Rasittava anoppi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamiskuukkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamiskuukkeli

Vieras
siis minulle on "siunaantunu" aivan älyttömän rasittava anoppi, joka suosii tiettyjä lapsenlapsiaan..
Huvittava tilanne tuli tässä kun hän oli painattanu itelle t-paidan jossa oli hänen "lempi" lastenlastensa kuvat (ei siis minun lapseni) ja kehtas tulla se paita päällä sukujuhliin. Meinasin sanoa että eikö tuosta sun puserosta puutu joitaki muksuja. Ei sillä että tarttis mun lastani suosiakaan, mutta sen käytös ja kaikki muu osottaa niin selvästi ketkä hänelle on rakkaimpia. Näille suosikki muksuilleen hän ostelee kaikkea mahdollista, koskaan ei minun pojalleni oo tuonu mitään, tosin poika vasta 1-vuotias niin eihän hän mistään tavaroista yms.niin ymmärtäiskään, mutta mua itteeni ja toista hänen miniäänsä pistää välillä NIIN vituttamaan koko akka. No onneksi pojalla on toiset ihanat isovanhemmat ja heidän välinen suhde on tosi ihana...mutta se siitä paskasta anopista, onneksi asuu sen verran kaukana ettei tarvi olla niin hirveesti tekemisissä...

jopas helpotti tämä purkautuminen...

Mulla ihana anoppi, joka tosin suosii mun lastani muiden kustannuksella. Me asutaan ihan lähellä ja muut lapsenlapset kauempana (siis vain 80km) On itse sanonut, että meidän tytön kanssa on niin paljon enemmän tekemisissä, että tuntuu "rakkaammalta".

Muuttuukohan kaikki anopit jossain vaiheessa rasittaviksi?
Mulla on maailman kiltein anoppi, mutta se on rasittava just siksi, kun se käyttää niin paljon aikaa ja voimavaroja -ja sitten ohimennen rasittaa sillä myös muita- sen miettimiseen, toimiiko nyt varmasti oikein kaikkia kohtaan :headwall: :headwall: . Joka ratkaisussa pitää huomioida kaikki kummin vaarin sikson kaimat ja niiden tunteet :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Muuttuukohan kaikki anopit jossain vaiheessa rasittaviksi?
Mulla on maailman kiltein anoppi, mutta se on rasittava just siksi, kun se käyttää niin paljon aikaa ja voimavaroja -ja sitten ohimennen rasittaa sillä myös muita- sen miettimiseen, toimiiko nyt varmasti oikein kaikkia kohtaan :headwall: :headwall: . Joka ratkaisussa pitää huomioida kaikki kummin vaarin sikson kaimat ja niiden tunteet :headwall:

Jaa-a, hyvä kysymys :) me tullaan anopin kanssa ilmeisesti aika hyvinkin toimeen keskenämme, mutta on tässä pari hiukan ärsyttävää juttua ilmaantunut... :whistle: yritän olla välittämättä =)

Onko suosikkilapset kenties tyttären lapsia???
Usein isovanhemmat suosivat tyttärensä lapsia...
enkä kyllä ymmärrä enkä hyväksy miten aikuiset
ihmiset kehtaavat laittaa lapsia eriarvoiseen asemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko suosikkilapset kenties tyttären lapsia???
Usein isovanhemmat suosivat tyttärensä lapsia...
enkä kyllä ymmärrä enkä hyväksy miten aikuiset
ihmiset kehtaavat laittaa lapsia eriarvoiseen asemaan...

Onneksi vanhemmillani on vaan tyttäriä :D

Minulla menee kanssa välillä anopin kanssa sukset ristiin. Aina neuvomassa ja arvostelemassa. Sen jälkeen kun esikoinen syntyi, hän on vain arvostellut mitä puen lapsille päälle, mitä heidän kanssaan teen, kuinka heitä syötän yms. Hänelle näkyy mieheni siskon lapset olevan rakkaampia kuin meidän lapset. Monasti miehen sisko luettelee mitä kaikkea mummo on lapsille ostanut...ei meille vaan ole mitään tuonut...Monasti viikkoon käy heitä kahtomassa (mälimatkaa n.7km), meillä käy lähinnä vain lasten synttäreillä tai jos varta vasten kututaan. Välimatkaa on 20km, mikä ei näin maalla asuvasta ainakaan tunnu paljolta, meidän lähin kauppakin kun on tuolla 20km päässä. Meidän kuitenkin pitäisi sitten joka viikko käydä näytillä kun mummo valittaa ettei näe lapsia tarpeeksi usein. ja kun meille on niin hankala tulla kun matkaa on niin paljon... Jatkuvasti vertaa meidän lapsia miehen siskon lapsiin. Ja se jatkuva puhelu että mummon kanssa sitten tehdään sitä ja tätä ja tuota. Se ei kysy ikinä minulta että käykö jokin asia, vaan ihan täysin sivuuttaa sen että minä olen lasten äiti ja minun sanalla luulisi olevan jonkinlaisen painoarvon. Hänen mielestään kun mummo on ihan yhtä tärkeä kuin äiti. Onhan mummot ja ukit tärkeitä, ei sen puoleen, mutta kyllä minusta lapsilla on ensin vanhemmat ja sitten vasta muut lähijoukot.

Oma äiti ei oikein välitä näistä meidän muksuista ihan vain siitä syystä kun muistuttavat enempi isäänsä kuin äitiään eli mua. Onneksi anoppi palvoo näitä mun omia!

Todella ärsyttävästi sen joka asiassa huomaa :( Myönnetään, että mustasukkaisuus kasvaa joka kerta. En äitini lemmikki koskaan ole ollutkaan niin onkos tuo nyt mikään ihme.

Yhteistyössä