Raskaaksi 37-vuotiaana??

Kuinka vaikeaa on vielä tällä ikää tulla raskaaksi?? Ikää on pian 37v. 19-vuotiaana kun aloin ensimmäistä odottamaan niin tärppäs heti yhdestä kerrasta, toista yritettiin 3-4 kk ja kolmaskin sain alkunsa ensimmäisetä kierrosta... ikää silloin 24. Yli kolmekymppisenä olikin jo vähän vaikeampaa... pari vuotta ehdittiin olla ilman ehkäisyä ennenkuin iltatähti ilmoitti tulostaan, syntyi 02/04.Tosin ei yrittämällä yritetty vaan ajateltiin että saa tulla jos on tullakseen... Nyt on muutama kuukausi yritetty vielä kaveria tälle kuopukselle, mutta ei ole vielä ainakaa onnistanu... :( :headwall:
 
piipu
Hei, minä aloin odottamaan ensimmäistä 2002 ja tyttö täyttää nyt kaksi vuotta. Toista alettiin kokeilemaan tuossa jokunen kierto sitten ja nyt olen onnellisesti 5 rv. Elikä olen nyt 36-vuotias..ei sinullakaan ole myöhäistä..todellakaan. Kävin tuossa gynellä ja hän sanoi, että ei vielä mitään hätiä kun 40 ei vielä täynnä sitten voi alkaa hedelmällisyys laskea. Tietenkin nämä asiat ovat henkilökohtaisia jokaisen kohdalla. Onnea vain yritykselle..ja kärsivällisyyttä..:)))
 
Jasunmami74
Äitini oli 37v, kun alkoi odottamaan perheen iltätähteä. Hyvin odotus sujui ja terve ihana pikkusisko syntyi.
Ei muuta, kuin hommiin vaan, jos jaksaa vielä ruveta siihen=)
 
Lystikki
Lienee yksilöllistä. Minulla ei ainakaan ole ikä vielä hedelmällisyyttä laskenut =) Ekaa aloin odottaa kun olin nippa nappa alle 30 yhdestä kierrosta. Toinen sai alkunsa 32 v toisella kierrolla. Kolmas raskaus viime syksynä (36 v) alkoi ensimmäisestä kierrosta (= yhdestä kerrasta), meni sitten myöhemmin kesken. Nyt odotan kolmatta lasta viikolla 13, ja tämäkin tärppäsi heti sen km jälkeen. Onnea yritykselle!!! B)
 
Anne66
Heip! Tapasin nykyisen mieheni 37 vuotiaana ja "unohdimme" ehkäisyn toukokuussa 2004. Lokakuussa 2004 sitten tärppäsi ja nyt siis odotan esikoistani :heart: . En ihan ehdi täyttämään 39:ää ennen, kuin pienokaisen laskettuaika on. Yritystä vaan... =)
 
itse totesin olevani raskaana 37. vuotis synttäripäivänä. Yllätys oli melkoinen, koska minulle oli tehty sterilisaatio 3 vuotta aikaisemmin. mutta järkytyksestä toivuttuani, sain sitten keväällä pojan, joka nyt on vuoden ikäinen.
 
typy66
Eka vauveli syntyi -99 kun olin 33v (tärppäs heti). Nyt odotan toista rvkolla 30, ollessani 39v (tärppäs myös heti 38 vuotiaana) :)
Kait se on aika yksillöllistä, miten onnistuu. Tuurista myös varmaan.
Odotan innolla tulevaa kesää. Toivottavasti loppuaika yhtä hyvä.
Onnea yrityksille....
 
Taas on muutama kierto mennyt ja yritys jatkuu edelleen... viime kierrossa sain testiin haamun, mutta seuraavana päivänä alkoi vuoto :( Nyt vaan sitte kovasti taas yritetään ja toivotaan että saatais ihanaakin ihanampi joululahja!! :heart:
 
Kata-67
Tein kolme lasta nuorena,ovat nyt 18,17 ja 16 v. Tuli avioero,mutta haaveilin vielä...jos tapaan ihanan miehen niin mikä ettei! Nyt olen 38 v , uusissa naimisissa eikä miehelläni ole ennestään lapsia... ja olen raskaana! Voi sitä onnenpäivää kun sain ++ , sillä me yritettiin toista vuotta. Laskettu aika on toukokuun puolessavälissä...jännittää jos menee yliaikaiseksi sillä esikoisellani on nyt yo kirjoitukset ja pitäis järjestää juhlat...(anteeksi poikkesin aiheesta) Haluaisin vielä sanoa niille jotka kovasti yrittää eikä ole tärpännyt:Tärppää kun on sen aika,stressi ja liika yrittäminen pois.
 
Hei! Täytin tammikuussa 37, ja esikoinen on tulossa pian,
laskettu aika 19.4. Kun jätin pillerit, huolehdimme ehkäisystä
ensimmäisen kuukauden ajan (joku oli sanonut, että näin on hyvä tehdä, ettei kehoon jää pillerihormoneja), ja sitten saikin jo luvan alkaa tapahtua.. Paneuduimme asiaan tosissamme, ja sekös olikin hauskaa!!! Minulla on onnekseni vielä sellainen juttu, että kehoni viestii ovulaation alkamisesta, liman eritys lisääntyy ja alavatsaa nipistelee, joten tiesin, milloin kannattaa antaa palaa.. Tämän jälkeen ehti tulla yhdet menkat, sen jälkeen jäivätkin jo pois ja olin onnellisesti raskaana! Yksilöllisiähän nämä asiat ovat, mutta yrittänyttä ei laiteta. Paljon onnea teille!!! =)
 
mie myös
Kertalaakista tärppäsi ja ikää oli raskaakistullessa noin 39 v !!!! =)

Ennestään oli jo aikuiset lapset, jotka nekin tuli alulle silloin aikoinaan heti eka yrityksellä.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2005 klo 13:26 helmionni kirjoitti:
Löysin tämä jo tammikuussa kirjottamani avauksen. Monta kuukautta on vierähtänyt ja tänään sain viimein PLUSSAN testiin!! =)
:flower: Onnittelut plussasta! Kattelinkin äsken noita päiväyksiä.. :) parempi myöhään kun ..
 

Yhteistyössä