raskaaksi menkkojen aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko kenelläkään tietoa onko raskaaksi mahdollista tulla kuukautisten aikana? Yhdestä lähteestä luin, että kuukautisten ensimmäisinä päivinä olisi mahdollista raskautua, mutta itse epäilen tätä. Lähinnä ajattelin, että kuukautisten aikana on mahdollista raskautua vain siten, että siittiöt elävät ovulaatioon saakka ja jos ovulaatio on siis jo pian kuukautisten jälkeen. Tietääkö joku miten asia on?

Järjellä asiaa olen ajatellutkin eli on kyllä lapsia jotka on saaneet alkunsa kuukautisten aikaan. Tällöin kyse on ollutkin juuri siitä, että siittiöt ovat eläneet ovulaatioon asti, joka on ollut pian menkkojen jälkeen eli on tullut lyhyt kierto. Tämä on yksi syy, miksi varmoja päiviä ei ole. Mutta kiitos sinullekin vastauksesta.

Voi kun ette tiedä mistä puhutte. Ovulaatioja menkat eivät ole liitoksissa toisiinsa. Siis, että ei kaikille tule ovulaatiota, vaikka menkat ovatkin...ja ei kierto ole välttämättä sen lyhyempi jos heti menkkojen jälkeen tulee ovulaatio, ovulaation ajankohtahan on täysin jokaisen omakohtainen juttu. Siitä mulla ei tarkempaa tietoa ole, että voiko menkkojen loppuvaiheessa tulla raskaaksi, alkuvaiheessa en todellakaan usko. Ja jos kysyjällä on kauhea vauvakuume niin malttia peliin, ei se vauva tule sen nopeammin jos sitä joka kuukausi/joka päivä jännittelet, rauhassa eteenpäin vain.

Tiedän kyllä etteivät menkat ja ovulaatio välttämättä ennusta toisiaan. Huomioni olikin vain, että kyllä periaatteessa menkkojen aikaan on mahdollista raskautua. Muutenhan menkat olisivat ns "varmoja päiviä". Näin ei kuitenkaan ole, koska ovulaatio voi heitellä hyvinkin paljon eri ihmisillä. Joillakin lyhytkiertolaisilla joilla ovulaatio tapahtuu, voi se hyvinkin tapahtua menkkojen loppuvaiheessa. Tällöin menkkojen aikana harrastetusta seksistä voi tulla raskaaksi. Joo, rauhallisin mielin tässä mennään eikä tutkimuksiin ole kiirettä vaikka yritystä takana jo pidempi aika:)

Itse tulin raskaaksi kolmen päivän kuluttua lyhyiden kuukautisten viimeisestä päivästä. Suuren suuri mysteeri tämä oli, sillä mulla on aina ollut kellolleen tarkat kuukautiset. Eli en tiedä siitä millaiset mahikset on raskautua kuukautisten aikaan, mutta ihan heti niiden jälkeen ainakin oli! :)

Yhteistyössä