Raskaan työn raatajat ja IVF

Hei!

Olisi mukava, jos joku osaisi vastata.

Teen kolmivuorotyötä hoitajana ja työhöni kuuluu jatkuva nostelu, siirtely, kova kiire yms. Fyysisesti hyvin rankkaa.

Clomifen-hoidon aikana mulla tuli pariin otteeseen kummallekkin puolelle johtofollit, ultrassa näkyi munasarjoissa nestettä ja alavatsakivut oli voimakkaat tietyissä asennoissa, varsinki istuminen oli vaikeaa.

Nyt kun alkaa meidän ensimmäinen IVF/ICSI, tuntuu hurjalta ajatella miten pystyn tekemään töitä, kun folleja toivottavasti tulee enemmän. Kai mun pitää jäädä sit sairaslomalle, jos tuntuu, et en pysty tekemään töitä.

Miten teillä muilla raskaan työn raatajilla? Ootteko pystyny olee normaalisti töissä?

Sit viel jos joku osaa kertoa, kuinka noi sumuttelut ja pistämiset onnistuu 3-vuorotyössä?

moi. itse olen fysioterapeutti, ja piikittelyjen ajan meni työt ihan ok. punktion jälkeen olin aina 3vrk sairaslomalla, ja tais aina sattua vielä viikonloppukin lisäksi. ekan punktion jälkeen olin jo 2. päivänä kyllä ihan täysillä tekemässä pihalaatotusta.... tosin masu kyllä siitä sit kipeytyi... 3.punktion jälkeen olin sitten reilusti kipeempi, eikä pariin päivään oikeen kärsiny kävellä kun muutaman sata metriä, että voi vaihdella aika paljon

mie jouduin jäämään kolme päivää ennen punktiota saikulle ja olin kaks viikkoa sen jälkeen töistä pois kun olin niin kipeä, mut miul tais tuo hyperi olla suurin syy niin pitkään sairaslomaan.

Mä en ole "raskaan työn raataja", mutta vastaan silti, koska mulla clomifen aiheutti hyvin vastaavia oireita kun sulla. Ja mä todella pelkäsin, että mitä ihmettä tulee IVF/ICSI -hoidosta, kun clomien aikana olin tosi kipeä. MUTTA jostain syystä pitkällä kaavalla olo oli melkein helpompi kuin clomien kanssa :eek: Mun kohdalla tämä oletettavasti liittyi siihen, että pitkässä kaavassa käytetään koko ajan jarrua, jolloin mun keho ei päässyt "villiintymään" ja ylireagoimaan piikkien aikana. Itellä clomien aikana parhaiten tukalaan oloon auttoivat löysät, rennot vaatteet ja runsas veden juoominen. Mulle siis periaatteessa rankempi IVF sopii paremmin kuin "kevyt" clomihoito...

mä olin kolme päivää ennen punktiota saikulla ja sitten vielä punktion jälkeen viisi päivää. Joudun työssä nostelee sikana. Mulle tuli paljon munarakkuloita,niin se oli osa syy. Olin niin turvoksissa.
Itte koetin valita sellaisen ajan sumutteluun,että olisin silloin yleensä tauolla töissä tai muuten se olisi hyvä aika töissä piipahtaa vessassa. Pistäminen oli mulla ainakin vaan kerran päivässä. Sen laitoin illalla 21.00. Mulla reagoi keho niin voimakkaasti piikittämiseen ettei tarvinnut montaa päivää pistellä. Siltikin tuli 16 munista. :)

Voi kiitos kaikille vastauksistanne! :)

soja niin kyllähän se varmaan vaihtelee eri ihmisillä ja eri hoidoissa miten kroppa reagoi

leiska harmi, että sulle tuli hyperi.. toivottavasti tulevassa hoidossasi vältyt siltä!:)

Vadelmaunelma toivotaan, et mulla myös sama homma!

millis joo mulla myös keho reagoi tosi hyvin. (Clomeja söin vaan ekassa kierrossa kp3, 4 ja 5 --> 2 follia, kolmannessa kierrossa kp 3 ja 4 --> 2 follia ) Mä oon tosi harvoin pois töistä, joten kynnys lähteä sairaslomalle on aika korkea.

Yhteistyössä