Raskaaksi vaikka imettää...??

Meillä on kohta 8kk ikäinen vauveli ja toinen on haaveissa. Imetän vielä tätä ensimmäistä ja haluaisin kuulla kokemuksia raskaaksi tulosta vaikka imettää. Onkohan miten vaikeeta vai pitäiskö suosiolla lopettaa imetys nyt..

Kiitos jos jaksatte vastailla :)
 
"..."
imetys ei ole ehkäisykeino, joten ihan hyvin voi tulla raskaaksi vaikka imettääkin.
Kaveri imetti kun tuli uudelleen raskaaksi, eikä ollut vahinko vaan aivan suunniteltu.
 
ei tärpännyt
Meillä tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta, kun imetys oli lopetettu (tosin kuukautisetkaan ei ehtineet kunnolla alkaa, joten varmaan oli ensimmäinen ovulaatio edellisen synnytksen jälkeen).
 
"Yx vaan"
No eihän se imettäminen mikään este ole. Mulla on kolme lasta ja kahdella edellisellä kerralla on ollut imetys kesken kun olen tullut uudestaan raskaaksi. Ekalla kerralla imetys jatkui reilusti yli puolen välin raskautta ja toinen kolme viikkoa vaille ennen kuin vauva syntyi. Itse lopettivat kun maitomäärä kai väheni sen verran raskauden takia.

Jatka ihmeessä imetystä vaan =)
 
imetin tota mein esikoista kun tulin raskaaksi... Esikoinen oli silloin noin vuoden vanha. Menkat oli alkanu, nyt luulen ettei onnistuis ihan nii helposti kun ei oo alkanu vielä (kuopus nyt vuoden)

piti viel laittaa et esikko oli 1,5v kun sitten ei yhtenä aamuna enään huolinutkaan rintaa :O Luulen että johtu tosta uudesta raskaudesta
 
Viimeksi muokattu:
No voithan sinä sitten raskautua kun menkatkin jo on olemassa, eli sinulla on ainakin jonkinlainen kierto. ei se imetys muuten estä raskautumasta kuin että kierto ei saata heti palautua.
Jep, menkat on ihan päivälleen säännölliset mutta just sitä mietin että mahtaako ovulaatiota tulla kun imettää. Joo, toki voi testailla :) Mutta mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia. Ja en tosiaan imetä enää kun n. 3 kertaa päivässä.
 
"Yx vaan"
Jep, menkat on ihan päivälleen säännölliset mutta just sitä mietin että mahtaako ovulaatiota tulla kun imettää. Joo, toki voi testailla :) Mutta mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia. Ja en tosiaan imetä enää kun n. 3 kertaa päivässä.
Ei sulla tulis menkkoja ellet sä ovuloisi. Eli jos menkat on säännölliset niin silloin on ovulaatiokin. Etsi netistä ovulaatiolaskuri ja katso sieltä tärppipäivät. Jos siis olette valmiita vauvan tuloon. Se imettäminen ei vaikuta millään tavalla sun raskaaksi tuloon, ainoastaan se että ovuloit ja että silloin tärppää :)
 
"..."
[QUOTE="Yx vaan";23978002]Ei sulla tulis menkkoja ellet sä ovuloisi. Eli jos menkat on säännölliset niin silloin on ovulaatiokin. Etsi netistä ovulaatiolaskuri ja katso sieltä tärppipäivät. Jos siis olette valmiita vauvan tuloon. Se imettäminen ei vaikuta millään tavalla sun raskaaksi tuloon, ainoastaan se että ovuloit ja että silloin tärppää :)[/QUOTE]

On hyvä tietää, että kuukautiset voivat tulla normaalisti vaikka ovulaatiota ei tapahtuisikaan. Ovulaatio voi myös silloin tällöin jäädä tulematta esimerkiksi stressin, laihdutuksen tai muun elämänmuutoksen vuoksi. Jos ovulaatio myöhästyy, se siirtää myös kuukautisten alkamista yhtä monella päivällä.

Mammaksi.fi - Asiatietoa - Ovulaatio, hedem
 
[QUOTE="Yx vaan";23978002]Ei sulla tulis menkkoja ellet sä ovuloisi. Eli jos menkat on säännölliset niin silloin on ovulaatiokin. Etsi netistä ovulaatiolaskuri ja katso sieltä tärppipäivät. Jos siis olette valmiita vauvan tuloon. Se imettäminen ei vaikuta millään tavalla sun raskaaksi tuloon, ainoastaan se että ovuloit ja että silloin tärppää :)[/QUOTE]

Tätä ensimmäistä vauvaa tehtiin 3 vuotta niin tuli siinä opittua tosi hyvin laskemaan millon tapahtuu mitäkin kierron aikana :) Mutta täytyy varmaan tehdä ovis testejä että varmistuu siitä että ovulaatio tosiaan tapahtuu.
 

Yhteistyössä