Raskaana+Esikoinen usein vatsan päällä, vaarallista?

Mitä luulette, onko siitä vaaraa, kun esikoinen usein saattaa istua mun vatsan päällä ja usein tutkii esim. napaa ja painaa kädellä, koko vartalon painollaan juuri kohdun päältä.
Sanotaanhan sitä, että kyllä kohtu antaa myöden, ja on varmasti tilaa selkärankaan päin. Silti vähän epäilyttää...

Ultrassakin kun olin..ja seurasin kun kätilö vatsanpeitteiden päältä ultrasi vauvaa..Ei painanut paljon ollenkaan kohtua sillä ultralaitteella, mutta silti pikkuinen sai aika kovaa kyytiä masussa...ja meni "kasaan" koko ajan.
Onko kellekään kukaan lääkäri tms. sanonu, että pitäis varoa tällaista?

Nyt viikkoja on vasta 13.

Kertokaahan mielipiteitä tälle hysteeriselle äitille :eek:
 
Meillä esikoinen (kohta 3v., 13kg) on kanssa ollut mahanpäällä olija. Varmaan tonne rv28 asti sai istuskella mahan päällä. Annoin olla niin kauan kun ei tuntunut pahalta. Tuon jälkeen on ollut kielto mahan päällä istumiseen, sillä alkoi tuntua inhottavalta. Tässä toisinaan saattaa vielä makoilla mahan päällä. En usko että on vaarallista, sillä ite pystyn olemaan vielä hyvin mahallani ja varmaan saman verran painoa siinäkin tulee.
 
no mulla viikkoja 21 ja enää en voi nukkua mahallaan epämiellyttävän tunteen takia.esikko ei todellakaan istu enää masun päällä!
tässäkin poätee varmaan se että tekee niinkuin parhaalta tuntuu.jos ei vatsanseudussa mitään tunnu niin antaa istua vaan.
 
rv 39+1 ja vieläkin makoilen puoliksi mahallani. Joskus esikko (13kg) makailee masun päällä kun oon kyljelläni. Mulle sanottiin lääkärissä, että niin kauan saa mahallaan nukkua, kun sen päällä pysyy.
Elikkäs esikkosi voi ihan hyvin painella masua jos se ei vain itsestäsi tunnu pahalta.

muoks. Joku sanoi hyvän kommentin täällä joskus; oletko koittanut laittaa herneen minigrip-pussiin ja pussiin vettä, ja yrittänyt rikkoa hernettä? Tilanne on tuo n. vk 20 asti ainakin :D
 

Yhteistyössä