Raskaana? Apteekin raskaustestin haaleat viivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanha akka harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanha akka harmaana

Vieras
Tulkitsisinko tämän miten? Olen viime kesästä asti tehnyt suunnilleen yhden raskaustestin/kk ja aina tätä apteekin omaa raskaustestiä. Minkäänlaisella tihrustamisella en ole nähnyt siinä ikkunassa kuin sen tarkistusviivan. Tänä vuonna kiertoni meni sitten pitkäksi helmi-maaliskuussa ja varmaan helmikuussa sairastamani kovan vatsataudin vuoksi(luulisin vaikuttaneen) eli kp oli 38 entisen kp31/32 sijasta. Tein raskaustestin huhtikuussa kp32 ja se oli selkeästi nega, mutta nyt kp39 ja kp42 sain siihen vain todella todella hennon viivan. Viiva kuitenkin ja ennen en ole tuota huomannut ja menkat ei ala ja nyt kp43. Ei kai tuohon testiin tule mitään, jos ei ole raskaana tms.? Ovulaatio tai munasolun kiinnittyminen oli 7.4., koska tällöin tunsin tajuttoman kovan vihlaisun oikealla puolella(olisiko munasarjojen kohdalla). Vihlaisu kesti noin sekunnin tai pari ja tällaisia on tullut ennenkin juuri 14 päivää ennen kuukautisia ja kipu niin kova, että valitan ääneen(en tee tätä muuten ja kipukynnys on kova). Mielestäni olen raskaana tai sitten on poikkeava raskaus(menee kesken/ei oikea raskaus). Ala vatsaa vihloo välillä ja kuvottaa mm. tämä vaatteeseen jäänyt huuhteluaineenhaju. Yksi lapsi jo löytyy ja olen jo 35v.

Mä olen saanut apteekin omalla haamun, vaikken ollut raskaana. Ei ollut myöskään kemiallinen. Eli kyllä testitkin välillä erehtyy, jos sattuu viallinen testi kohdalle napsahtamaan.

Mutta jos sulla on raskausolo, niin kaipa sä sitten raskaana olet :)

Tässä mun apteekin omalla tehty haalea haamu joka osoitti mulle raskauden :heart:

Periaatteessa testissä pitäisi olla vahvemmat viivat, jos ovulaatio oli 7.4, koska siitä on jo 3 viikkoa. Voipi olla, ettei se ollutkaan ovulaatio silloin 7.4 eikä ainakaan kiinnittyminen koska silloin hedelmöittymisestä olisi jo 4 viikkoa. Eli vaikea sanoa, ehkä teit testin kuitenkin liian aikaisin eikä ovulaatiosta ole vielä sitä kahta viikkoa? Tee uusi testi parin päivän päästä ja jos viiva vahvistuu niin onnea.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olen saanut apteekin omalla haamun, vaikken ollut raskaana. Ei ollut myöskään kemiallinen. Eli kyllä testitkin välillä erehtyy, jos sattuu viallinen testi kohdalle napsahtamaan.

Mutta jos sulla on raskausolo, niin kaipa sä sitten raskaana olet :)

Tässä mun apteekin omalla tehty haalea haamu joka osoitti mulle raskauden :heart:

Näitä on aina niin ihana katsella <3
varsinkin kun oma la lähestyy kokoajan :)

Mä sain apteekin omalla tosihaalean vaikka menkat myöhässä jo useamman päivän ja toinen testi anto vahvan+. Ei se viivan väri pelkästään määritä onko todella raskaana. Niinhän se sanotaan paketissakin että viiva kun viiva eikä oo väliä värin voimakkuudella.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Mä sain apteekin omalla tosihaalean vaikka menkat myöhässä jo useamman päivän ja toinen testi anto vahvan+. Ei se viivan väri pelkästään määritä onko todella raskaana. Niinhän se sanotaan paketissakin että viiva kun viiva eikä oo väliä värin voimakkuudella.

Aivan, mutta viivassa on oltava väriä, että se on viiva eikä testinpaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Niin ja siis oliko haalea haamu nähtävissä ilman tiiristelyä valoa vasten? Oliko se selvästi vaalenapunainen? Tuliko testiajan sisällä?

Katsoin auringonvalossa kun kylppärissä on niin keltainen ja onneton valo. Katsoin tuon ekat 3minuuttia kylppärissä ja siinä näkyi haalea viiva. Menin katsomaan auringonvaloon niin selkeästi oli haalea punartava viiva. Testiajan sisällä tuli viiva ja tuon 3minuutin jälkeen tutkin sitä ikkunan edessä.

No niin eli onneksi olkoon olet raskaana. Jos olet itse epävarma niin tee toisen merkkinen testi parin päivän päästä tai mene labraan verikokeelle. Raskaus ei ole välttämättä niin pitkällä kuin menkoista laskien, mutta se selviää ekassa ultrassa.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:

Ei apteekin testissä oo yhtään mitään jos se on nega. Toi ainoa millääntavalla näkyvä oli plussa. Ja siis kyllä oli väriä vaikka todella haalea.

Ei apteekin testissä oo yhtään mitään jos se on nega. Toi ainoa millääntavalla näkyvä oli plussa. Ja siis kyllä oli väriä vaikka todella haalea.

Oi kuule, moni näkee apteekin omassa kuule vaikka mitä viivoja vaikkei siinä mitään olisikaan. Kun jotain oikein kovasti toivoo niin näkeekin jo sen mitä haluaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja niin no:

Oi kuule, moni näkee apteekin omassa kuule vaikka mitä viivoja vaikkei siinä mitään olisikaan. Kun jotain oikein kovasti toivoo niin näkeekin jo sen mitä haluaa :)

Viime kesästä olen tehnyt niin monta testiä ja tämä oli ensimmäinen kierto jossa testeissä oli jotain. Edelliset samat testit olleet täysin valkeita lukuunottamatta kontrolliviivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niin no:

Viime kesästä olen tehnyt niin monta testiä ja tämä oli ensimmäinen kierto jossa testeissä oli jotain. Edelliset samat testit olleet täysin valkeita lukuunottamatta kontrolliviivaa.

Anteeksi nyt, mutta ei täällä voi kukaan sanoa oletko raskaana vai et. Se selviää ainoastaan odottamalla, uudella testillä tai varmimmin kun menet sinne labraan niin kuin joku ehdotti. Ei tällä palstalla voi kukaan sanoa asiaan mitään muuta kuin omia kokemuksia.

Vaikea sitä on sanoa testiä nekemättä, että onko siinä viiva vai ei :)

Mun omien kokemusten perusteella apteekin omaan ei tule mitään viivanpaikkoja, joko testi on selvä nega tai sitten positiivinen.
Teeppä uusi testi, suosittelen clearbluen digitestiä ei tarvii viivoja tihrustaa :)

No niin, tein sitten äsken uuden testin, mutta ed. vessakäynnistä oli noin 3tuntia. Tulos kolmeen minuuttiin ei viivaa-vain tarkastusviiva haaleana. Menin suihkuun ja kun tulin noin 20min kuluttua niin testissä oli kaksi viivaa! Toinenkin viiva oli ja ei mikään haalea kuten noissa kahdessa edellisessä vaan selkeästi punainen. Täytynee mennä kohta veritestiin(viim. ensi viikolla tulee tehtyä kun on aika veritestiin ihan muutenkin). Aika vahvasti vaan olen sitä mieltä, että olen raskaana, mutta en kyllä luota jos väri tulee testiajan jälkeen. Tosin negoissa kierroissa(puolen vuoden aikana) tuota väriä ei ole tullut yhtään vaikka testi lojunut pöydällä koko päivän. Elämme tänään kiertopäivää 43(viime kierto 38 ja sitä edelliset vuosia kp31/32). AAAAAA-ei jaksa odottaa!!!!

Yhteistyössä