Raskaaksi tulosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hölmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hölmistynyt

Vieras
En ymmärrä miksi raskaaksi tulemisen mahdollisuus on suurin ovulaatiopäivänä ja sitä seuraavana kahtena päivänä? Munasoluhan elää noin 12-24 h, ja siittiöt noin 2-3 vrk. Eli jos ovulaatiotesteillä testailen kierron aikana ja rakastelemme muutamia päiviä ennen ovulaatiota sekä ovulaatiopäivänä, niin eikö silloinkin pitäisi olla mahdollisuus raskauteen? Ihmettelen vaan koska luin juuri että ovulaatiota seuraavina päivinä raskaaksi tulon mahdollisuus olisi suurin? Ikään kuin jo odottamassa olevan siittiöt eivät voisi raskautta mahdollistaa?

No en oiken ymmärtäny sun kysymystä :ashamed: mutta koska ovulaatiotesti näyttää sen tietyn hormoonin nousun mutta ei ajankohtaa koska munasaolu irtoaa, ja sitä on hankala tunnin tarkkuudella sanoa, eli on parempi että niitä sittiöitä on odottamassa sielä irtoamista, siihen perustuu ohje rakastella jo ennen ovulaatioita kuin ovulaation aikana jolloin siittiöit eivät ehkä ehdi perille. Esim jos teet testin aamulla ja munasolu onkin jo ironnut ja rakastelette illalla niin "munasolu" on jo kuollut siinä vaiheessa

Joo selitin pitkästi. Siis luin äsken että suurin mahdollisuus tulla raskaaksi on ovulaatiopäivänä ja sitä seuraavina kahtena päivänä? Olin aiemmin ymmärtänyt että nimenomaan ennen ovulaatiota olisi hyvä rakastella jotta siittiöitä olisi odottamassa...Nyt kuitenkin luin ton edellä mainitun ajatuksen. Olen ymmärtänyt että ovulaatiotestit näyttävät lähestyvän ovulaation noin 24-36 ennen sen tapahtumista, eli vaikka ihan tarkkaa ajankohtaa ei ovulaation suhteen voikaan tietää niin testeillä saa ton mainitun 24-36 ajan selville.

LH-huipun jälkeiset päivät otat otollisin aika raskaaksi tulon kannalta, sanotaan mammaksi.fi sivuilla. Minusta kuitenkin outoa koska olen ymmärtänyt että nimenomaan kannattaa rakastella ennen oletettua ovulaatiota, ei niinkään sen jo tapahduttua?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 09:40 vieras kirjoitti:
LH-huipun jälkeiset päivät otat otollisin aika raskaaksi tulon kannalta, sanotaan mammaksi.fi sivuilla. Minusta kuitenkin outoa koska olen ymmärtänyt että nimenomaan kannattaa rakastella ennen oletettua ovulaatiota, ei niinkään sen jo tapahduttua?

Mä olen kans ymmärtänyt että paras pari pvä ENNEN ovista ja oviksena.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 09:27 Hölmistynyt kirjoitti:
Joo selitin pitkästi. Siis luin äsken että suurin mahdollisuus tulla raskaaksi on ovulaatiopäivänä ja sitä seuraavina kahtena päivänä? Olin aiemmin ymmärtänyt että nimenomaan ennen ovulaatiota olisi hyvä rakastella jotta siittiöitä olisi odottamassa...Nyt kuitenkin luin ton edellä mainitun ajatuksen. Olen ymmärtänyt että ovulaatiotestit näyttävät lähestyvän ovulaation noin 24-36 ennen sen tapahtumista, eli vaikka ihan tarkkaa ajankohtaa ei ovulaation suhteen voikaan tietää niin testeillä saa ton mainitun 24-36 ajan selville.

Olen kuullut, että jos ne siittiöt on siellä "odottamassa" tulee tyttö, kun tyttösolut sitkeämpiä. Ja jos taas tärppää liki ovulaatiota, tulee varmemmin poika, kun poikasolut nopeampia. Tiedä häntä... ;)

Yhteistyössä