Raskaana alkoholitonta olutta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen juonut raskaana ollessa ja imettäessä 0-prosenttista olutta. Kannattaa tarkistaa toi prosenttimäärä pullon tai tölkin kyljestä, sillä joitakin vähäprosenttisia myydään myös "alkoholittomina". Nikolai on ainakin 0-prosenttinen olut, ja GoldenCapilta löytyy prosentiton siideri.

Kyllä voit. Tosin jos haluat täysin alkoholittoman, niin lue pullon kyljestä onko siinä alkoholia. Esim. Buckler oluessa on alkoholia 0,5 tilavuusprosenttia, vaikka onkin alkoholiton. Varoituksen sana vielä, että mulle ainakin tulee maha kipeäksi niistä ja turvottaa jos juon useamman oluen kerralla. Ja ei ne kyllä hyviä ole, mutta alas menee joten kuten.

Alkuperäinen kirjoittaja :O:
No miks sitä olutta pitää litkiä, alkoholitontakin raskaana ollessa?? EI MEE MUN KAALIIN!

Ihan samoin voisi kysyä miksi pitää raskaana ollessa juoda kahvia, teetä, mehua, kaakaota, vettä, vichyä.... Ehkäpä siksi, että janottaa ja tekee mieli?

No miks sitä olutta pitää litkiä, alkoholitontakin raskaana ollessa?? EI MEE MUN KAALIIN!

miksei? Jotkut pitää yhdestä mausta ja toiset toisesta. MItä haittaa ALKOHOLITTOMASTA oluesta on kenellekään? Itse en ole kamala olutfani, mutta tietyissä tilanteissa yksi kylmä olut on yliveto, esim kun tulee helteillä pihatöistä. Silloin otan kyllä sen holittoman olueni, nam!

Ei kai se mikäään pakko ole mutta jos vaikka sattuu pitämään oluen mausta ja se sopii joihinkin tilanteisiin? Itse voisin hyvin kuvitella juovani alkoholitonta olutta vaikka saunareissun yhteydessä.

Yhtälailla kuin voisin kuvitella juovani vaikka limsaa tai mehua. Eikä nekään mielestäni mitään pakkoja ole. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu-:
Kyllä voit. Tosin jos haluat täysin alkoholittoman, niin lue pullon kyljestä onko siinä alkoholia. Esim. Buckler oluessa on alkoholia 0,5 tilavuusprosenttia, vaikka onkin alkoholiton. Varoituksen sana vielä, että mulle ainakin tulee maha kipeäksi niistä ja turvottaa jos juon useamman oluen kerralla. Ja ei ne kyllä hyviä ole, mutta alas menee joten kuten.

Imettäessähän saa juoda kohtuulla ihan alkoholipitoistakin!

Alkuperäinen kirjoittaja tietäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu-:

Ihana provokaatioyritys!

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja tietäjä:

Niin saakin. Mutta se on asia, joka on monelle täällä täysin mahdotonta uskoa ja ymmärtää.
(mutta ap on raskaana, ei imetä )
Jep, ymmärsin kyllä että hän on nimen omaan raskaana. Tarkensin vain edelliselli nimimerkille että kyllä imettäessä saa juoda ilman että aiheuttaa tuhoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Nikolai on hiton hyvää, sekä tumma että vaalea.
Mä juon paksuna varmaan enemmän olutta kun ei-paksuna :D

Nämä ovar kyllä niin mielipideasioita. :) Minulle ei uppoa kumpikaan, ei tumma eikä vaalea Nikolai. Netistä etsin tietoa alkoholittomista ja useampikin kehui tummaa Nikolaita. Pettymys oli suuri kun se olikin yhtä pahaa, kuin muutkin maistamani. Olen ehtinyt maistamaan noin 5-10 eri vaihtoehtoa. Buckler on tähän asti maistamistani oluista paras eli lähimpänä oikeaa oluen hajua ja makua. Ei tietenkään yhtä hyvää kuin aito. :)

Jep! Löysin tuon tumman Nikolain vasta raskauden viime metreillä ja todella hyvälle maistuis (varsinkaan, kun ei niitä alkoholillisia voinut juoda) ja kulutus vain lisääntyi imetysaikana. Oli hyvä perustella niiden ostelu sillä vanhalla kansanviisaudella, että olut auttaa maidontuotannossa. =)

Ymmärrätkö, että monet juovat alkoholijuomia ensisijaisesti niiden maun takia, eivät humaltuakseen? Minä ainakin pidän kylmän kaljan mausta, riippumatta siitä onko siinä alkoholia vai ei.

Sitten oma ryhmänsä ovat ihmiset, jotka juovat mitä tahansa, missä vain on alkoholia.

Jatkanpa vielä jatkokyselyllä (seuraavaa odotusaikaa ajatellen). Tietääkö joku hyvän alkoholittoman punaviinin (tai miksei valkkarinkin). Maistoin itse kahta tai kolmea ja ei niitä kyllä punaviineiksi voinut sanoa... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ymmärrätkö, että monet juovat alkoholijuomia ensisijaisesti niiden maun takia, eivät humaltuakseen? Minä ainakin pidän kylmän kaljan mausta, riippumatta siitä onko siinä alkoholia vai ei.

Sitten oma ryhmänsä ovat ihmiset, jotka juovat mitä tahansa, missä vain on alkoholia.

:D

Yhteistyössä