Raskaaksi lahjoitetulla munasolulla --> tahtoisitteko tietää keneltä se on?

Hei!

Eli itse olen munasolujani lahjoittamassa niitä tarvitsevalle. Olen asiaa käsitellyt omalta, kuin vastaanottajan kannalta. Itseäni ainakin kiinnostaisi tietää, minkä näköinen munasolun lahjoittaja on.

Mutta nyt näin lahjoittajan ominaisuudessa olen pohtinut, että jos lapselle jossain vaiheessa tulee esim. jokin sairaus, niin olisikohan mahdollista, että voisin omalla suostumuksellani antaa luvan omien tietojeni antoon jo vanhemmille.. Ja jos he tosiaankin haluaisivat tietää minkälainen olen.. Siis aivan tulevien vanhempien ehdoilla tietenkin, ja eiväthän he välttämättä tahdo tietää keneltä se munasolu on tullut.. :)

Itsellekin tämä kuitenkin on suht suuri prosessi, eikä mikään hetken mielijohteesta kypsynyt ajatus lähteä munasoluja luovuttamaan.. :) Tahtoisin tästä tehdä hyvän kokemuksen niin itselle, kuin etenkin vastaanottajalle/vastaanottajille. :)

Mutta kysymys kuuluu siis: Te, jotka olette saaneet lapsen lahjoitetulla munasolulla, tahtoisitteko tietää munasolun lahjoittajasta esim. ulkonäön, taikka yhtään mitään?

Kiitos! =)
 
Heippa Äippä, ja heti haluan antaa ison kiitoksen kaltaisellesi ihanalle naiselle joka auttaa meitä, jotka munasoluja tarvitsee!
Itse odotan loppuvaiheessa vauvaa, joka saanut alkunsa luovutetusta munasolusta. Hoidot teimme ulkomailla, koska suomessa luovuttajia on hyvin vähän ja jonot pitkät.
Olen kiitollinen sille naiselle, jonka avulla nyt lastani odotan. Minua hieman salaa kiinnostaisi nähdä miltä hän näyttää. Edes kerran joku valokuva. Tietenkin lapsen sairastuessa tai jos tulisi kyse perinnöllisyyteen liittyvistä asioista, olisi hyvä saada lisätietoja. Mutta meidän kohdalla emme tietoja saa, koska Venäjällä on erilainen lainsäädäntö. Meillä on vain ne tiedot jotka saimme, kun hyväksyimme luovuttajan. En tiedä antaisiko lapsettomuusklinikka luovuttajan luvalla lisätietoja.
Kovinhan lapsi tuntuu omalta tässä vaiheessa kun tuolla masussa möyrii. Mahdollisimman pienestä alkaen tulemme kuitenkin kertomaan hänelle taustastaan.
Iitu 36+0
 
Hei! Kiitos vastauksista.. :) Itse juuri hormonipiikkejä pistelen ja ensiviikolla keräileevät solut.. Kysyin viime pe InOvassa käydessäni, että onko mahdollista antaa minun tietojani suostumuksellani eteenpäin.. ja ikäväkyllä ei ole.. :( Harmittaa vastaanottajapariskunnan puolesta, jos he olisivat tahtoneet vaikka facesta käydä kurkkaa minkänäköinen olen.. Mutta jos lapsella jtn terveysongelmaa tulee, ja biologiset juuret pitää tavoittaa, niin silloin klinikka ottaa yhteyttä.. Tosin toivon kyllä ettei sellaisten asioiden vuoksi tarvitse..

Mutta toki nyt itsekin vaan toivon, että asiat menevät kaikinpuolin hyvin ja vauva alkunsa nopiaa saisi.. :) Ties vaikka vastaanottaja pariskunta minut käsiinsä etsisikin.. Ei minua ainakaan haittaisi.. :)
 
Moi taas! =)

Tänäänpä minulta sitten saatiin 8 kpl munasoluja kerättyä. Tp jännitti aikaslailla, mutta turhaan.. Todella kivuton ja nopea oli. :) Ja ilmottauduin jo, että saa soitella uusintakierroksellekin. :) On kyllä mahtavat fiilikset kaikinpuolin. Ja voi että kun toivon, että se pariskunta, kenelle munasolut menevät saisivat sitten pian aivan ihania uutisia.. <3 :)

Mutta.. Ajattelin tänne vielä jotakin kertoa, josta minut voisi tunnistaa, jos vaikka se pariskunta (tai varmastikin tuleva äiti ennemminkin ;) ) tälle sivustolle eksyisi, ja tahtoisi luovuttajasta eli minusta jotakin tietää.

Eli Kuopion InOvassa olen asiakkaana ollut, ja munasolujen keräys tapahtui tänään 30.11.2015, ja 8 kpl saatiin talteen. :) Itselläni on neljä lasta. Tuosta varmaan jo jotain osviittaa saa... :p

Ja toki toivon, että te muutkin lapsesta haaveilevat saatte pian ihania uutisia.. <3 =)
 
Onpa ihana suhtautuminen sinulla tähän asiaan. Ehkä itsekin vilkuilet tuolla Luovutettu munasoluhoito-ketjussa olisiko siellä solujasi saava nainen:). Hienoa kun olet valmis auttamaan meitä apua tarvitsevia!
Ps. Kivasti tuli munasoluja
 
Moi!

Ja kiitos.. :) Ja pakko myöntää, että välillä kävin vilkuilemassa.. :p Mutta aikamoista neulan ettimistä heinäsuovasta olisi, joten luovutin sen homman.. Ja arvelinpa sit järjellä, että jos itse saisin lapsen luovutetun munasolun avuin ja tahtoisin saada selville alkuperän, niin näillä saiteilla varmasti kyselisin asiasta.. Eli jos tulevat vanhemmat tahtoisi minua yhyttää, niin varmasti he keinonsa keksivät.. Itse noita otsakkeita vilkuilen, josko joku InOvalla luovuttanutta etsiskelee.. :) :) :)

Itse olin hieman pettynyt tuohon munasolumäärään, kun siitäkin yritin ottaa selvää paljon yleensä ja monilla tuntuu olevan ihan pari-kolmekymmentäkin.. :O Mutta sanoi ne kyllä siellä InOvallakin että hyvä saalis.. Joten kaitpa se sit ihan ok määrä oli.. =)

Itseäni jäi hieman vielä vaivaamaan se, kun sanoivat, että käyttäisivät minun munasolujani vaan yhdelle pariskunnalle.. Lapuissa kuitenkin lukee, että max viidelle eri vastaanottajalle.. Itse toivon, että käyttäisivät vaikka viidellekin.. Kun pulaa ilmeisesti kuitenkin luovuttajista on.. Ja ilmoitin kyllä halukkuuteni luovuttaa lisääkin.. Mutta.. aika näyttää soittelevatko uusintakierrokselle.. :)
 
Tää on nyt taitaa lähinnä tämmönen miun ketju... :p Mutta, jos joku sattuu lukasemmaan, niin sainpas tänään iloisia uutisia. Soittelivat nimittäin tänään InOvalta, ja kyselivät miten jakselen sen luovutus tp:een tiimoilta. No sittenpäs keskustelu meni nopiaa siihen, että helmikuussapa voisin toisen kerran luovuttaa.. :D Ja minähän voin.. Eli helmikuuta odottelemaan.. :) :) :) Sai taas joku pariskunta iloisia uutisia.. <3
 

Yhteistyössä