Raskaaksi pian synnytyksen jälkeen, millaisia oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehkä raskaana taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ehkä raskaana taas

Vieras
Te jotka olette raskautuneet aika pian synnytyksen jälkeen, millaisia ensioireita on tullut? Ei ole vielä varmistunut että olisin raskaana uudelleen, synntyksestä alle 3kk. Testi on näyttänyt haaleata haamua ja raskauden mahdollisuus on olemassa. Menkkamaista kipua on ollut jo parisen viikkoa, lisäksi alapäätä kiristelee kummasti. Vielä ei tietysti ole paikatkaan täysin palautuneet edellisestä synnytyksestä. Hajut tuntuu omituisen selvästi ja väsyttää kauheasti, mutta voi johtua ihan valvomisestakin.
Onko mahdollista ettei uuden raskauden oireet tule niin selkeästi jos on vähän aikaa synnytyksestä? Miten teillä muilla?

Mulla ei ollut minkäänlaisia oireita, sempä takia en edes tajunnut raskautta, ennenkuin tunsin vauvan liikkeet. Kun ei ollut edes menkat alkaneet vielä, niin en osannut niiden puuttumistakaan pitää ihmeeellisenä... :D Lapsilla ikäeroa 1v1pv.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mulla ei ollut minkäänlaisia oireita, sempä takia en edes tajunnut raskautta, ennenkuin tunsin vauvan liikkeet. Kun ei ollut edes menkat alkaneet vielä, niin en osannut niiden puuttumistakaan pitää ihmeeellisenä... :D Lapsilla ikäeroa 1v1pv.

Oho :o Siis niin pitkälle et mitenkään aavistanut olevasi raskaana? Hui... :D

Synnytyksestä vajaa 6 kk ja joko oon raskaana tai sitten menkat alkamassa (ei siis vielä synnytyksen jälkeen tullut yksiäkään...).. Tänään kävin ostamassa testin, jonka ajattelin aamulla tehdä, jaiks!!!

Mulla siis oireina alavatsan nippailut ja "olo" :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Oho :o Siis niin pitkälle et mitenkään aavistanut olevasi raskaana? Hui... :D

juu en aaavistanut. Ja liikkeitäkin aluksi luulin haamupotkuiksi. Vasta kun selinmakuulla vatsa kohoili, ajattelin, että pitäskös testi tehä... :D Ja siitäsit viikon päästä ultra kertoi että viikkoja on 22+5. Mulla ei siis ollut mitään oireita, ja mulla on aina ollut tosi pieni raskausmaha, kohtu taaksepäin kallellaan, joten ei edes mahasta voinut päätellä, kun en vartaloltani mitään hoikka ole. Mutta näin jälkeenpäin ajateltuna se oli aika hienoa, koska siinä pääsi helpolla kun ei tarvinnut stressata keskenmenolla. Ja jos olisin heti alussa saanut tietää raskaudesta, en voi vannoa, ettenkö olisi saattanut päätyä jopa aborttiin voimakkaan synnytyspelon vuoksi. :( Kamalaa ajatellakin näin jälkikäteen, onneksi kohtalo puuttui peliin...

Itselläni on välillä kuvotusta..mutta aika hyvä säkä olisi kyllä ollut jos olisin eka kerrasta raskautunu,kun menkatkaa ei ole vielä alkaneet.Synnytyksestä reipas 2kk.ja täysimetän.Testiä en ole tehnyt..niin monet on sanoneet että kuvotus on normaalia tässä vaiheessa,mutta silti vähän mietityttää.Kertokaa kenellä kokemusta!!

Eniten ihmettelen näitä menkkakipuja, koska ei niitä näy alkavan ja ovat jo kestäneet sen pari viikkoa ainakin. Olin aivan varma että alkavat hetkenä minä hyvänsä, vaan ei mitään tuhrun tapaistakaan näy. Samanlailla mua on muissakin raskauksissa alussa särkenyt mahaa. On tämä aika hämmentävää koska se olisi vain yhdestä kerrasta sitten tapahtunut. Ei tässä tiedä mitä ajatella!

Kysyn uteliaisuuttani, miten jaksatte, jos lapset on tehty noin pienellä ikäerolla? Vai onko teillä hyvät tukijoukot. Meillä ei ole tukijoukkoja lainkaan ja voipi olla, että tämä jää meille ainokaiseksi. On siis aika vilkas lapsi kyseessä meillä. Tai jos teemme toisen lapsen, ikäeroa tulee varmaan viitisen vuotta ainakin.

Onneksi tukiverkkoa löytyy! Ehkä nyt näin pieni ikäero ei ole paras mahdollinen mutta pienestä ikäerosta on myöhemmin paljon iloa ja hyötyä. Kaksi ensimmäistä ovat kuin paita ja peppu kun ikäeroa on alle 2 vuotta.

Meillä ainakin jaksetaan hyvin, oikeastaan koskaan ei ole mitään ongelmia ollut. Meillä siis 4 lasta, 10v, 8v, 2v8kk ja 1v8kk. Tukijoukkoja ei ole, jos sillä tarkoitetaan hoitomahdollisuuksia, meillä ei esimerkiksi pienimmät ole olleet hoidossa koskaan muutakuin mun hammaslääkärin ajan. Mutta en ole kokenut tarvettakaan. kun ei ota turhista paineita, jaksaa paremmin. Ja kaikkeen tottuu. Mut mä ainakin tykkään tämmösestä, melskettä piisaa päivät, ja sit illalla vietän muutaman lepotunnin ladaten akkuja seuraavaan päivään... Meillä kyllä mieskin osallistuu lasten hoitoon, eli yhdessä tätä arkee pyöritetään, ohan niitä semmosiakin miehiä jotka ei tikkua ristiin pistä kun töistä kotio tulevat...

Mä olin ihan varma kans että olisin imetyksestä ja kierukasta huolimatta ollut raskaana. Haamupotkuja tuntui, alamahaa jomotteli varmaan parin kuukauden ajan, nippailuja, kohdunsuun kipuiluja, mielialan vaihteluja.. Kaikkea löytyi, mutta niin vaan ne menkat siellä teki tuloaan. Onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa miettinyt:
Itselläni on välillä kuvotusta..mutta aika hyvä säkä olisi kyllä ollut jos olisin eka kerrasta raskautunu,kun menkatkaa ei ole vielä alkaneet.Synnytyksestä reipas 2kk.ja täysimetän.Testiä en ole tehnyt..niin monet on sanoneet että kuvotus on normaalia tässä vaiheessa,mutta silti vähän mietityttää.Kertokaa kenellä kokemusta!!

Mua kuvottaa ihan tajuttomasti imetysaikaan!
Huomasin joskus että jos juon vettä tarpeeksi niin se vähenee,, mutta yleisesti ottaen voin sanoa että
raskausoireita on todella ollut
huolimatta negasta .... siis silloin kun tod pieni vauva jo olemassa..

Mulla onneksi oli jokaisessa raskaudessa selkeä varhainen oire; kutiseva punoitus vyötäröllä ja rinnoissa. Muuten en ikimaailmassa olisi voinut epäillä olevani raskaana n. 1,5kk kakkosen syntymästä!

Menkkoja ei ole tullut ja edelleen menkkaimaista kipua. Välillä muutenkin vähän outo olo, sellainen muka-kuvotus ja vilunväreitä. Onkohan tämä nyt "sitä". Raskaustesti ei vielä näytä mitään kunnolla.

Meil kaks lasta. Vanhempi 1v8kk ja kuopus 2kk. Koira oirehtii siihen malliin, et voisin ollakin raskaana. Mutten ees haluais, en tähän kohtaan, eikä vielä. Jos mulla vaan olisikin testi, tekisin sen heti, muttei ole enkä pääse sitä hakemaan. Miehelle en halua sanoa mitään, ennenkuin tiiän asiasta ite.
Mutta oireita.. Eilen alkoi sellanen pahaolo, omituinen, mut se saatto johtua kun pyöritin esikoista pihamaalla. Muuta kummempaa ei ole. Ainaista nälkää lukuunottamatta. Mut täysimetän ja vauva syö todella paljon. Oletan sen johtuvan imetyksestä. Kuukautisia ei mullakaan ole vielä tullut. Kumia on kuitenkin käytettyseksiä harrastaessa.
Ja joku niin toisti, että täysimettää. Ei se ole ehkäisykeino ;)

Täällä kans juuri raskauduttu melkein heti synnytyksen jälkeen,vaan vähän aikaa sitten sain tietää että ollaan jo rv 15+4 menossa eli raskaaksi oon tullut 2kk synnytyksen jälkeen.. ja ei minkäänlaisia oireita ole ollut koko alkuraskauden aikana eli ihan yllätyksenä tuli koko juttu! Hieman shokissa vieläkin tilanteesta mutta jos näin on tarkotettu niin sitten on,ei uskaltaskaan ajatella keskeyttämistä vaikka aluksi se oli ensimmäisenä mielessä,niin pitkällä tässä kuitenkin ollaan että eiköhän tässä jaksella 2 lapsen kanssa sitten noin 5kk päästä jotenkin.. :)

Apua, voiko synnytyksestä todella paikat palautua noin nopeasti, että jo 2 kk synnyttämisestä voi tulla raskaaksi? Mulle on kerrottu että saattaa mennä jopa 5 kk ennenkuin seksiä voi harrastaa... Saati että onko tarpeeksi tiukka että mies saa edes mitään stimulaatiota. Vau, olettepa palautuneet tosi nopeasti. Eikö siitä ole mitään haittaa jos 3 kk synnytyksestä jo raskautuu uudelleen?

Yhteistyössä