raskaaksi ilman menkkoja?

Yleensä pitää ovuloida jotta kuukautiset alkaa..mutta ei aina . On mahdollista tulla raskaaksi ovulaation aikaan, ja jos näin käy-->ei kerkeä tulemeen kuukautisia ollenkaan imetyksen jälkeen. Kannattaisi kuitenkin odottaa ekat menkat, niin tietäis hedelmöitys ajankohdankin paremmin.
 
Miksi aina muuten sanotaan, että pitäisi odotella yhdet menkat? Onko siihen jotain muuta syytä kun toi ajankohta, joka voidaan kuitenkin päivän tarkkuudella määrittää ultrassa?

Olisiko kohdulle parempi, jos se kerran ainakin tyhjenisi välissä kun on ollut niin kauan "käyttämättä"?

Ap:n kysymykseen, raskaaksi tulo on mun mielestä yhtä todennäköistä kun ennen raskauttasi. Aika nopeastihan noi menkat on ainakin mun lähipiirissä alkaneet kun imetys on lopetetty. Monilla on riittänyt jo se, että yösyönnit on loppuneet. Nyt et vaan tiedä niin tarkasti että milloin se munasolu on irtoamassa.
 
Hei!
Kokemuksen tietämänä, raskaaksi voi tulla ilman menkkojakin.
Imetin 10kk tyttöäni ja ei koskan kuulunut kuukautisia ja nyt ollaan viikolla 12+ .Lopetin kyllä imettämisen kun huomasin odottavani. Lääkärissä tai terveydenhoitajat eivät ole sanoneet mitään negatiivistä asiaa, miksi olisi ne kuukautiset pitänyt tulla, tai ei. Kaikki kuitenkin näyttää olevan hyvin.
Joten kovasti tsemppiä!!!
 
Juu, mäkin täysimetin vauvaani 5 kk ja nytkin hänen ollessa 7,5 kk imetän n. 3 h välein ja huomasin, että olen raskaana....(ilman kuukautisia siis olen ollut) ja voin sanoa, että yhdyntäkertoja ei hirveesti ole ollut

Miksi Jisse lopetit imettämisen? Sitä juuri itsekin olen pohtinut, pitäisikö alkaa vierottamaan...
 
Täällä ei ollut mitään tietoa menkoista, kun raskaustesti näytti plussaa. Imetin silloin vielä esikoista ( 7kk) ja ja jatkoin pari kuukautta plussaamisen jälkeen, mut lopetin esikoisen imettämisen kun aloin voida niin pahoin imettäessä ja muutenkin tuntui hyvältä lopettaa tuohon 9kk ikään. Nyt viikkoja 38+2 ja esikoinen 1v 3kk, ensi tiistaina meidän perheeseen kuuluu toinenkin prinsessa =)
 
Tämä ketju kiinnostaa minuakin! Meillä kuopus nyt reilut 6kk ja kovasti olisi pikku kolmonen tervetullut. Toiveissa ja haaveissa olisi pieni ikäero. Esikoinen 2v7kk. Täysimetyksellä menty muuten mutta parisen viikkoa sitten alettiin soseita maistelemaan. Menkkoja ei ole kuulunut. Esikoisen kohdalla alkoivatkin vasta pari kk imetyksen lopettamisen jälkeen. Täten mie vähän epäilen että voinkohan raskautua lainkaan imetysaikana..?
 
mä itse lopetin pillerit helmikuussa ja maaliskuun lopulla on tärpänny tämä tuleva vauva ilman yhtiäkään kuukautisia siinä välissä ja imetinkin vielä tuohon aikaan. eli hyvin mahdollista tulla raskaaksi ilman kuukautisia. onnea yritykselle =)
 
Menkkojen ei tosiaan tarvitse tulla jotta tulee raskaaksi, riittää että sen kerran ovuloi ja ajoitus on osunut nappiin, silloin eivät menkat siis koskaan ehdikkään alkamaan.

Tosin, tiedän useita, jotka ovat joutuneet odottelemaan ekoja menkkojaan imetyksen tai synnytyksen jälkeen useita kuukausia, jotkut vuoden, joillain ne eivät kerta kaikkiaan suostu alkamaan ilma lääkkeitä.

Tee vaikka viikon parin päästä testiä, jos näyttää negaa, odottele rauhassa menkkoja, jos eivät siltikään ala, tee testiä uudestaan ja jos edelleen negaa käy lääkärissä. =)
 
Minä siis lopetin imetyksen juuri tuon pahoinvoinnintakia, alkoi jotenkin aina imettäessä kuvottaan enemmän. Ja kyllä terveydenhoitaja suositteli, kun vaavi sisällä tarttee kaiken kasvuun ja 10kk tyttö jo pärjää ilman tisuakin. Mutta sanoi myös, että jos jatkan imetystä, pitää syödä kaikenmaailman pillerit, siis vitamiinia ja kalkkia yms., jotta kaikille tulee mahdollisimman hyvät "ravinnot".
 
Raskauduin ilman menkkoja... ei siis vuoteen ollut ollut. Jokin toiminta siellä siis itsekseen pikku hiljaa käynnistynyt :)

Yhdet menkat olisi hyvä olla välissä jotta kohdun limakalvojen rakenne olisi "tuoreempi".. Vaikuttaisi monelle keskenmenoon liittyvän tämä kohdun "epäkypsyys"...
Ei onneksi aina tee keskenmenoa-> täällä masussa yksi matkalainen ainakin pysynyt kyydissä :) Useita keskenmenoja kokeneena tämä on uutta.. Kaikissa keskenmenoissa akanut ilman edeltäviä kuukautisia... liekö sattumaa..
 

Yhteistyössä