raskaana ja esikoisen nukutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän huolestuttaa ja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän huolestuttaa ja mietityttää

Vieras
meillä esikko haluaa aina nukahtaa syliin, sekä yö- että päiväunille, niin jos ei alku- niin onko loppuraskaudessa haittaa jos lapsi makoilee mahan päälle ja monesti potkii ja pyörii ja rimpuilee kun ei ensin uni tuu?

No ei varmaan ole haittaa, mutta kannattaa harkita että muuttais nukutustapaa, esim. opettais lapsen nukahtamaan itse. On meinaan aika hankala varmaan imettää yhtäaikaa kun nukuttaa toista syliin..

Mulla ainakin mahaan sattuu, jos tuo 10kk siinä pomppii päällä. Enkä siis tarkoita mitään hyppimistä, vaan että siis möyrii.

Kannattaa opettaa se esikko nukahtamaan muualle kuin syliin, sillä asteen verran saattaa olla hankalaa sitten uuden vauvan syntymän jälkeen pitää vauvaa sylissä ja nukuttaa esikko samaan syliin.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mulla ainakin mahaan sattuu, jos tuo 10kk siinä pomppii päällä. Enkä siis tarkoita mitään hyppimistä, vaan että siis möyrii.

Kannattaa opettaa se esikko nukahtamaan muualle kuin syliin, sillä asteen verran saattaa olla hankalaa sitten uuden vauvan syntymän jälkeen pitää vauvaa sylissä ja nukuttaa esikko samaan syliin.

Tiedän että pitäs opettaa ja tarkotuksena onki että aletaan opettelemaan viimestään ku sänky vaihtuu--> pinnasänky pois siis.
Eli keväällä viim. ja kaipaisinki vinkkejä miten sais opeteltua? Hirveä huuto alkaa ainakin illalla jos sänkyyn sen nostaa :/

Meidän lapsilla ikäeroa vuosi, tuo isompi oli sellanen reilu 14 kiloinen kun odotin viimesilläni toista. Syliin nukutin vaikka rimpuilikin, nukahti usein korva mun vatsaa vasten siskon möyrintää kuunnellen :heart: Eikä tossa pienessä mitään vikaa ole :D

Jep, eihän siinä muu auta, kuin sinnikkäästi nukuttaa omaan sänkyyn.. jos otat viereen kerrankin, on työ aloitettava taas alusta. Itkua varmasti tulee siltä ei voi välttyä, mutta silittelyllä varmasti nukahtaa ajan kanssa ja tyytyy tilanteeseen. Voi ensimmäisellä kerralla mennä montakin tuntia, ennen kuin tyyntyy, mutta lopulta kyllä. Täytyy olla vain todella määrätietoinen.

Niin kauan kun itestäs tuntuu hyvältä niin fyysisesti ei ole estettä. Meillä lapsilla vuosi ikäeroa niin sellaisen neuvon voisin sanoa että aloita kuitenkin hyvissä ajoin totuttelemaan isompaa omaan sänkyyn.. Ettei kerta rysäyksellä vauvan tultua... Varaa siis hyvin aikaa, jos totutteleminen ei käykään niin helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin onko parempi niin ettei yölläkään oteta viereen vaan opetetaan koko yö olemaan omassa sängyssä?

Me pyritään siihen... mutta nyt kun on kaksi lasta samassa huoneessa niin yöherätyksen sattuessa (jos molemmat ovat jo ihan hereillä) laiskuus vie voiton ja kuopus tulee meijän väliin =) Mutta pikkuhiljaa yöt ja tunnit pitenee =)

Minä nukutin koko raskausajan esikon syliin ja sen jälkeenkin. En nähnyt mitään tarvetta riistää äitin syliä pieneltä pois toisen vauvan syntymän jälkeenkään. Imetin vauvan, jonka jälkeen isin syliin vauva ja minä nukutin esikon sylissä makkarissa. Kun esikko nukahti niin taas vauvan imetystä jatkamaan. Toki välillä meni ajoitus pieleen ja mies toi vauvaa imuille, mutta pian vauva oppi nuhatamaan isin syliin. Edelleen nukutan molemmat tytöt syliin ja ikää reili 1v ja 3 v. Niin ja nukutaan samassa sängyssä:) Esikoinen kyllä aloittaa unet omassa sivuvaunussa, mutta joka yö kömpii viekkuun.

Yhteistyössä