raskaana, ibumax

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja särkee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Raskaana ollessani (tämän vuoden alussa) kävin lääkärillä suomen terveystalolla joka sanoi että uuden tutkimuksen mukaan ibuprofeenia sisältäviä kipulääkkeitä on turvallista käyttää ennen viimeistä kolmannesta, eli ennen rv28.

mä jouduin ekassa raskaudessa ottamaan ibumaxin kun mökillä ei muuta ollut ja päänsärky oli ihan kammottava. ja terve poika syntyi. ajattelen että ei se yksi tuollainen lääke haittaa, mutta en joka viikko niitä popsisi. eli sinuna ottaisin nyt sen ibumaxin ja hankkisin banadolia kotiin vastaisuuden varalle.

Ibumax paketissakin lukee et on turvallista ottaa ennen rv 28.
Ite otin viime raskaudessa ennen kun sain hankittua panadolia. Ja nyt olen myös ottanut, mutta nyt kaapissa on vain panadolia.
Mä sanon et voit ihan hyvin ottaa ibumaxin vielä noilla viikoilla!

[QUOTE="vieras";22028302]Raskauden aikana ei ole turvallista käytää Ibumaxia. Panadol tai Panacod sopii raskaana ollessa.[/QUOTE]

Panacod ei sovi koko raskauden ajassa käytettäväksi. Vasta n. rv 20 jälkeen.

Raskaus ja imettäminen

Kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen minkään lääkkeen käyttöä raskauden aikana. IBUMAX-tabletteja saa käyttää raskauden aikana vain lääkärin ohjeen mukaan. IBUMAX-tabletteja ei saa käyttää raskauden viimeisen kolmanneksen aikana eli 28. raskausviikon jälkeen.

IBUMAX-tabletteja voidaan käyttää imetyksen aikana, koska ibuprofeeni erittyy äidinmaitoon merkityksettömän pieninä määrinä.

IBUMAX kuuluu tulehduskipulääkkeisiin, joiden käyttö voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Tämä vaikutus häviää IBUMAX-tablettien käytön lopettamisen jälkeen.

Yhteistyössä