Raskaana ex-miehelle, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm...

Vieras
Olemme eronneet kaksi vuotta sitten. Muutama kuukausi sitten jäimme juttelemaan lasten vaihdon yhteydessä ja päätimme mennä lasille sopimaan tulevasta kesästä (ja jaettavista kuluista). Siinä sitten päädyimme saman peiton alle. Käytimme ehkäisyä, mutta kai ne kondoomit olivat kahdessa vuodessa vanhentuneet ja kumi meni rikki. Nyt olen sitten raskaana :/ Meillä on ennestään kaksi lasta.
Nyt ex mieheni vaatii mua tekemään abortin, koska hän kuulema tapailee ihanaa naista. Minä en halua, vaan pidän lapsen ja kasvatan mielummin yksin (koska en usko että toivun abortista). Tilanne on kaaottinen. Onko kenelläkään käynyt vastaavaa ja miten olette selvinneet tilanteesta?

Meillä kävi kerran melkein vastaava tilanne exän kanssa. Hänellä oli uusi kuvioissa, mutta päädyimme silti sänkyyn. No paksuksi pamahdin ja mies alkoi vaatia aborttia. Ei kuulema halua uutta vauvaa pilaamaan uutta suhdetta (josta en tiennyt). No minä tyhmä tein abortin ja kadun sitä aina!!!!

Meille kävi samalla tavalla, joskaan ei abortista edes puhuttu, sillä uuden naisen kanssa oli vasta ihan alkutapailua. Tästä naisesta tuli sitten ihan pysyvä suhde miehelle ja nainen kuuli tulevasta vauvasta ja halusi suhdetta jatkaa. On nyt seitsemän vuotta ollut aivan ihana äitipuoli molemmille lapsilleni, joista toisen syntyessä jo kuului isän elämään. Suhde häneen on hyvä ja on todella auttanut vauvan hoidossa ja nyt tytön ollessa jo koululainen on todella tärkeä tukihenkilö hänelle. Tytän suhde isäänsä olisi varmaan jäänyt pinnallisemmaksi, ellei vaimo olisi ollut paikalla, vauva-aikana annoin mieluummin vauvan välillä isänsä kanssa olemaan kun paikalla oli nainen, jolla itselläänkin lapsia, turvallisen tuntuisempaa

Miehiä tulee ja menee, abortoitua lasta et saa koskaan takaisin.
Mä en tekis aborttia kenenkään pyynnöstä tai vaatimuksesta, mutta en kyllä sitten antaisi mitään oikeuksiakaan lapseen sellaiselle, joka ei niitä velvollisuuksiakin halua. Vauvan kanssa pärjää yksinkin ja lapsia on kasvanut ilman isää maailman sivu, ja ihan hyviä ihmisiä niistä on kasvanut.

Yhteistyössä