raskaaksi tuleminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surettaa_92
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surettaa_92

Vieras
Hei!

Osaisiko joku neuvoa minua että mikä auttaisi raskaaksi tulemiseen?
Että pitäiskö käydä lääkärillä? vai mitä?

Ja sit oon kuullut että pitäisi syödä foolihappo pillereitä? = pitääkö paikkaansa?

Auttakaa nyt joku asia on minulla todella tärkeä...

En kaipaa nyt mitään haukkujia-..

Eihän siitä foolihaposta haittaakaan ole, kyllä lääkärit sitä suosittelee mutta en usko että se nyt kauheesti auttaa tulemaan raskaaksi. Jos tuo nimimerkkisi viittaa ikääsi niin ei se raskautuminen ainakaan iästä kiinni ole. Kauanko oot yrittänyt tulla raskaaksi?

jos nyt haluaa oikein yrittämällä yrittää niin laita googleen ovulaatiolaskuri ja laske hedelmällisimmät päivät, sillon sitten aktiivisesti seksiä siis viikko ennen ovista ja sen jälkeenkin mieluiten useempi päivä (vaikka siis jokatoinen päivä kun siittiöt elää kuitenkin useemman päivän). Sitähän suositellaan että jo raskautta yrittäessä söis esim. jotain raskausvitamiineja (multitabsilla ja multivitalla ainakin on, varmasti monella muullakin). Lääkäriin sitten jos vuosi on aktiivisesti yritetty eikä oo siitä huolimatta tärpänny.

Viimeksi muokattu:
Voithan sä terveyskeskuksesta kysyä mutta ne varmaan käskee vaan yrittämään ja olla stressaamatta ja elää terveellisesti. Sitten jos ei ole tärpännyt reiluun vuoteen tms. niin sitten tutkimuksiin..

Ymmärän kärsimättömyyden, mutta kun noin vähän yritystä takana, ei mitään hätää. Kun yli vuosi on mennyt, hermoile vasta sitten. Nyt ei tarvitse muuta kuin harrastaa seksiä, heti kun menkat ohi, parin päivän välein riittää yleensä. Normaalissa kuukautiskierrossa, 28pvä, ovulaatio yleensä tapahtuu noin 14 päivän kohdalla, voi vaihdella sitten muutaman päivän molempiin suuntiin.

no mää oon syöny esim. tän hetkisen raskauden yrittämisestä asti multitabsin raskausvitamiinia, ne kun pitää jokatapauksessa alottaa kun tulee raskaaks (tai siis eihän kukaan pakota, mutta vauvan kehityksen kannalta on järkevä huolehtia että saa tarpeeks tiettyjä vitamiineja ym heti alusta asti). Eli ei niistä ainakaan mitään haittaa oo, joskaan ei välttämättä sitä raskautumista edistä.

Foolihapon ja muiden vitamiinien syönti ei auta raskaaksi tulemiseen, no itse en ainakaan niitä käyttänyt. Mutta raskausaikana niitä tuli syötyä, koska ne vaikuttaa sikiön kehitykseen. Käytä ovulaatiolaskuria, joka ilmoittaa useamman peräkkäisen ajankohdan. Ja kannattaa tosiaan yrittää jopa ennen tuota laskettua ovulaatiota ja myös sen jälkeen.

Ja kuten joku sanoikin, jos haluatte pelata varman päälle, niin joka toinen päivä kun harrastaa seksiä, niin luulisi että onnistuisi. Mutta kuka ehtii, jaksaa ja siihenkin voi ennen pitkää kyllästyä. Eikä noista vitamiineistakaan kannata stressata tai mistään muustakaan. Stressi voi nimittäin huonontaa mahdollisuuksia, mutta ymmärrän, että kun ei onnistu niin sehän harmittaa jo.

Mutta yksi on varmasti hyvä terveys. Älä missään tapauksessa laihduta yrittämisen aikana, laihduttaminen vaikeuttaa raskaaksi tulemista ja voi myös aiheuttaa keskenmenon. Nuku hyvin ja yritä rentoutua. Jomman kumman tupakointi huonontaa mahdollisuuksia esim. miehen sperma ei ole yhtä hyvälaatuista. Yhteenvetona sanoisin, että tähtää sopivaan ovulaatio ajankohtaan!

Yhteistyössä