Raskaana ja levottomat jalat,mikään ei auta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Ei magnesium, ei rauta... Hermo menee, ku ei iltaisin saa unta. Eilen illalla nukahdin varmaan 10 kertaa ja aina heräsin jalkojen vuoksi.

Onneks kuitenkin sit, ku lopulta nukahdan kunnolla, ei vaiva herätä öllä.

Tuo oli helvetillinen vaiva mihin mikään ei auttanut. Valveilla ja levossa yhtä kiemurtelua. Istua ei voinu rauhassa kun levottomuus siirty takapuoleen asti, nukkua ei voinu..Yleensä mua on auttanu magnesuim muttei sillon.

Ootko kokeillut suihkuttaa vuorotellen kylmää ja kuumaa vettä jaloille? Entä saako raskausaikana käyttää kylmägeeliä? Joku särkylääkekin voisi helpottaa oloa. Mää otan nykysin illalla aina pari särkkäriä ja reippaan annoksen magnesiumia, että levottomista jaloista tulee vähän siedettävämmät, mutta raskausaikanahan noiden kanssa pitää olla tarkkana.

Luin myös, että unirytmin muuttaminen myöhäisemmäksi voi auttaa, kun oireet tulee yleensä siinä iltasella.

Inhottava vaiva, toivottavasti löydät jonkun avun!

Apteekissa sanovat et saa käyttää magnesiumia raskausaikana. Olen nyt noin 3 vkoa syönyt sitä.
Väliin auttaa tuo jalkojen kohottaminen, tyynyjä alle. Mut ei aina.

Tuota vesi juttua en ole kokeillut, vos kokeilla..

Erittäin rasittava vaiva!!

Oiskin ollu vaa yöllä tuo vaiva. Terkkakin katto kun neuvolassa kokoajan kiemurtelua tuolissa. Sekin penko tietoja ja kysy lekuriltakin oisko mitää mitä vielä ois voinu kokeilla.Helpotti onneksi heti vauvan synnyttyä. Sitte pystykin makaamaan vaikka kuin ja nukkumaan.

Tuttu ja niin inhottava vaiva itsellenikin raskausaikana. Olihan kyseessä nimenomaan magnesiumsitraatti mitä syöt. Muista myös juoda paljon vettä päivisin ja suolaa ( kohtuudella toki) olisi myös saatava.
Itselleni ehkä vähän auttoi jalkojen pitäminen seinällä noin vartin ainakin ja tyynyt jalkojen alle. Villasukat.

Mulla auttaa magnesiumspray, joka suihkutetaan suoraan iholle, auttaa myös kipeisiin lihaksiin.
Joskus suihkun yhteydessä kun hieroo kosteita kinttuja suolalla ja antaa hetken kuivahtaa, saa pika-avun kun ei mitään muuta troppia ole.
Hirudoid ennen nukkumaan menoa on ollut kyllä se pitkäaikaisin apu ja sitäkin saa raskaana ollessa käyttää.

Mulla auttaa foolihappo. Tabuistahan sitä saa, tai sitten vihreistä kasviksista. Kun syön lautasellisen parsakaalia on jo seuraava ilta helpompi. Harmitti hiukan etten ollut aiemmin keksinyt näin yksinkertaista keinoa.

Yhteistyössä