"RASISTI!!1"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja addis ameba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

addis ameba

Vieras
Huomasin, että jälleen "Antaisitko lastesi leikkiä mustalaisten/mamujen kanssa" -ketju (kuten moni muukin ketju täällä) meni rasisti-huuteluksi.

Siis välittääkö kukaan enää oikeasti siitä, että joku toinen haukkuu rasistiksi? Tiedän, että se on monelle lähes pedofiili-haukkumasanan veroinen suun sulkija, mutta en vain enää jaksa välittää enkä ymmärrä miksi kukaan muukaan enää jaksaisi välittää. Valtaosa haukkujista ei edes tiedä rasismi-sanan alkuperää ja käyttää sitä aivan väärin asiayhteyteen nähden.

Jos omien toistuvien (negatiivisten) kokemustensa kautta on päätynyt suhtautumaan suurella varauksella maahanmuuttajaryhmiin niin eikö niitä omia kokemuksia voi viimein vain usko eikä uskotella itselleen että tämä kohtaaminen oli taas kerran joku yksittäistapaus?

Eräs henkilö sanoi: "jos et ole rasisti, laita lapsesi maahanmuuttajavoittoiseen kouluun. he kyllä tekevät sinusta sellaisen"

Elocon-tytöllä ei ole omakohtaista kokemusta eikä kokemusta omien suloisten pilttien kautta maahanmuuttajista, mutta näin sanoi henkilö, jolla ilmeisesti oli kokemusta..

Rehellisesti sanottuna mä en enää välitä. Viimeinen niitti mulle oli tämä uusi puolue, mikä maahanmuuttokriitinen puolue se nyt sitten onkaan. Mutta onneksi mua ei kukaan täällä tarvitsekaan. Vanhempani olen luvannut hoitaa hautaan asti, mutta sen jälkeen kristan tämän maan pölyt jalkapohjistani. Haikein mielin tosin, koska tämä maa on mulle äärettömän rakas ja peruspilari mun uskollekin. Tämä kansa vaan muuttuu päivä päivältä yhä vastenmielisemmäksi, joten en näe mitään syytä jäädä tänne. Jossain on maa, joka varmasti ihan mielellään ottaa verorahani vastaan. Mun sydämeen sattuu, kun tiedän joutuvani luopumaan maasta, jota rakastan yli kaiken. Mutta tämä kansa ei jätä mulle vaihtoehtoja, joten teen niinkuin toivotaan.

ennakkoluulot ja varauksella suhtautuminen tietynlaisiin ihmisiin ja asioihin on ihan luontainen ja hyvä juttu. Eläimetkin on ennakkoluuloisia. Muutenhan ne voisi esim. kävellä suoraan pedon suuhun. Ihminenkin on eläin ja omaa tiettyjä tällasia juttuja vaikka luonnosta onkin kovasti vieraantunut.

Eli ei tee rasistia se että suhtautuu varauksella ihmisryhmään, jonka on nähnyt tekevän paljon pahaa. Kyllä mäkin suhtaudun varauksella vaikkapa narkkareihin vaikka niistä varmaan jotkut on oikeen lepposia ja silleen...

On kieltämättä irvokasta miten vedotaan siihen ettei näillä "rasisteilla" ole kokemuksia maahanmuuttajista ja he perustavat mielipiteensä ennakkoluuloille.

Mitä jos ne ennakkoluulot paljastuvat kohtaamisten kautta tosiksi? Pitääkö silloin uskotella itselleen että kyseessä oli yksittäistapaus? Mitä, jos niin käy monta kertaa, montako "yksittäistapausta" pitää sietää? Varsinkin naiset tuntuvat tarvitsevan sen että "pilkka kapsahtaa omaan nilkkaan" ihan käytännön tasolla tässä mamu-asiassa, jotta he tajuavat todellisuuden. Ja sittenkin vielä pelätään rasistin leimaa.

ja sitten nämä rasistiksi huutelijat korostavat itse sitä rotuasiaa ihan kamalasti. Esim. jos vaikka yöllä törmäät suomalaiseen känniseen jätkäporukkaan, heitä on ihan ok pelätä. Mutta törmääpä ulkomaalaiseen porukkaan ja pelkää heitä niin olet rasisti.

Suomalaisilla ei ole koskaan ollut edes tahtoa kotouttaa tätä tiettyä mahanmuuttajaryhmää. Joten nyt maksetaan siitä, että aikoinaan leviteltiin käsiä ja laitettiin pää pensaaseen. Me onnistuttiin aikoinaan kotouttamaan Vietnamin venepakolaiset, mutta somalien kohdalla ei olla edes yritetty.

Ymmärrän varsin hyvin sen, että jos jollain on huonoja kokemuksia jostain tietystä ihmisryhmästä, niin sitten leimaa koko ryhmän. Niinhän mä itsekin nykyisin teen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Rehellisesti sanottuna mä en enää välitä. Viimeinen niitti mulle oli tämä uusi puolue, mikä maahanmuuttokriitinen puolue se nyt sitten onkaan.

Tämä kansa vaan muuttuu päivä päivältä yhä vastenmielisemmäksi, joten en näe mitään syytä jäädä tänne.

Mihin meinasit mennä? Muualla Euroopassa nk. "rasistipuolueet" ovat lähes poikkeuksetta maansa suurimpia, koska maahanmuuttajien osuus väestöstä on kasvanut räjähdysmäisesti ja ihmiset ovat päässeet kokemaan monikulttuurisuuden ihanuudet käytännön arkielämässään. Valitettavasti liian myöhään. Myös USA:ssa etniset vähemmistöt ovat toistensa kurkuissa. Islamiset valtiot tuskin edes ottavat sinua maahansa, eivätkä varsin ole sinulle yhtä suvaitsevaisia kuin sinä olet niille.

En tiedä, tarkoitatko Perussuomalaisia vai Muutospuoluetta, mutta Suomessa tämä sirkus vasta starttailee. Muualla se on jo täydessä käynnissä. Joten melko pienestä olet saanut kurkkusi jo täyteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mihin meinasit mennä? Muualla Euroopassa nk. "rasistipuolueet" ovat lähes poikkeuksetta maansa suurimpia, koska maahanmuuttajien osuus väestöstä on kasvanut räjähdysmäisesti ja ihmiset ovat päässeet kokemaan monikulttuurisuuden ihanuudet käytännön arkielämässään. Valitettavasti liian myöhään. Myös USA:ssa etniset vähemmistöt ovat toistensa kurkuissa. Islamiset valtiot tuskin edes ottavat sinua maahansa, eivätkä varsin ole sinulle yhtä suvaitsevaisia kuin sinä olet niille.

En tiedä, tarkoitatko Perussuomalaisia vai Muutospuoluetta, mutta Suomessa tämä sirkus vasta starttailee. Muualla se on jo täydessä käynnissä. Joten melko pienestä olet saanut kurkkusi jo täyteen.

Meksikoon menen. Esikoinen on taas siellä - anoppilassaan :) - ja maa ei ainakaan toistaiseksi vaikuta vihamieliseltä suomalaisia kohtaan. Tyttö on itsekin tietoinen siitä, että ei hänenkään tulevaisuutensa Suomessa ole, sillä tämä maa on aivan liian vihamielinen ulkomaalaisia kohtaan, jotta tänne kannattaisi perhettä perustaa.

Olen hoitoalalla töissä alueella, jossa 25% on maahanmuuttajia. En pidä itseäni rasistina, mutta kyllä se hieman aina yllättää, jos hiljakkoin suomeen tullut tulee hoitoajallaan oikeaan aikaan ja ylipäätään tulee. Onhan toki suomalaisissakin myöhästelijöitä.

Eikä se myöhästely ole ollenkaan ainoa asia mikä maahanmuuttajissa hieman välillä ärsyttää. En tiedä onko ne kulttuurierot vai mitkä, mutta kun olin terveyskasvatustilaisuuksia pitämässä ko. alueen ala-asteilla, oli ero suomalaisten ja maahanmuuttajien välillä kuin yöllä ja päivällä. Tämä luokka oli jaettu muslimeihin ja kristittyihin (heillä oli juuri ollut uskonnon tunti ja siksi oli tällainen jaottelu) niin muslimien ryhmästä opettaja joutui lähes jatkuvalla syötöllä kantamaan 2-luokkalaisia (!!) luokasta ulos, koska eivät pysyneet hiljaa. Eräskin kultapoju piti jalkoja pöydällä, pomputteli palloa ja haistatteli opettajalle..

MUTTA tosiaan mulla on myös monia myönteisiä kokemuksia maahanmuuttajista (mm. pari ystävää), joten yritän olla yleistämättä.

Suomalaisilla ei ole koskaan ollut edes tahtoa kotouttaa tätä tiettyä mahanmuuttajaryhmää. Joten nyt maksetaan siitä, että aikoinaan leviteltiin käsiä ja laitettiin pää pensaaseen. Me onnistuttiin aikoinaan kotouttamaan Vietnamin venepakolaiset, mutta somalien kohdalla ei olla edes yritetty.

Ymmärrän varsin hyvin sen, että jos jollain on huonoja kokemuksia jostain tietystä ihmisryhmästä, niin sitten leimaa koko ryhmän. Niinhän mä itsekin nykyisin teen.

Mikä velvollisuus suomalaisilla on "kotouttaa" tänne tulevat suurella rahalla? Eikö ole vähintään kohtuullista, että toiseen maahan muutettaessa opetellaan maan kieli, normit, lait ja tavat? Etkö itse opettele, kun muutat sinne "jonnekin muualle"? Miksi emme vaadi samaa tänne tulevilta? Miksi emme jo etukäteen valikoi Suomeen tulevia niin, että heillä olisi optimaaliset mahdollisuudet kotoutua tänne, kun aito kotoutuminen todellakin on kaikkien etu. Miksi edes otamme niitä hankalia ja haluttomia?

Esimerkiksi aasialaiset ovat kotoutuneet Suomeen pääsääntöisesti todella hyvin, ILMAN tukitoimia. Mikseivät "nämä tietyt" ryhmät kykene samaan? Miksi heiltä ei löydy tarvittavaa aktiivisuutta?

Vaikka kaikki Suomen rahat laitettaisiin mamujen kotoutumiseen, ei se onnistuisi, koska kotoutumisen onnistumisen tae on OMA AKTIIVISUUS. Tätä ei jostain syistä tietyiltä ryhmiltä löydy. Kun kotona makaamisesta maksetaan, onko kumma ettei työnteko houkuta. Porrastetut lapsilisät toki ovat vain iloinen lisä niiden kulttuurien edustajille, joissa nainen on automaattisesti kotona makaava synnytyskone.

Niin teetkin, leimaat suomalaiset kollektiivisesti. Tosin, sehän ei ole rasismia.

itsellä on yllätys yllätys monta mamu ystävää eri puolelta maailmaa ja he ovat samanlaisia ihmisiä kuten mekin. Samat kiinnostuksen aiheet yms. Ainut ero voi olla hieman tummempi ihonväri tai hassu kieli. Ihmisiä kaikki jotka arvostavat rauhaa ja onnellista elämää ilman rasismia. Rasismi on vaan istutettu meihin tiukkaan ja kaikki uusi koetaan uhkaksi. Toki jokainen kulttuuri omaa omat vivahteensa muttei se kaikista tee "pahoja".

Jos muuttaisin mieheni kotimaahan olisin myös mamu ja toivoisin saavani hyvää kohtelua itseäni kohtaan. Siellä ollaan myös rasisteja mutta koko maa perustuukin yllätys koko mamu jutun ympärille. Ainoat alkuperäiskansat ovat suljettu reservaatteihin tms. joten ei sekään maa pyöri reilusti.

Rehellisesti sanottuna mä en enää välitä. Viimeinen niitti mulle oli tämä uusi puolue, mikä maahanmuuttokriitinen puolue se nyt sitten onkaan. Mutta onneksi mua ei kukaan täällä tarvitsekaan. Vanhempani olen luvannut hoitaa hautaan asti, mutta sen jälkeen kristan tämän maan pölyt jalkapohjistani. Haikein mielin tosin, koska tämä maa on mulle äärettömän rakas ja peruspilari mun uskollekin. Tämä kansa vaan muuttuu päivä päivältä yhä vastenmielisemmäksi, joten en näe mitään syytä jäädä tänne. Jossain on maa, joka varmasti ihan mielellään ottaa verorahani vastaan. Mun sydämeen sattuu, kun tiedän joutuvani luopumaan maasta, jota rakastan yli kaiken. Mutta tämä kansa ei jätä mulle vaihtoehtoja, joten teen niinkuin toivotaan.

Uittu näitä sun njuttuja:D Et sä mihinkään ole lähdössä, aiemmin sun piti lähteä kunhan lapset ovat täysikäsiä ja nyt sit muka odottele siihen asti kun vanhempasi kuolevat, ja mistä sä muka löydät fiksumman kansan?

On kieltämättä irvokasta miten vedotaan siihen ettei näillä "rasisteilla" ole kokemuksia maahanmuuttajista ja he perustavat mielipiteensä ennakkoluuloille.

Mitä jos ne ennakkoluulot paljastuvat kohtaamisten kautta tosiksi? Pitääkö silloin uskotella itselleen että kyseessä oli yksittäistapaus? Mitä, jos niin käy monta kertaa, montako "yksittäistapausta" pitää sietää? Varsinkin naiset tuntuvat tarvitsevan sen että "pilkka kapsahtaa omaan nilkkaan" ihan käytännön tasolla tässä mamu-asiassa, jotta he tajuavat todellisuuden. Ja sittenkin vielä pelätään rasistin leimaa.

Perussuomalaisten vahvin kannatus tulee maaseudun pikkukaupungeista. Voitko väittää vakavalla naamalla, että jollain pikkukaupungin asukkaalla on enemmän käytännön tietoa maahanmuuttajien kanssa elämisestä kuin esim minulla, joka asun turkulaisessa maahanmuuttajarikkaassa lähiössä?

Alkuperäinen kirjoittaja NewYork:
Jos muuttaisin mieheni kotimaahan olisin myös mamu ja toivoisin saavani hyvää kohtelua itseäni kohtaan. Siellä ollaan myös rasisteja mutta koko maa perustuukin yllätys koko mamu jutun ympärille. Ainoat alkuperäiskansat ovat suljettu reservaatteihin tms. joten ei sekään maa pyöri reilusti.

Suvaitsevaiset intiaanit istuvat nyt reservaateissa. Toivottavasti meille suomalaisille käy yhtä hyvin...

Mikä velvollisuus suomalaisilla on "kotouttaa" tänne tulevat suurella rahalla? Eikö ole vähintään kohtuullista, että toiseen maahan muutettaessa opetellaan maan kieli, normit, lait ja tavat? Etkö itse opettele, kun muutat sinne "jonnekin muualle"? Miksi emme vaadi samaa tänne tulevilta? Miksi emme jo etukäteen valikoi Suomeen tulevia niin, että heillä olisi optimaaliset mahdollisuudet kotoutua tänne, kun aito kotoutuminen todellakin on kaikkien etu. Miksi edes otamme niitä hankalia ja haluttomia?

Esimerkiksi aasialaiset ovat kotoutuneet Suomeen pääsääntöisesti todella hyvin, ILMAN tukitoimia. Mikseivät "nämä tietyt" ryhmät kykene samaan? Miksi heiltä ei löydy tarvittavaa aktiivisuutta?

Vaikka kaikki Suomen rahat laitettaisiin mamujen kotoutumiseen, ei se onnistuisi, koska kotoutumisen onnistumisen tae on OMA AKTIIVISUUS. Tätä ei jostain syistä tietyiltä ryhmiltä löydy. Kun kotona makaamisesta maksetaan, onko kumma ettei työnteko houkuta. Porrastetut lapsilisät toki ovat vain iloinen lisä niiden kulttuurien edustajille, joissa nainen on automaattisesti kotona makaava synnytyskone.

Niin teetkin, leimaat suomalaiset kollektiivisesti. Tosin, sehän ei ole rasismia.
Vastaus suurimpaan osaan miksi-kysymyksistäsi on, että Suomi on nyt vaan sattunut sopimaan ottavansa vastaan tietyn määrän pakolaisia ja turvapaikanhakijoita. En enää jaksa edes ajatella, miten tuota maahantuloa pitäisi säädellä, sillä asia ei koske minua enäää kovin montaa vuotta. Luovutan siis ja ajatetelen, että tapelkaa keskenänne, mä en enää jaksa. Mulle on yks hailee, millaista Suomessa on 10 vuoden päästä, sillä mä en ole enää silloin Suomessa. 5 vuoden päästä vielä kiinnostaa, mutta luultavasti kestän täällä olon, olipa tilanne mikä tahansa. Ette te nuoret kuitenkaan aio mulle mitään eläkettä maksaa tai jos aiottekin, niin jonkun rupisen satasen, jolla ei saa edes kahden viikon ruokia. Joten ..hasta la vista heti, kun olen vanhempani hautaan saattanut.

Meksikoon menen. Esikoinen on taas siellä - anoppilassaan :) - ja maa ei ainakaan toistaiseksi vaikuta vihamieliseltä suomalaisia kohtaan. Tyttö on itsekin tietoinen siitä, että ei hänenkään tulevaisuutensa Suomessa ole, sillä tämä maa on aivan liian vihamielinen ulkomaalaisia kohtaan, jotta tänne kannattaisi perhettä perustaa.

Eikös siellä Mehikossa just ammuttu yks suomalainen??:whistle:

Enkä muutenkaan pitäis Mehikoa kovin auvoisena asuinpaikkana, siellähän on käytännössä sisällisota käynnissä ja huumerikolliset johtavat maata.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uittu näitä sun njuttuja:D Et sä mihinkään ole lähdössä, aiemmin sun piti lähteä kunhan lapset ovat täysikäsiä ja nyt sit muka odottele siihen asti kun vanhempasi kuolevat, ja mistä sä muka löydät fiksumman kansan?
Sä olet lukenut huonosti, mitä olen kirjoittanut :D Mä nääs olen kirjoittanut, että lähden, kun kuopuskin on täysi-ikäinen JA velvoitteeni täällä loppuvat. Olen aika montakin kiertaa kertonut juuri tuon, mutta ilmeisesti olet lukenut siitä vain tuon ensimmäisen puolikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja suvaitsevainen mies:

Perussuomalaisten vahvin kannatus tulee maaseudun pikkukaupungeista. Voitko väittää vakavalla naamalla, että jollain pikkukaupungin asukkaalla on enemmän käytännön tietoa maahanmuuttajien kanssa elämisestä kuin esim minulla, joka asun turkulaisessa maahanmuuttajarikkaassa lähiössä?

Tuleppas käymään itäisessä Helsingissä. Etenkin juhannus on hyvä ajankohta tutustua millaista porukkaa ja kuinka paljon Tsadissa asuu...

Alkuperäinen kirjoittaja NewYork:
itsellä on yllätys yllätys monta mamu ystävää eri puolelta maailmaa ja he ovat samanlaisia ihmisiä kuten mekin. Samat kiinnostuksen aiheet yms. Ainut ero voi olla hieman tummempi ihonväri tai hassu kieli. Ihmisiä kaikki jotka arvostavat rauhaa ja onnellista elämää ilman rasismia. Rasismi on vaan istutettu meihin tiukkaan ja kaikki uusi koetaan uhkaksi. Toki jokainen kulttuuri omaa omat vivahteensa muttei se kaikista tee "pahoja".

Rasismia ei ole iskostettu suomalaisiin. Monella mittapuulla olemme erittäin suvaitsevaisia ja pitkämielisiä. Ensimmäisiin maahanmuuttajiinkin on Suomessa suhtauduttu kiinnostuneesti ja hyvin vieraanvaraisesti. Suhtautuminen on muuttunut, koska maahanmuuttajien määrä on kasvanut ja jokapäiväiset kohtaamiset avaavat ihmisten silmät todellisuudelle.

Minä ainakin koen esimerkiksi naisen alistamisen, ghettoutumisen, jengisodat, väkivallan ja raiskausten lisääntymisen uhaksi. Olenko rasisti, jos sanon, etten halua tällaista omaan maahani? Jos tarkoitat monikulttuurisuudella etnoravintoloita/-ruokakauppoja ja "katukuvan värittymistä", se tuskin haitannee ketään, ei se meiltä ole pois.

Jos puhut USA:sta, siellä tulijoille ei työnnetä käteen tukkukaupalla tukiaisia vaan jokainen on oman onnensa seppä. Eli menestyt, kun jaksat tehdä töitä kotoutumisesi eteen (kielen oppiminen, työpaikan löytäminen, oma aktiivisuus), etkä oletusarvoisesti odota vastaanottajamaalta juuri mitään. Tähän pitäisi Suomenkin maahanmuuttopolitiikan perustua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sä olet lukenut huonosti, mitä olen kirjoittanut :D Mä nääs olen kirjoittanut, että lähden, kun kuopuskin on täysi-ikäinen JA velvoitteeni täällä loppuvat. Olen aika montakin kiertaa kertonut juuri tuon, mutta ilmeisesti olet lukenut siitä vain tuon ensimmäisen puolikkaan.

Se "ja" on tullut myöhemmin mukaan kun pojalla alkoi 18 vee lähestyä.

Yhteistyössä