Raskaana, ja aivan väärään aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Olen siis raskaana. Opiskelen ensimmäistä vuotta sairaanhoitajaksi, käyn töissä ja olen yksinhuoltaja. Seurustelua takana nykyisen miesystävän kanssa 1,5 vuotta, ehkäisynä ollaan käytetty kondomia IHAN joka kerta.
Menkat on kaksi päivää myöhässä, yleensä ihan kellon tarkasti alkavat. Apteekin raskaustestin tein, ja samantien ilmestyi kaksi viivaa...

En todella tiedä, mitä tekisin. Mitä sinä tekisit??

No lopettaisin ensinnäkin pastalta asiasta kyselyn ja puhuisin miehen kanssa.
Opiskeluja ei kuitenkaa tartte haudata raskauden takia, eihän nuo ole kun järjestely kysymyksiä.

:hug: kyl se siitä, tiedän hyvin miltä tuntuu kun tulee tollanen ylläri..

elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan. Koulusta on mahdollisuus ptää väli vuosi ja jatkaa sitten, kyllä miettisin paljon. mutta samasta tilasteesta selvinneenä tiedän ettei mahdottomuus ole =) sairaanhoitajan opinnotkin sain loppuun, päivätyön ja lapsetkin on kasvaneet ja raskaana ollaan taas, ja mieskin on pysyny :heart:

Itse olen ollut samassa tilantteesa mitä sinä nyt, ainoa ero että olin/olen ollut useamman vuoden naimisissa. En ole mikään sinua neuvomaan tai kertomaan mitä tulisi tehdä. Tiedän miten sekaisin pääsi ja tunteesi nyt ovat! Onko sinulla ennestään lapsia? Vai olisiko tämä ensimmäinen?
Yhden lapsen jälkeen opintoja on helpompi jatkaa tauon jälkeen, mutta jos jaloissa pyörii kolme...

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Itse olen ollut samassa tilantteesa mitä sinä nyt, ainoa ero että olin/olen ollut useamman vuoden naimisissa. En ole mikään sinua neuvomaan tai kertomaan mitä tulisi tehdä. Tiedän miten sekaisin pääsi ja tunteesi nyt ovat! Onko sinulla ennestään lapsia? Vai olisiko tämä ensimmäinen?
Yhden lapsen jälkeen opintoja on helpompi jatkaa tauon jälkeen, mutta jos jaloissa pyörii kolme...
alussahan lukee että on yh. ja nyt tämä laps olisi uudelle miehelleen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
alussahan lukee että on yh. ja nyt tämä laps olisi uudelle miehelleen...

Aivan. Luin huonosti :(

Jotenkin ajatuksena on ollut, että olisin vakiintuneemman parisuhteen halunnut, ennen kuin lisää lapsia saisin. Ja tämä ei sitä mielestäni vielä välttämättä ole.

Yhteistyössä