raskaaksi abortin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja leni
  • Ensimmäinen viesti
leni
Onko kenelläkään kokemusta tai muuten vain tietoa siitä, vaikuttaako lääkkeellisesti tehty raskaudenkeskeytys hedelmällisyyteen?
Jouduin nuorempana keskeyttämään raskauden (joka muuten oli saanut alkunsa ensimmäisellä yrittämällä!) Nyt, kun olemme mieheni kanssa yrittäneet vauvaa jo 4 kierron ajan tuloksetta, alkaa väkisinkin omatunto soimata ja epäilyttää, olisiko n. vuoden takaisella abortilla vaikutusta asiaan. Lääkäri aikoinaan vakuutteli, että tällaisten seurausten riski on lähes olematon, mutta tahtoisin mielelläni kuulla naisten omia kokemuksia asiasta!
Onko siis jollekin käynyt niin, ettei keskeytyksen jälkeen enää ole kyennyt tulemaan raskaaksi? Entä löytyykö niitä, jotka yhden tai useamman abortin jälkeen ovat vaivattomasti tulleet uudelleen raskaaksi ja saaneet vauvoja?

Vastauksistanne kiitollinen!

4 kierron jälkeen??????? Ja kirjoitat lapsettomuuspalstalle??????? Abortin jälkeen?? Hei herätys! Hiukan olisit voinut valita toisin tuon aloituksesi paikan, tämä ei ole oikea paikka sille. Monet täällä ovat kärsineet lapsettomuudesta vuosia. Ehkäisystä pitää huolehtia AINA jos ei halua lasta. Miksei aikuiset ihmiset sitä voi tajuta? Ei riitä mun järki sitä ymmärtämään.

Käsittääkseni abortti ei ole mikään este tulla uudelleen raskaaksi. Jos jälkihoito on mennyt ilman mitään tulehduksia etc... ja gynegologoisessa taskastuksessa kaikki on OK. Alkuraskauden aborttihan on sämantapainen toimenpiden kuin keskenmenon jälkeinen kaavinta.

Voi olla että tuo yrittäminen tekee sen että heti ei tärppääkkään. 4kk on todellakin vielä lyhyt aika yrittää vauvaa. Sinullahan kuitenkin on jo kerran tärpännyt joten todeenököisesti tärppää uudelleenkin.

tsemppiä yrittämiseen toivotaan että tärppää pian !

vielä muutama sana tuosta abortista:

Aina ei kaikki mene elämässä niin kuin kirjoissa ja ehkäisykin voi pettää. Suomessa naisella on oikeus valita itse pitääkö lapsen vai ei ja syitä tähän aloittajan aborttiin me kukaan emme tiedä.
Mun mielestä tällä palstalla olevat asenteet on joskus tosi keskiaikaisia.

Olen toki sitä mieltä että abortti on aina se viimeinen mahdollisuus ja sitä ei misään tapauksessa saa käyttää ehkäisykeinona. Lisäksi se on henkisesti todella vaikea päätös tehdä josta ei nainen toivu oikeastaan koskaan tai sitä ei koskaan tule unohtamaan vaan se muuttaa sinua lopullisesti koko elämän ajaksi.

Ollaan onnellisa siitä että kyseinen henkilö on abortistaan henkisesti selvinnyt ja nyt valmis äidiksi. Se on hieno homma!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2005 klo 18:03 kerrompa vaan kirjoitti:
Ei ole tosiaankaan kokemusta.!!!!
Mutta miten ihmeessä vauva on NYT tervetullut????
\|O \|O \|O \|O \|O
Luonnolla on onneksi tapana hoitaa asiat!!!
Voi virsu, kun jotkut ne eivät osaa käyttää aivojaan \|O \|O .

Juu, piti vielä tulla jatkamaan, alkuperäisellähän oli syy, josta et tiedä mitään, joten mikä sinä olet mitään tuomitsemaan?

Syy, voi olla vaikka sairas lapsi, kuten eräällä tuntemallani ihmisellä, joka oli yrittänyt lasta 3 vuotta ja viimein tuli sitten raskaaksi ja lapsi olikin sairas, päätyivät keskeytykseen.
Olisiko tässäkin ollut parempi, että olisi antanut syntyä lapsen, jolla ei olisi ollut käsiä ja jalkoja, joka ei kuitenkaan olisi elänyt kauaa (kyse tunneista - päivistä) eikä ymmärtänyt tästä maailmasta yhtään mitään ja kärsinyt kipuja?
Toivottavasti kukaan ei ole niin sydämetön, että antaa maailmaan syntyä lapsen, joka vain kituu ja kärsii ja kuolee.
Hyvänä uutisena kuitenkin, sai tämä tuntemani ihminen loppujen lopuksi 3 tervettä ja elävää lasta, yhden hoidoilla ja heti perään yllätystuplat.

Anteeksi tämä purkaukseni, mutta on vain joitain asioita, joita en ymmärrä (ja tämä on 1 niistä). Ja nälkäisenä ja väsyneenä olen tosi äkäinen.

Yhteistyössä