raskaaksi imetysaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heidi

Vieras
Hei!
Minulla on 1,5kk poika ja imetän. Olen lukenut että imetys olisi ns.ehkäisykeino ensimmäisen puolen vuoden ajan jos imettää vähintään viisi kertaa päivällä ja ainakin kerran yössä. Haluaisin kysellä onko kellään kokemuksia asiasta. Oletko tullut raskaaksi vaikka imettäisit täysin?

No ei todellakaan mikään ehkäisykeino. Voi tulla raskaaksi vaikka imettää (täys imettää). Tiedän montakin joille niin on käynyt...tosin ei aiheuttanut mitään sen kummempaa katastrofia=) Itsekin tulin raskaaksi vaikka eka oli vasta 2kk vanha...imetyksestä huolimatta.

Auttakaa sitten typerää, pitääkö sitten ruveta syömään pillereitä heti synnytyksen jälkeen? Vai kuinka ootte ehkäisyn hoitaneet? Viimesillään oon täällä raskaana.... Mun käyttämässä pillerimerkissä kun sanotaan, että ekan kerran kun alottaa pillereiden syömisen, ne pitäis alottaa sinä päivänä kun menkat alkaa, mut mitä jos sitä tuleekin raskaaksi sitä ennen? Kirjoissa kun lukee, että imetysaikana ei tulis menkkoja, mut eipä se sit pidäkään paikkaansa??!!

Meillä on käytetty kumia, ja hyvin toiminut! En olisi missään tapauksessa halunnut tulla heti uudestaan raskaaksi, kauhistutti ajatuskin:- Ekojen lasten ikäeroksi tuli sitten vajaa kolme vuotta, enkä ole katunut. Nyt keskimmäisen ja nuorimman välille tulee melkein 8 v.

Heidi,oletko käynyt neuvolassa ja/tai valmennuksessa siellä on moneen kertaan tankattu että käyttäkkää ihmeellä ehkäisyä.Imetys ajan vahinkoja sattuu kuulema paljon.

minä sain jälkitarkastuksessa minipillerit. En halunnu/ei suositeltu yhdyntää ennen kuin jälkitarkastus oli tehty ja stekattu että kaikki kunnossa.
Minipillerit pystyy aloittamaan vaikka kuukautiset eivät ole alkaneet.
En tosin itse pystynyt niitä syömään kuin alle 3vk, koska eivät sopineet ollenkaan!!! Hirveitä mielialaheittelyitä, ruuan himoa, iho alkoi kukkimaan urakalla yms yms
nyt sitten kondoomin kanssa...

Yhteistyössä