"RASISTI!!1"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja addis ameba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kenties kalaruoka tekee japanialaisista ja grönlantilaisista väkivallattomia. Voiskohan somalit siirtyä kalaruoan ystäviksi?

Nämä ovat juuri niitä merkittäviä kulttuurieroja. Afrikassa vallitseva kulttuuri hyväksyy naisen alistamisen ja raiskaamisen, jonka vuoksi joka neljäs afrikkalaismies TUNNUSTAA raiskanneensa jonkun. Montako mahtaa olla niitä, jotka eivät edes tunnusta?

Miksi on syytä olettaa, että kun näitä afrikkalaisia tuodaan Suomeen, he yhtäkkiä lentokoneessa unohtaisivat kulttuurillisen kasvatuksensa? Tai lopettaisivat raiskaamisen, koska suomalainen sanoo sellaiselle touhulle "hyi hyi"?

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2009/12/1012655

Mitäköhän ne isot kulttuurierot ovat virolaisissa, venäläisissä ja ruotsalaisissa? Nämä kun ovat raiskaustilastojen kärjessä Suomessa raiskaavista ulkomaalaisista, eivät suinkaan minkään Afrikan maan kansalaiset.

Kenties kalaruoka tekee japanialaisista ja grönlantilaisista väkivallattomia. Voiskohan somalit siirtyä kalaruoan ystäviksi?

Nämä ovat juuri niitä merkittäviä kulttuurieroja. Afrikassa vallitseva kulttuuri hyväksyy naisen alistamisen ja raiskaamisen, jonka vuoksi joka neljäs afrikkalaismies TUNNUSTAA raiskanneensa jonkun. Montako mahtaa olla niitä, jotka eivät edes tunnusta?

Miksi on syytä olettaa, että kun näitä afrikkalaisia tuodaan Suomeen, he yhtäkkiä lentokoneessa unohtaisivat kulttuurillisen kasvatuksensa? Tai lopettaisivat raiskaamisen, koska suomalainen sanoo sellaiselle touhulle "hyi hyi"?

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2009/12/1012655

Mitäköhän ne isot kulttuurierot ovat virolaisissa, venäläisissä ja ruotsalaisissa? Nämä kun ovat raiskaustilastojen kärjessä Suomessa raiskaavista ulkomaalaisista, eivät suinkaan minkään Afrikan maan kansalaiset.

Suhteutettuna?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ai Mehikossa ei tapeta ihmisiä muualla kuin Mehiko Cityssä?:D

Sinulla onkin täysin itsekäs syy muuttaa Mehikoon. Syöt vain rusinat pullasta...
Oletko uroslepääkerttu, kun pilkkua nussit? :D Esitin vain yhden kaupungin. Mutta jos haluat ertityisesti kuulla jonkun toisen kaupunkin tilastoja, niin sano hyvö ihminen kaupunki, niin haen tilaston sulle :)

Mä teen kuule ihan oikeasti palveluksen sulle siinä, että muutan Meksikoon. Sun veromarkoistasi kas kun ei mene sitten senttiäkään sen paremmin mun eläkkeisiini kuin kroonikkovaippoihinikaan. Eikä sun veroeutoisrasi mene senttiäkään siihen, että joku kerran päivässä mulle vaipan vaihtaisi. Se, että mä häivyn maasta, on sun lompakollesi pelkkää plussaa :)

Eipä taida kyllä sulla siellä olla ketään muuta maksamassa eläkettä eikä varsinkaan niitä vaippoja, vai väitätkö, että siellä julkinen terveydenhuoltopelaa???

Alkuperäinen kirjoittaja Daa:
Mä tunnen olevani jotenkin juureton täällä, vaikka olenkin valkoihoinen suomalainen. Ei ole mitään motivaatiota maksaa veroa tällaiselle pläntille, jossa tavallinen kansalainen on ahtaalla jo muutenkin. Lisäksi on aivan sairasta läppää kiljua jostain työvoimapulasta vaikka tiedetään, että työttömiä on satoja tuhansia. Voisin vaikka heti muuttaa maahan jossa perusasiat on kunnossa, jos asia järjestyisi. Kielitaitoa pitää opetella...
Mulla taas juureni nimenomaan on täällä. Kun lähden, tiedän sen olevan äärettömän tuskallista. Osaan jo kuvitella sen kyynelten tulvan, mikä silmistäni pyrkii väkisin ulos viimeisen kerran Helsinki-Vantaalta ilmaan noustessani. Mä rakastan tätä maata niin paljon, että jo ajatuskin lähtemisestä tekee kipeää. Mutta mua lohduttaa tieto siitä, että aikanaan mun tuhkani kuitenkin tuodaan Suomeen ja ripotellaan Pihlajavedellä metsään.

Mä uskon kyllä siihen että työlvoimapula vielä tulee. Suomessa on syntynyt sitten suurten ikäluokkien keskimäärin 56 000 - 64 000 lasta vuodessa. Suurten ikäluokkien aikaan jopa uli 100 000 lasta vuodessa. Kun tämä sukupolvi jää pois työelämästä, vapautuu työpaikkoja. Suuret ikäluokat ei kuitenkaan ole enää sellaisia hiljaisia mummeleita, jotka tyybnesti syövät lattialistoja ja pakkaslunta. Tämä ikäluiokka osaa vaatia itselleen palveluita. He ovat myös edelleen suurin äänestäjäryhmä ja luonnollisesti he äänestävät omien etujensa puolesta. Joten heitä varten tullaan tarvitsemaan yhä enemmän erilaisia palveluita. Yksityisiä ja kunnallisia.

Osa mun serkuistani on syntynyt 40-luvulla ja kun hetken mietin, mulla on ainakin 10 bisnesideaa palveluihin, joita voisi tarjota suurille ikäluokille heidän jäädessään eläkkeelle :D

Nyt eletään huonoa aikaa, mutta ei tämä loputtomiin kestä. Töitä ei ehkä tulvaisuudessakaan löydy kaikille, mutta uskoisin, että suurimmalle osalle - jos vaan on halua kouluttautua tylllistävälle alalle on - löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Tässä sitten juttua eurooppalaisesta kulttuurista, samaan tapaan kuin ap kertoi afrikkalaisesta kulttuurista...
http://www.ts.fi/online/kotimaa/140236.html

Lappi on karua aluetta, ja ihmiset masentuvat. Masentuneena moni vetää viinaa ja se aiheuttaa erilaisia ei-toivottuja asioita. Se nyt ei ole mikään uusi asia.
Juu, Suomessa suurin osa henkirikoksista taidetaan tehdä alkoholin vaikutuksen alaisena, koska silloin ei tajua selvästi mitä on tekemässä. Kuka tahansa voisi pimahtaa päihteiden tai muiden aineiden takia, vaikka olisi peace-hippi tai humanistilikka.

Mutta kyllä minua ainakin pelottaa enemmän ne ihmiset, jotka _selvinpäin_ ovat kykeneviä apinanraviolla riehumaan ja jopa kylmäverisesti

teurastamaan. Noiden ihmisten väkivaltainen käytös ei haihdu koska mitään päihtymystilaa ei ole, vaan raakuuden mörkö istuu heidän aivoissaan hamaan hautaan saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja abc:
Asun maaseudun pikkukaupungissa.... Se ei tarkoita sitä, etteikä minulla olisi mamuista kokemuksia. Asuinhan minäkin maahanmuuttajarikkaassa lähiössä, 10 vuotta. Myöskin tuttavani täällä, jotka ovat asuneet koko ikänsä tässä kaupungissa, ovat ikäväkseen joutuneet tutustumaan mamuihin, erilaisissa tilanteissa kukin. Ei se, että on pienestä maaseutukaupungista, ja asunut siellä koko ikänsä, todellakaan tarkoita, etteikö olisi henkilökohtaisia kokemuksia mamuista.
Noh, tämän pikkukaupungin mamuton idylli jo sortui, kun saimme vanhaan motelliin pakolaisetn vastaanottokeskuksen. Varmaan jo arvaatkin paikan.
Noh, ihme ja kumma, kaikenlaista alkoi tapahtua sen jälkeen, kun ulkomaalaistaustaiset ihmiset kansoittivat tuon motellin. Viereinen, ennen koko vuorokauden palvellut huoltoasema-K-kauppa sulkee ovensa yöksi....syy=vastaanottokeskuksen asukkaat. Röyhkeitäkin ovat, paikallisesta kahvilasta yritti yksi ulkomaalaistaustainen nuori mies varastaa vanhemman suomalaisen herrasmiehen takin, naulakosta. Ei onneksi onnistunut. Kaupoista näpistelevät, todistetusti, polkupyöriä on jo hävinnyt....lista jatkuu, en jaksa kirjoittaa!

Teidän pikkukaupungissa on ollut mamuja/ulkomaalaisia työntekijöitä jo kauan, mutta heistä ei varmaan ole ollut ongelmia...vastaanottokeskus toi sitten mukanaan kaikenlaista kurjempaa.

Meillä on kesämökki ko. kaupungissa, ja oon itse asunut sen kaupungin ns. keskustassa aikoinaan vuoden päivät.

No joku pizzerianpitäjä täällä on ollut mamu, ja hyvin vähän muita. Ja nekin tosi fiksua väkeä. Mm yrittäjien pj on maahanmuuttaja, fiksu nainen. Oikeassa olet, vastaanottokeskusken avaamisen jälkeen kaikki alkoi....Mitä tästä opimme...emme yhtään mitään! ;) En ole rasisti, mutta kokemusten perusteella tietyt kansallisuudet ovat "mustalla listallani". Mm raiskaavat somalit. :(

Noista pizzerioista, kävin kerran eräässä ja siellä pilkottiin vihanneksia ja lihaa vessaan vievällä käytävällä. Ei hyvä.. siis miksei tuollaista voi tehdä keittiön puolella? Omaperäiset tavat ok, mutta hygieniasta ei saa tinkiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja nnnn:
Eipä taida kyllä sulla siellä olla ketään muuta maksamassa eläkettä eikä varsinkaan niitä vaippoja, vai väitätkö, että siellä julkinen terveydenhuoltopelaa???
Ainakin Monterreyssä julkinen terveydenhuolto toimii ihan samalla tavalla kuin täällä Vantaallakin. Eli aikoja joutuu odottamaan, mutta lääkäriin kyllä pääsee. Mulla on se esikko parast´aikaa Meksikossa, joten saan "tilanneraporttia" päivittäin :) Ja nyt oli joutunut käymään paikallisessa tk;ssa, kun on ihan ötököiden syömä ja alkoi tulla allergisia oireita.

Suomalaisen ja meksikolaiosen ero on mm se, että meksikolaiselle olisi suuri häpeä laittaa äitinsä jonnekin vanhushautomoon vieraiden ihmisten hoiviin odottamaan kuolemaa, Me suomalaiset emme niinkään välitä vanhemmistamme vaan meille on luontevaa pukata digitalispellet pois silmistä. Kun kerroin tyttäreni tulevalle puolisolle, miten suomalaisilla on tapana kohdella ikääntyneitä vanhempiaan, hän järkyttyi. Ja tämä on yksi syy siihen, miksi tyttäreni perhe ei tule asumaan Suomessa, sillä ainoana lapsena tyttäreni puoliso ei voisi jättää oma äitiään yhteiskunnan vastuulle. Se olisi hänelle liian suuri häpeä. Joten kun muutan aikanaan sinne, he pitävät musta kyllä huolta. Mutta ensin pidän huolen omista vanhemmistani, sillä se digitalispellejen siirtäminen pois silmistöä ei istu kovin hyvin minunkaan arvomaailmaani.

En mä eläkettä kaipaakaan. Jos jäisin Suomeen, se kuitenkin juustohöyättäisiin niin, että saisin olla iloinen nuudelipussista per päivä. Mä laskin, että kun myyn tän kämpän, elän meksikolaisen sairaanhoitajan elintasolla Meksikossa 83-vuotiaaksi asti.

Kirjoitit että ...
Miksi kirjoitat Afrikasta ja afrikkalaisista, jos tarkoitatkin Etelä-Afrikkaa?
Kirjoitit myös, että "kun näitä afrikkalaisia tuodaan Suomeen". Onko maassamme paljon Etelä-Afrikan kansalaisia tai sieltä lähtöisin olevia?

Pahoitteluni, kirjoitin nimenomaan etelä-afrikkalaisista, joita tuo alle linkittämäni juttu käsitteli.

Suurin Suomeen tuleva afrikkalaisryhmä ovat somalit. He ovat afrikkalaisia, tarkemmin ottaen itä-afrikkalaisia. Somalian kielisiä on Suomessa jo yli 11 000. Juuri etelä-afrikkalaisten määrää en tiedä, monesti ulkomaalaiset on tilastoitu kieliryhmittäin, joka ei kerro tarkkaa kansalaisuutta. Erittelen afrikkalaiset kirjoittaessani jatkossa tarkemmin.

Tässä sitten juttua eurooppalaisesta kulttuurista, samaan tapaan kuin ap kertoi afrikkalaisesta kulttuurista...

Vastaavasta jutustahan Jussi Halla-aho oli käräjillä hiljattain, käräjöinti jatkunee edelleen. Käräjille päädyttiin mm. sen vuoksi, että on hyväksyttävä sanoa, että päissään tappamisen olevan suomalaisten "kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre". Muttei voida kuitenkaan vastaavasti sanoa, että "ohikulkijoiden ryöstely ja verovaroilla loisiminen on somalien kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre".

Ulkomaalaisryhmien tilastot raiskauksesta, törkeästä raiskauksesta ja pakottamisesta sukupuoliyhteyteen syylliseksi epäillyt kansalaisuuden mukaan eriteltynä Helsingissä:

Kansalaisuus Em. rikokset 2009 % kaikista
Suomi 37 40
Ulkomaat 55 60

Venäjä 2 2
Ruotsi - -
Viro 3 3
Somalia 9 10
Turkki 1 1
Vietnam - -
Irak 14 15
Muut 26 22
Kaikki 92 100

Tilaston pohjalta on siis virheellistä väittää, että Suomessa eniten raiskaavat ulkomaalaisryhmät olisivat virolaiset, venäläiset ja ruotsalaiset. Kun %-osuuksien kärjessä roikkuvat somalit (afrikkalaiset, joskin itä-afrikkalaiset), irakilaiset ja "muut", eli kansalaisuudeltaan määrittelmätön ulkomaalaisryhmä.

Mä uskon kyllä siihen että työlvoimapula vielä tulee.

Suosittelen tutustumaan Sampo Terhon kirjoitukseen työvoimapulasta ja sen paikkaamisesta maahanmuuttajilla: http://www.sampoterho.net/?p=498

Eniten kansalaisia kuohuttaa väkivaltarikollisuus, kuten ryöstöt. Erityisesti tuntuu kuohuttavan tapaus, jossa yhdistyvät tummaihoinen mies ja raiskattu suomalainen nainen.

Lukuja on: vuosina 2005-2007 poliisin tietoon tulleista raiskausrikoksista epäiltiin Suomessa asuvaa ulkomaan kansalaista tai Suomen kansalaisuuden saanutta ulkomailla syntynyttä lähes viidenneksessä tapauksista. Se on hurjasti enemmän kuin heidän osuutensa väestöstä.

Tyypillisiä ryhmiä ovat virolaiset, Ruotsissa syntyneet Suomen kansalaiset, Suomessa asuvat irakilaiset, somalit, turkkilaiset ja iranilaiset.

Mutta: Niemi muistuttaa, että raiskauksista vain pieni osa tulee poliisin tietoon.

Suurin osa raiskauksista tapahtuu tuttujen kesken. Ulkomaalaistaustaiset taas syyllistyvät todennäköisemmin raiskauksiin, joissa uhri on tuntematon ja joista varmuudella tulee poliisiasia.

"Ei ole tarkoitus kiistää tai mitätöidä ulkomaalaisten osuutta ja väittää, ettei mitään kulttuurillista tekijää ole taustalla. Varmaan on, mutta se tuskin selittää näihin rikoksiin epäiltyjen Viron ja Ruotsin kansalaisten suurta osuutta."

kritiikki nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan ei ole rasismia kuten ei myöskään se jos kritisoi sitä kuinka jotkut maahanmuuttajat käyttäytyvät. Melkoisen törkeää on sekin jos suomalaiset syyllistetään vielä siitäkin että joillakin maahanmuuttajilla on ongelmia elää täällä ja pitää huolta edes itsestään. Leipäjonossakin joidenkin lähteiden mukaan joka kolmas asiakas on suomessa jo vuosia asunut kielitaidoton venäläinen :|
Mitä tulee muihin maihin, ei se elämä niissäkään mitään paratiisissa asumista ole eivätkä ihmiset ole sen enempää tai vähempää rasistisia kuin muuallakaan. Erona on lähinnä se että esimerkiksi eteläamerikkaan ei pääsääntöisesti voi tuosta noin vaan muuttaa ja olla sen jälkeen opettelematta paikallista kieltä, noudattamatta paikallisia tapoja sen suhteen kuinka asiat hoidetaan tai istua vain persiillään alkuperäisväestön elätettävänä. ellei sitten satu olemaan sikarikas miljonääri.

Vuosina 2005-2007...

Ilmeisesti tilaston vuosiluvulla on merkitystä, koska tilastoni vuodelta 2009 näyttää jo aivan toisenlaiselta. Uudemmassa tilastossa Viron ja Ruotsin kansalaiset eivät ole kärjessä.

On hyvä myös muistaa, että Ruotsissa maahanmuuttajien osuus on Suomea suurempi ja monet ovat saaneet jo Ruotsin kansalaisuuden.

Mitä tulee muihin maihin, ei se elämä niissäkään mitään paratiisissa asumista ole eivätkä ihmiset ole sen enempää tai vähempää rasistisia kuin muuallakaan. Erona on lähinnä se että esimerkiksi eteläamerikkaan ei pääsääntöisesti voi tuosta noin vaan muuttaa ja olla sen jälkeen opettelematta paikallista kieltä, noudattamatta paikallisia tapoja sen suhteen kuinka asiat hoidetaan tai istua vain persiillään alkuperäisväestön elätettävänä. ellei sitten satu olemaan sikarikas miljonääri.
Tästä puhuttiin taannoin tytön kanssa. Mullahan on työ, joka ei ole sidottu aikaan eikä paikkaan. tai no, nettiyhteys pitää olla. Mutta noin muutoin on aivan sama, millä mantereella olen. Mitä tulee tuohon kieleen, niin sen opiskelun aloitin jo viime syksynä. Eikä mulla ole tarkoituskaan lähteä sinne alkuperäisväestön elätettäväksi. Kun lähden, mulla lienee tilillä smma, jolla elän mukavasti koko loppuelämäni jä vielä jää lapsillekin perittävää.

Tästä puhuttiin taannoin tytön kanssa. Mullahan on työ, joka ei ole sidottu aikaan eikä paikkaan. tai no, nettiyhteys pitää olla. Mutta noin muutoin on aivan sama, millä mantereella olen. Mitä tulee tuohon kieleen, niin sen opiskelun aloitin jo viime syksynä. Eikä mulla ole tarkoituskaan lähteä sinne alkuperäisväestön elätettäväksi. Kun lähden, mulla lienee tilillä smma, jolla elän mukavasti koko loppuelämäni jä vielä jää lapsillekin perittävää.

juu, ei ollut tarkoitettu sulle henkilökohtaisesti mitenkään. täällä vaan oli tässä ketjussa puhetta lähinnä tuosta meksikosta. tarkoitin sitä että ei eteläamerikkaan esimerkiksi voi muuttaa kielitaidottomana ja olla sopeutumatta paikalliseen kulttuuriin ja antaa elättää itsensä muilla, suomeen taas voi tulla ja olla tekemättä mitään edellämainituista. sen arvostelu ei mun mielestä ole rasismia vaikka siitä saakin rasistin leiman heti otsaansa.

juu, ei ollut tarkoitettu sulle henkilökohtaisesti mitenkään. täällä vaan oli tässä ketjussa puhetta lähinnä tuosta meksikosta. tarkoitin sitä että ei eteläamerikkaan esimerkiksi voi muuttaa kielitaidottomana ja olla sopeutumatta paikalliseen kulttuuriin ja antaa elättää itsensä muilla, suomeen taas voi tulla ja olla tekemättä mitään edellämainituista. sen arvostelu ei mun mielestä ole rasismia vaikka siitä saakin rasistin leiman heti otsaansa.
Näinhän se on, Mutta me suomalaiset olemme luoneet yhteiskunnan, jossa kuka tahansa voi lyödä hanskat tiskiin ja alkaa elää muiden kustanuksella. Ei siis tarvitse olla maahanmuuttaja voidakseen tehdä niin vaan jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus olla tekemättä töitä, jos työnteko ei tunnu kivalta.

Joskus kauan sitten musta tuntui kamalan väärältä se, että mulla työssäkäyvänä yh:na ei yksinkertaisesti ollut varaa sviitteihin laivaristeilyillä, kun taas lapsia kotona hoitavalla yh-ystävälläni oli. Mutta sitten aloin miettimään, että ei hemmetti...ei mun ole mikään pakko käydä töissä. Ja aivan takuulla naapurin Tyrkky-Tero on pari kertaa kolmessa vuodessa niin pierussa, että puksauttaa mulle seuraavan äitiyspäivärahan. Hyvässä lykyssä olisin voinut olla 20 vuotta kotona kuten ystävänikin. Mutta valitsin toisin, menin töihin ja lalsiluvunkin jätin kahteen.

Mutta aina, kun mua alkaa pikkasenkin ärsyttämään se, että joku tietoisesti elää tukien varassa eikä aikomustakaan tehdä mitään leipänsä eteen, mä rauhoitan itseni sillä tiedolla, että myös minulla on oikeus toimia samoin.

Rehellisesti sanottuna mä en enää välitä. Viimeinen niitti mulle oli tämä uusi puolue, mikä maahanmuuttokriitinen puolue se nyt sitten onkaan. Mutta onneksi mua ei kukaan täällä tarvitsekaan. Vanhempani olen luvannut hoitaa hautaan asti, mutta sen jälkeen kristan tämän maan pölyt jalkapohjistani. Haikein mielin tosin, koska tämä maa on mulle äärettömän rakas ja peruspilari mun uskollekin. Tämä kansa vaan muuttuu päivä päivältä yhä vastenmielisemmäksi, joten en näe mitään syytä jäädä tänne. Jossain on maa, joka varmasti ihan mielellään ottaa verorahani vastaan. Mun sydämeen sattuu, kun tiedän joutuvani luopumaan maasta, jota rakastan yli kaiken. Mutta tämä kansa ei jätä mulle vaihtoehtoja, joten teen niinkuin toivotaan.

No jopas on melodramaattista. Mistä ihmeen maasta oot kotosin jos moista muukalaisvihaa kohtaat lähes päivittäin?

Olin tässä taannoin bussissa ja ihmettelin kun somali huutaa kuskille että vitun rasisti useasti ja yrittää lyödä jotain myllyä siinä oli..
mikä teki bussikuskista rasistin no se että se ei ottanut kyytiin 4 lasta ja kahta aikuista ilmatteeksi....Kyllä tota rasistia huudetaan ihan turhaankin..

Vuosina 2005-2007...

Ilmeisesti tilaston vuosiluvulla on merkitystä, koska tilastoni vuodelta 2009 näyttää jo aivan toisenlaiselta. Uudemmassa tilastossa Viron ja Ruotsin kansalaiset eivät ole kärjessä.

On hyvä myös muistaa, että Ruotsissa maahanmuuttajien osuus on Suomea suurempi ja monet ovat saaneet jo Ruotsin kansalaisuuden.

Ja tuossa jutussa nuo ruotsalaiset ovat Suomessa syntyneitä, eli suomalaisia, jotka ovat saaneet Ruotsin kansalaisuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
Olin tässä taannoin bussissa ja ihmettelin kun somali huutaa kuskille että vitun rasisti useasti ja yrittää lyödä jotain myllyä siinä oli..
mikä teki bussikuskista rasistin no se että se ei ottanut kyytiin 4 lasta ja kahta aikuista ilmatteeksi....Kyllä tota rasistia huudetaan ihan turhaankin..

Tuollainen kusipäinen ylimielisyys on sinänsä hyvin outoa, että luulisi sodasta tulevan henkilön olevan kiitollista ja nöyrää kun saa turvapaikan.

Itse ainakin olisin sota-alueelta tulevana pakolaisena tyytyväinen vaikka elämään ruotsalaisen mummon vessassa syöden happamia silakoita enkä valittaisi. Ei tulisi mieleenkään ruveta riehumaan kuin raivotautinen vaan arvostaisin kaikkea.

Muistaakseni, voin toki olla täysin väärässä mutta Kanadassa on ihan mielenkiintoinen maahanmuuttopolitiikka. Sinne päästäkseen pitää olla työpaikka yms. kunnossa. Et sinne ei pääse "kerjäläiseksi".

Avain onkin sopeutumisessa. Jollei pysty elämään maan lakien ja normien mukaan on vaikeaa saada hyväksyntää ja tulee näin leimatuksi. Kaikki jotka pystyy elämään "maan tavalla" ovat ok. Mutta jos muutatte afrikkaan niin rupeatteko raiskaamaan koska se on maan tapa..? ihmisestä kiinni mikä on hänen käsityksensä siitä mikä on oikein tai väärin.

Isä muistaa vielä vihata esim. venäläisiä vaikka sodastakin on jo aikaa. Isoisä kuoli sodassa isän ollessa n.11vuotias. Tiedän, isäni on 52v minua vanhempi ja elää yhä sen ajan maailman mukaan. Isältäni opin ennakkoluuloja venäläisiä kohtaan, mutta lopujen lopuksi se on minusta kiinni jatkanko perintöä vai muodostanko omat mielipiteeni.

Alkuperäinen kirjoittaja abc:
No joku pizzerianpitäjä täällä on ollut mamu, ja hyvin vähän muita. Ja nekin tosi fiksua väkeä. Mm yrittäjien pj on maahanmuuttaja, fiksu nainen. Oikeassa olet, vastaanottokeskusken avaamisen jälkeen kaikki alkoi....Mitä tästä opimme...emme yhtään mitään! ;) En ole rasisti, mutta kokemusten perusteella tietyt kansallisuudet ovat "mustalla listallani". Mm raiskaavat somalit. :(

Onko se yrittäjien pj Martha? :) Mun entinen enkunope. Pizzerianpitäjiä siellä on ollut useampia, yksi niistä hyvä ystävämme. Myös eräs vanhempi skotlantilainen herrasmies tulee mieleen. Lisäksi joka kesä näitä marjanpoimijoita, ja asuupa Paimiossa muitakin ulkomaalaistaustaisia, joista en oo koskaan pahaa sanaa kuullut.

Mutta se vastaanottokeskus, se ei ollutkaan yhtään hyvä juttu. Huonompi mitä kuvittelin :/

Yhteistyössä