassa, mutta mies karkasi Helsinkiin tämän "koulukaverin" luokse...ottamaan tatuointia, kyseessä piti olla viikonloppu reissu, ei sen enempää. Kuinka kävikään tämän viikonlopun aikana, lauantai yönä lähdin keskussairaalaan kovien kipujen ja supistusten takia, jouduin jäämään synnärille paikkojen avautumisen takia...synnytys oli todella lähellä, ja raskausviikkoja vasta 24. Mieheni ei ottanut kantaa millään tapaa tähän asiaan, minulle ei vastattu puhelimeen, eikä myöskään viestiini reagoitu muulla kuin "en usko", viestistäni ilmeni "olen sairaalassa, vuorokauden sisään meidän poika saattaa olla tässä maailmassa taistelemassa hengestään" -ei mitään vastausta. 2-päivää erilaisten kokeiden ja piinaavien kipujen jälkeen vuodelevossa oltuani sain herran puhelimella kiinni. Siinä tovin keskusteltuamme, minä lääketokkurassa itkeä pillittäen ja ajatusten sekamelskan keskellä kysyin vielä "onko siellä tapahtunut sen emännän kanssa jotain muutakin?" vastaus oli "ei todellakaan"...minä tyhmä vielä uskoin kaiken. Samana iltana tietokoneen saatuani sairaalaan, tuli minulle tässä ihanassa buukissa ensin mieheltäni viestiä, jossa oltiin niin kiinnostuneita tilastani, ja vauvan voinnista, ja yht äkkiä lävähti "oon pannu ***** kanssa, eikä ollut eka kerta" jonka jälkeen alkoi minun haukkuminen kaikella mahdollisella tavalla, ja myös mieheni laittoi "toivon sen lapsen kuolemaa". Sekosin täysin...lisää lääkettä naamaan jotta rauhoittuisin. Välit laitoin jäihin, ja muutaman yön sairaalassa maattuani minut kotiutettiin, käskettiin olla mahd.paljon vuodelevossa, kevyet kotityöt sallitaan, mutta liika rasitus ja liikkuminen kiellettiin. Tästä meni pari viikkoa, mies ilmestyi oveni taakse..."asioita selvittämään", selvitys menikin sitten siihen, että päädyimme samaan sänkyyn ja mies vietti täällä muutaman yön, vaikkakin mies oli ryhtynyt "uuteen parisuhteeseen" tämän vanhan tuttunsa kanssa. Miten saatoinkaan vielä olla niinkin sinisilmäinen, että miehen ehdotettua minulle tätä "voisimmeko ottaa tämän tavaksi, tulisin kerran viikossa tänne, eikä (uuden) tarvitsisi tietää tästä mitään? Olisin tukenasi ja apunasi, ja tätä kautta voisimme myös katsoa josko meillä olisi vielä myöhemmin mahdollisuus" VOI HERRANJESTAS mä olen niin tyhmä! Mä uskoin KAIKEN, tästä on nyt siis n.3-viikkoa aikaa kun viimeksi miehen olen nähnyt. Tästä lähdettyään hän lähti uuden luokse Helsinkiin, jonne on täältä melkein 400km...ensimmäinen viikko lähdön jälkeen kaikki meni ok, mies myönsi uudelle naiselleen pettämisen, muttei kertonut sopimuksestamme mitään, nainen jätti mutta ottikin takaisin näyttääkseen että minä en ole mikään uhka. Tämän jälkeen minulle alkoi sadella tappouhkauksia naisen puolelta, jotka kohdistuivat myös tähän vielä syntymättömään lapseen, niinkuin hänen suvultaankin alkoi satelemaan herjaus viestejä. Sitten mentiin viikko eteenpäin, miehen piti tulla luokseni, tyhmänä laitoin vielä rahaa "junamatkaan"...siinä junassa ei ainakaan se oikea ihminen perille saapunut. Selvisikin että mies oli jäänyt Hkiin ja saanut niillä rahoilla kunnon "perseet". Sen jälkeen en ottanutkaan mitään yhteyttä, kunnes nyt viikko sitten saapui minulle facebookissa mieheni puolelta viestiä jossa sanotaan "kuinka poikaa kohta potkitaan ja se olen minä" , oli kuulemma tulossa luokseni pistämään paikkoja rempalleet ja tekemään minulle ja lapselle pahaa...näin myös soittanut äidillensä. Tämä oli vika niitti, ja suuntasin poliisiasemalle tekemään tästä koko sakista rikosilmoituksen. Tämä miehen uusi heila siis, saanut muksun 15-vuotiaana, lapsi nyt 3-vee ja asuu tämmöisten ihmisten kanssa, saman katon alla. Rikosilmoituksen tehtyäni päätin etten halua enkä edes voi olla kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä...mutta nyt sitten mies etsii syntipukkia jokaisesta, koska ei osaa myöntää omia virheitään, kaikista huvittavinta tässä tilanteessa on se, että mies ilmoitti tänään siskolleen, "en halua olla lapsen elämässä millään tapaa, koska musta on tehty rikosilmoitus" hohhoijaa...eikö tämä ymmärrä ettei enään tässä vaiheessa ole muuta vaihtoehtoa kuin turvata lapsen elämä ja minun elämä niin, ettei tosiaankaan mies astu lähellekkään meitä. Nyt siis rv29 ja tämmöinen minun stoori, paljon on tapahtunut alle 2kk sisään, mutta nyt ollaan taas entistä viisaampia. En olisi ikinä uskonut, että mies muuttuu noinkin paljon sekakäyttäjien ja holistien seurassa, että vajoaa noinkin alas, ja uhkaa oman viattoman lapsen henkeä...parempi kuitenkin tajuta nyt, kun siinä vaiheessa kun lapsi olisi jo maailmassa ja lapselleni olisi oikeasti jotain sattunut oman sokeuteni ja tyhmyyteni takia. Toivottavasti kaikilla ei yhtä veemäinen tilanne ole, mutta naiset MUISTAKAA!! Me ollaan vahvoja, ja selvitään kaikesta kunhan saadaan oikeat eväät siihen!! Meikäläinen odottelee tämän viikon kuulusteluja asiasta, toivotaan että tältä poppoolta saadaan tämä pieni viaton lapsi pois sieltä narkomaanien ja sekakäyttäjien seasta, mies vastuuseen teoistaan ja teksteistään, kuten myös tämä uusi emäntä! Ja selvennökseksi vielä, mieheni ei siis aikaisemmin näissä huumepiireissä ole pyörinyt...nopeasti tuntuu tämmöinen ihmisen vievän! Tsemiä kaikille![/QUOTE]

:mad: :mad: :mad:

Ei tuollaista pötköä jaksa lukea!
 
"Senna"
Nyt kun uudestaan parin päivän jälkeen luin tämän kirjoittamani tekstin uudelleen huomasimpa kuinka sekavasti olin tekstin väsännyt...noh kuitenkin. Ei sillä miehen iällä ole väliä...vastuu pitäisi osata joka tapauksessa kantaa. Mutta kyllä tässä päivä päivältä vahvempia ollaan...toki on outoa olla 4-vuoden suhteen jälkeen yhtä äkkiä vapailla markkinoilla, itse kuitenkin olin uskollinen aina, ja nyt edes ajatus jostakin toisesta miehestä hirvittää...toki sen aika ei vielä olekkaan. Kun miettii minkälaisen tunteiden mylläkän tässä on käynyt läpi, ja nyt kun oikeasti on järkevästi asioita alkanut punnitsemaan ja pysytellyt sillä vahvalla jalustalla, kaikesta huolimatta niin elämä tuntuu taas antavan enemmän kun ottavan :) Toki olen miettinyt, että joskus kun sellainen mies kohdalle sattuu joka olisi luottamukseni arvoinen niin kuinka sitä kykenee enään luottamaan ja avaamaan sydämensä uudelleen. Vielä enemmän mietityttää sekin, etten vahingossakaan tule laskemaan lapseni elämään ihmistä, josta paljastuisikin "alkuhuuman" jälkeen jotain aivan muuta...näistä asioista minun on päästävä keskustelemaan kyllä ihan ammatti-ihmisen kanssa, ja tällä hetkellä kyllä nautin aivan täysin rinnoin yksin(kaksin) olosta, eikä todellakaan ole tällä hetkellä kiire mihinkään uuteen. Tosissaan eilen otin yhteyttä tähän helsingin lastensuojeluun, selitin tämän koko kuvion ja en tainnut olla ainoa henkilö, joka tästä pienestä tyttösestä oli siellä päässä ilmoituksen tehnyt :( Viimetekstini oli kyllä melkoinen pötkö, mutta jos jonkin mielestä liian pitkä, niin sitten ei kannata edes vaivautua kommentoimaan koko asiaan...tekstissä kerroin kaiken oleellisimman ja siihen olisi vielä paljon lisättävääkin, mutta jätän nyt väliin. Nyt kohti uusia tuulia entistä vahvempana!
 

Yhteistyössä