raskaana 6+4, veristä vuotoa, neuvolassa käskivät odotella...

Moikka, ihan uutena ensi kertaa raskaana ollessa kaikki on todella uutta ja erinlaista..
Elikkäs, olen raskaana aika alkuvaiheessa omien laskujen mukaan viikolla 6+3. Ensimmäisen neuvola ajan sain vasta joulukuun 27 päivälle elikkäs 11 viikoille.
Nyt eilis illasta asti tullut kirkasta veristä vuotoa ja pientä kipua alavatsassa. Neuvolaan soitin tuossa aamusta ja sieltä vastattiin vain jotta odottelua ja odottelua..Elikkä eivät ala ultraamaan ennen kuin enemmän raskausviikkoja... Odottelenko nyt sinne joulukuun loppuun vai kannattasko varata aika yksityiselle??
Pliis apuja, huolestunu olo on... :(
 
Raaka totuus on, että asialle ei pysty mitään tekemään. Siksi neuvola kehottaa odottamaan. Mutta vuodot on tosi yleisiä, mulla on kahdessa raskaudessa kolmesta vuotanut alussa.
Meillä Helsingissä ei ultrata neuvolassa lainkaan ja ensimmäinen ultra on seulonta rv 13 tienoilla. Itse en ole silti ikinä käynyt vuodoista huolimatta yksityisellä.
Jos pystyt, niin lepäile. Tsemppiä!
 
Minulla myös ensimmäinen raskaus ja vuotoa tuli viikoilla 6 ja 10. Kävin molemmilla kerroilla yths:llä gynekologilla ihan oman mielenrauhan vuoksi, neuvolan kautta kun tuo ensimmäinen ultra oli vasta vk 14. Oli lopulta kyse vain siitä, että istukka oli niin lähellä kohdunsuuta raskauden alussa, että tipotteli vähän.

Niinkuin muutkin ovat sanoneet niin vaikka siellä jotakin muuta olisi, ei valitettavasti näin aikaisessa vaiheessa voi mitää tehdä, siksi kehottavat neuvolassa odottelemaan. Mutta se on paremmin sanottu kuin tehty, että odottele rauhassa, etenkin ensimmäisen kohdalla kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. :)
 

Yhteistyössä