RASKAAKSI PAS-HOIDOLLA

mielenkiinnosta laitan vähän kyselyä miten olette pas-hoidoissa onnistuneet. Monesko hoito toi sen toivotun plussan vaiko yhäkö on yritykset käynnissä??

Meillä neljä passia takana (luovutetulla munasolulla) ja kaikki negoja. Viidenteen olemme menossa loppu kuusta.

Onko mitään vinkkiä mikä auttaisi kiinnittymisessä kun alkiot ja limakalvo ovat hyviä??

Mukavaa kevättä kaikille! Terv. VEKARA B)
 
Moi Vekara! Minäkin olisin enemmän kuin innokas kuulemaan tästä aiheesta. 1. PAS:in pp10 vasta menossa, mutta mielelläni kuulisin myös muiden PAS:ssa plussanneiden kokemuksista.

Olen koittanut pitää vatsan seudun lämpimänä kiinnittymisen aikoina, juonut lämmintä ym. sekä jumpat & ratsastukset olen jättänyt tässä piinailuvaiheessa kokonaan pois. En tiedä, onko noilla mitään vaikutusta kiinnittymiseen, mutta ainakin on yritetty tehdä voitava.
 
Mä luen näitä aina ja haluaisin kanssa kuulla miten on raskauduttu ja miten alkiot keskimäärin selviää sulatuksesta ja onko PASsit onnistunut.
On tää raskas kriisi. Mä aina oon pelänny onnettomuutta tai avioeroo mun elämänkriisiksi enkä aavistanut että tämmönen tapaus...puuuuuh.
 
en osaa neuvoa mikä auttaisi mutta kerron oman tulokseen johtaneen siirron
eli meillä 1 ivf tuli viisi munasolua niistä neljä alkiota 1 tuore siirto nega tulos 1 pas toi plussan meille tehtiis pas omaan kiertoon muuten yritin välttää stressiä ja kaikkea suurempaa fyysistä rasitusta join mahdollisimman paljon nestettä ja tukilääkkeiden oton yhteydessä pyrin makoilemaan tunnin että varmasti ehtii vaikuttaa en tiedä vaikuttiko mitään mutta plussasin kuitenkin ja kaksi alkiota jäi pakkaseen. onnea matkaan kaikille
 
Meidän pojat saaneet alkunsa 1.pas ja 2. pas :heart: :heart:

Tästä johtuen kai suhtaudun omalla kohdallani vähän skeptisesti tuoresiirtoon. Sellainen nyt ois edessä vko16, jos tämä piikittely tuo tulosta. En tiedä, voikohan jollain kohdunlimakalvo olla vastaanottavaisempi sillä PAS-tekniikalla.. vaiko onko täysin tuuripeliä?
 
Hei!

Meille tuli plussa 2. PASista korkeasta iästä huolimatta (40 v). Sitä avitti hyvänlaatuinen alkio ja alkion kuoren avaus, johon taas oli edellytyksenä tuo hyvänlaatuisuus ja se että se oli tarpeeksi jakautunut. Lisäksi kohdun limakalvo oli tukilääkityksen ansiosta ilmeisesti sopivan möyheä ja paksu. Itse olin pahimmassa työstressissä kyseiseen aikaan ja silti plussattiin eli ei sitä itse pysty kovin paljon asiaa ilmeisestikään auttamaan.

Tsemppiä kaikille ja onnea hoitoihin!

Saara ja Inkku 28 + 6
 
Heips! Meillä toi kaivatun plussan 2. pas, toimenpide tehtiin perjantaina ja otin heti siirron jälkeisen viikon palkatonta lomaa töistä. Lepäsin ja otin rauhallisesti nuo vapaapäivät.
Nyt menossa 15 viikko raskaudessa. Paljon tsemppiä kaikille!
:flower:
 
Minullakin hartaasti toivottu plussa pärähti 1.ICSIn ekasta ja tämän hoitokierroksen ainoasta mahdollisesta PASista! Tämä alku on myös kamalan pelottavaa aikaa, tuntuu ettei uskalla tehdä tyyliin yhtään mitään, mutta olotila kyllä muuten onnellinen. Tosiaan paljon tsemppiä sinulle vekara!
 
Meillä tulosta tuotti ensimmäisen IVF:n ensimmäinen PAS. Kaksi alkiota siirrettiin, ja toinen tarrautui kiinni. Taustalla oli selittämätön lapsettomuus.

Oikeastaan ainoa ero minkä keksin aiempiin nega-hoitoihin (inssit ja tuoresiirto) on se, että menin uuden vuoden huumassa aloittamaan karkkilakon... Lieneekö sillä ollut kuitenkaan mitään vaikutusta :)

Toivottavasti teilläkin tärppää nyt vihdoin! :)
 
Meidän prinssi sai alkunsa ensimmäisestä PAS:sta. Tuoresiirrossa ensin kaksi alkiota jotka eivät kantaneet,,, PAS:issa siirrettiin myös kaksi ja toinen pyörii nyt tuossa jaloissa :heart: ! Taustalla meilläkin selittämätön lapsettomuus. Onnea Vekara ihan kauhian paljon! :hug:
 
Meillä tyttö sai alkunsa 4.pasista. Viimeisellä kerralla siirrettiin kaksi (loput) alkiota. En enää uskonut itse koko pasiin, kun perättäisinä kuukausina oli vain negoja tippunut. Sitten tärppäsikin ja neiti on nyt 3vuotias.
Lohduttavaa lukea täältä, että 1.pasilla on tärpännyt. Itsellä alkoi eilen progynovat ja viimeisimmän icsin 1.pas olisi tämän kuun lopulla.
 
SaaraX, mulla olis kysymys sulle tuosta alkion kuoren avauksesta jonka sanoit auttaneen teillä. Muistan "tapauksesi" syksyltä. Tutkittiinko teillä niitä alkiota että oliko niiden kuori jotenkin paksumpi ja siten päädyttiin tuohon kuoren avaukseen?

Muistanko oikein että olitte ensin julkisella ja siiryitte yksityiselle joka teki tuon avauksen? itselläni siirretty yht 9 alkoita (6 eri siirtokertaa) ja itse alan olla aika rikki asian kanssa. Viime siirrossa (3. ICSI tuoresiirto) siirrettiin 2 top alkiota blastokystivaiheessa (pitkän viljelyn jälkeen) ja lääkäri sanoi että jos ei näillä nappaa niin ei sitten mllään! Meillä on vielä 3 alkiota pakkasessa julkisella mutta olen jo toivoni menettänyt ja miettinyt kovasti jos tuosta kuoren avauksesta voisi olla apua..?? Kiitos jo etukäteen jos vastaat :/
 
Hei Marilia,

Olemme olleet hoidossa yksinomaan yksityisellä, kun julkisella onnistumisen mahdollisuudet todettiin niin pieniksi ettei meitä suostuttu hoitamaan julkisilla varoilla!

Yksityisellä meille tehtiin sitten yksi 1 IVF, josta tuli kolme hyväkuntoista alkiota, jotka kaikki pakastettiin. Ensimmäinen sulatus onnistui, mutta alkio ei kiinnittynyt, toinen sulatus epäonnistui ja sitten se vihonviimeinen sulatus onnistui ja alkio osoittautui hyvin jakautuvaksi, vaikkakin II-luokan sellaiseksi. Alkion kuoren avaus päätettiin käytettäväksi jo toisella kertaa, jos vain sulatuksesta alkiot selviäisivät ja jakautuisivat tarpeeksi ettei ole kaksoisriskiä (kuulemma saattaa olla jos on vain 4-soluinen alkio). Yli 40-vuotiailla alkion kuoren avaus (jos useita epäonnistumisia IVF-hoidoissa) on todettu avittavan. Meiltä ei siis varsinaisesti tutkittu alkion kuoren paksuutta, vaan päätettiin antaa kaikki mahdollisuudet ja avut tuohon viimeiseen siirtoon, mikä sitten osoittautuikin hyväksi asiaksi meidän kohdallamme! Eli todellakin 2. PAS jo tärppäsi yksityisen klinikan hyvässä hoidossa, julkisen puolen hoitohaluttomuudesta huolimatta!!

En tiedä tehdäänkö julkisella puolella alkion kuoren avauksia? Kannattaa ainakin asiasta keskustella. Joka tapauksessa pidän peukkuja että noiden 3 huurulaisten joukossa on se jolla on ne sitkeät tarrasukat!

Terveisin,

Saara ja Inkku 29 + 6
 

Yhteistyössä