P
Pelokas-72
Vieras
Sain esikoisen kanssa raskausmyrkytyksen joka alkoi rv.30 verenpaineen nousulla. Veriarvot alkoivat huononemaan, proteiinia tuli virtsaan ja minut otettiin sisälle sairaalaan rv 36+4. Paineet olivat taivaissa ja synnytys käynnistettiin 37+3. Synnytys meni kivuttomasti ja oli nopea, kesti ainoastaan 5h. Pelkäsin kuitenkin aivan hullun lailla kuolemaa (olin juuri pari kk aikaisemmin saanut kuulla, että joku nainen oli Hesassa kuollut raskausmyrkytykseen, joten se ei lievittänyt oloani ja pelkoani..). Synnytyksen jälkeen paineet senkun kohosivat ja olin viikon sairaalassa, pääsin Albetolin kanssa kotiin ja söin lääkettä pari kuukautta. Tästä jäi valkotakkipelko, eli aina kun näen verenpainemittarin niin paineet nousee. Kotona ovat ihan ok.
Olen nyt aivan alkuraskaudessa, lapsi on erittäin toivottu mutta pelottaa jo nyt. Mitä jos kaikki uusiutuu, tai tulee vielä pahempana? Onko mun oikeasti mahdollista kuolla tähän tautiin? Mitkä todennäköisyydet ovat? Miten pärjään neuvolatarkastuksissa kun otetaan paineet joka kuukausi, saan aina huiput siellä aikaiseksi silkasta pelosta!
Kärsin paniikkikohtaukista, johon olen syönyt opamoxia ja seronilia. Lopetin jälkimmäisen kuitenkin joku aika sitten ja pärjään hyvin. Opamoxia otan ehkä 1/4 pillerin kerran kuukaudessa.
Auttakaa please!
Olen nyt aivan alkuraskaudessa, lapsi on erittäin toivottu mutta pelottaa jo nyt. Mitä jos kaikki uusiutuu, tai tulee vielä pahempana? Onko mun oikeasti mahdollista kuolla tähän tautiin? Mitkä todennäköisyydet ovat? Miten pärjään neuvolatarkastuksissa kun otetaan paineet joka kuukausi, saan aina huiput siellä aikaiseksi silkasta pelosta!
Kärsin paniikkikohtaukista, johon olen syönyt opamoxia ja seronilia. Lopetin jälkimmäisen kuitenkin joku aika sitten ja pärjään hyvin. Opamoxia otan ehkä 1/4 pillerin kerran kuukaudessa.
Auttakaa please!