Raskaana 37+ ja jatkuva riitely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nöpsölis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nöpsölis

Vieras
Mulla on hormonit varmastikin myös osallisena siihen että mies ärsyttää käsittämättömän paljon joka pvä ja riidellään melkein jatkuvasti kun ollaan samaan aikaan kotona. Meillä on myös vajaa 2v esikoinen.
Nyt riidat on kärjistyneet ja on ollut myös fyysistä käsiksikäyntiä puolin ja toisin. Siivoamisesta ja asioiden hoitamisesta (tai siis hoitamattomuudesta) riidat on suurelta osin. Esim jos mies menee johonkin rautakauppaan jotain asiaa hoitaan jää asia puolitiehen eikä oo kysynyt mitään olennaisia kysymyksiä ja sitte taas tulee uusi aikaavievä reissu jotta asian saisi hoidettua. Ja tietty sitä ei tapahdu ilman jatkuvaa painostamista ja muistuttamista. Sama pätee kaikkiin asioihin jotka miehen pitäisi hoitaa.
Tällä viikolla mies sitten sanoi riidan yhteydessä ivallisesti myös ettei oo tulossa synnytykseen vaan ihan itse saan selvityä, onhan siellä ammattilaiset paikalla. Olen tosi loukkaantunut tästä kommentista ja mietin että mitäs nyt. Olen harkinnut jonkun järjestön tukihenkilöä synnytykseen esim mutta voi olla vaikeaa näin lyhyellä varotusajalla... Ja sitten mietin myös että onko se jotenkin hermostuttavaa ja liian outoa että joku ennalta tuntematon on mukana noin intiimissä tapahtumassa... Onko kokemuksia doulasta synnytyksessä ja häiritsikö vieras ihminen?

Onpa kurja tilanne! Nyt teidän pitäisi jutella asiat selviksi, ja fyysinen käsiksikäyminen pitäisi olla ehdottomasti nou-nou molemminpuolin, ja erityisesti, kun teillä on lapsi ja toinen tulossa. Koittakaa keskittyä hyvään ja miettiä ammattilaisapua, ajan pitäisi olla elämänne parasta aikaa!
Ehkä miehesi vain tunnekuohuissa sanoi, että joudut menemään yksin, tai häntä pelottaa tms?
Olen itse doula, ja suosittelen toimintaa todella lämpimästi, ihan vaikka mieskin olisi mukaka. Doula on niin suuri apu ja "työkalu", joka on tarkoitettu koko perheen tueksi.
Kaikkea hyvää sinulle!

Olet huolestunut että tuleeko "miehesi" synnytykseen? Mutta et niinkään siitä, että miehesi käy käsiksi sinuun, raskaana olevaan naiseen?
Ongelmasi on ihan joku muu! Etkö itse enää sitä näe? Henkistä ja fyysistä väkivaltaa... hei olet raskaana ja tuota noin muutenkaan pitäisi kestää...

Pois pois tilanteesta, mene sinusta huolehtivan ihmisen luokse. Ja aivan varmasti pärjäät yksin synnytyksessä. Varmasti.

Ei naisellakaan ole oikeus käyttää fyysistä väkivaltaa.
Yrittäkää sopia aselevosta raskauden loppuajaksi. Laske vaikka sataan aina kun alat hermostua ja mene toiseen huoneeseen.

.......
Koita nyt rauhoittua. Ihan oikeesti.

Antakaa nyt niide rautakauppojen olla.
Anna ny sille miehellekin armoa.
Jos hän ei muista, nii ei muista. Ei se sun nalkuttamisella parannu.

Kyllä olen miehesi kanssa samaa mieltä, en tulisi sun kanssa synnyttämään, tunnut tietävän niin hyvin itse mitä tehdä, ja tunnut tietävän mitä toisen pitää tehdä, ja jos toinen ei tiedä mitä tehdä nii saa sen tuntea nahoissaan.
En tulisi tappelemaan sun kanssa synnyttykseen.

Korjaa käyttäyttmisesi nii voit ehkä pelastaa perheesi.

Perheissä, joissa vanhemmat käyvät käsiksi toisiinsa, käydään aina käsiksi myös lapseen. Olisin ihan ensisijaisesti huolissani tästä teidän esikoisesta ja syntyvästä vauvasta. Kestääkö sulla hermo olla satuttamatta näitä, kun vauva huutaa ja esikoinenkin on vielä noin pieni. Tuskin kestää.

Koettakaa nyt aikuiset ihmiset käyttäytyä. Mikään tavara ja mikään kotityö ei ole sen arvoista, että pakotetaan pieni lapsi katsomaan peloissaan ja ahdistuneena kun vanhemmat huutaa toisilleen ja käy käsiksi. Ne lapsen traumat on paljon isompi juttu kuin joku helvetin hilavitkutin joka tuskin on elämää suurempi asia.

Sinä olet aggressiivinen ihminen ja miehesi on aggressiivinen ihminen. Jos haluatte, että teidän lapsenne voivat kasvaa tasapainoisiksi ihmisiksi joilla on aikuisena mahdollisuudet elää terveessä parisuhteessa, haette apua näihin ongelmiin nyt.

Väkivaltaan ja ryyppäämiseen löytyy aina hyvä syy näitten mielestä jotka sitä harrastaa. Ja aina se syy löytyy muista ihmisistä.
Oikeasti raskaus ei ole mikään syy olla väkivaltainen ja vittumainen ihminen. Sen enempää kuin väkivaltainen ja vittumainen raskaana oleva puolisokaan on syy olla väkivaltainen ja vittumainen.
Sinä pystyt hallitsemaan käytöstäsi. Olet tuollainen kuin olet, koska voit olla ja haluat olla. Halutessasi osaisit myös katkaista nämä tilanteet ennen kuin ne kulminoituu. Mene vaikka kävelylle, poista itsesi tilanteista joissa et pärjää.