Raskaana ja huolissaan vauvan ravinnonsaannista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pillitahtomattaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pillitahtomattaan

Vieras
Olen rv21 ja huolissaan syömisestäni. Ensimmäiset 3kk oksensin päivittäin ja sen loputtua on ruokahalu ollut todella minimissä. Ensinnäkin kaikki maistuu puulta ja kun syön, tulen täyteen miltei yhdestä voileivästä. Herään kuitenkin joka yö niin kovaan nälkään että tärisen, mutta täytyn jugurtista. Ennen raskautta söin paljon ja nirsoilematta. Tiedän että yksinkertainen vastaus on "senkun vaan syöt enemmän", mutta se on oikeasti mulle todella vaikeaa/vastenmielistä. Onko kellään samantapaisia kokemuksia/ vinkkejä? Painoni on nousdut raskauden aikana vain 400g....mikä on siis hädin tuskin vauvan tämän hetkinen paino. Olen.huolissani siitä, mitä tämä ruoan närhiminen voi vauvalle aiheuttaa :(

Niinhän ne aina sanoo, että vauva ottaa kaiken tarvitsemansa ravinnon... Näin sanoi kätilö minulle viimeksi, kun kyselin pahoinvoinnistani. Kaverini oksensi koko raskausajan (kuuluu siihen pieneen ryhmään, jolla oksentelu kesti koko raskauden ajan) ja hän eli välillä teellä ja näkkileivällä. Tyttö nykyään terve, reipas 7-vuotias, syntyessään oli 2800g, joten vähän pieni, mutta ihan normaali.

Syöt minkä syöt, kyllä se vauva siellä pärjää. Ja kysyt neuvolasta neuvoa, mitä mieltä he ovat painon nousustasi ja mahan kasvusta?

Sun täytyy syödä TERVEELLISESTI, vaikka ei nälkä olisikaan. Kyse ei ole sinusta. Ja kyllä se vauva ottaa, mitä tarttee (sun varannoista pois), hyvä tietenkin olisi, että vauva saa lihaa luiden ympärille myös.

Maha kasvaa normaalisti ja vauva myös. Eivät oikein ota tosissaan tätä mun syömisongelmaa koska kaikki on normaalisti..veriarvot,virtsa,vauvan kasvu jne jne. Kuulostaahan se hullulta ettei vaan mene alas ja silti jatkuva nälkä. Olen yrittänyt suödä pitkin päivää vähän..

Yhteistyössä