Rasismista mieleen tullutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun tälläkin palstalla on paljon puhuttu rasismista, ulkomaalaisista, pakolaisista, maahanmuuttajista, muslimeista jne... meille suomalaisille vieraista asioista ja ihmisistä, niin mulle on tullut mieleen muutamia asioita.

Näyttäkää mulle yksikin maa tällä pallolla, jossa ei ole yhtään maahanmuuttajaa. Ja perustelkaa sitten, miksi Suomeen ei voisi tulla maahanmuuttajia muista maista. Suomen populaatio on kuitenkin melko pieni ja sisäsiittoinen, joten siltäkin kantilta maahanmuuttoa tarvitaan.

Suomalaisia on lähtenyt niin sodan jälkeen kuin nykypäivänäkin ulkomaille töihin leveämmän leivän perässä. Miksi Suomeen ei sitten saisi tulla ihmisiä paremman elämän toivossa? Enkä nyt puhu niistä sosiaalitapauksista, vaan ihan tavallisista ihmisistä, jotka jostain syystä kiinnostuvat maastamme ja haluavat tulla tänne asumaan ja tekemään töitä.

Miksi kaikki maahanmuuttajat leimataan pakolaisiksi/elintasopakolaisiksi?
Täällä asuu monta maahanmuuttajaa ympäri maailman, jotka ovat tulleet tänne esim puolison perässä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että se on aika raskas taakka kantaa, kun ihmiset leimaavat pakolaiseksi, joka elää leveästi sossun rahoilla, vaikka tosiasiassa asiat ovat päinvastoin.

Mua kiinnostaa ja mulla on ulkomaalainen mies.

Vähän asian vierestä, mutta katsoin eilen FST:lta (?) Toisten Silmin (?)-ohjelman, jossa peritanskalainen mies muutettiin ulkomaalaiseksi. Miehen oikea nimi taisi olla Fritz, mutta esiintyi nimellä Ahmed. Hän soitti ihmisille, jotka vuokrasivat asuntoja ja esiintyessään Ahmedina puhelimessa, jokaikinen vuokraisäntä sanoi, että asunto on jo mennyt tai muuta vastaavaa, mutta kun hän soitti uudelleen Fritziniä, asunnot olivatkin kaikki vapaina.

Se on käsittämätöntä, miten paljon ennakkoluuloja ulkomaalaiset kohtaavat ja miten helpotkin asiat ovat heille vaikeita.

Tänään alkaa FST:llä Liinakokeilu, jossa tavalliset tanskalaiset naiset pukeutuvat huiviin, ja kokeilevat miten heihin suhtaudutaan. Kannattaa katsoa! Tulee siis 20.30.

Mutta ulkomaalaisena ja ulkomaalaisen puolisona on niin paljon muutakin, kuin esim muslimi. Olen itse kääntynyt jo ennen mieheni tapaamista, ja olen monissa asioissa "uskovaisempi" kuin mieheni. Meistä ei kuitenkaan kukaan ulkopuolinen huomaa, esim kauppareissulla, että olemme muslimeja, mutta jos se tulee ilmi jotenkin puheista vaikka, niin ihmiset muuttuu ihmeen vihamielisiks ja vältteleviks. En eroa työkavereistani muuten kuin alkoholin käytön suhteen, enkä syö sianlihaa. Tai toi sianliha juttukin on niin ja näin, koska ystävissäni on "kasvissyöjiä", jotka syövät kanaa... ;)

Hauskaa kun nyt on alettu mouhoomaan näistä "maahanmuuttajista". Mitäköhän kaikki juutalaiset, ruotsalaiset, tataarit, venäläiset ym. on? Taitaa saamelaiset olla ainoita alkuperäisiä suomalaisia?

Miksi muut maat saavat kiristää maahanmuuttoa mutta Suomen pitäisi päästää kaikki tänne? Kuinka moni teistäkään haukkuu Australiaa rasistikseksi maaksi vaikka sinne pitää olla koulutus ym. että edes pääsee muuttamaan, mustia ei huolittu maahan kymmeniin vuosiin jne. mutta Suomi on se kaikkein rasistisin maa...

Kuinka moni somali käy töissä? Suurin osa on työttöminä! Ihan turha syyttää rasismia, työtä löytyy jos vain kiinnostaa.

Ei kukaan ole kieltämässä maahanmuuttoa työn takia mutta ei tänne tarvita lisää sosiaalituilla eläviä.

Suomalaiset Australiaan, Ruotsiin ym. PYYDETTIIN sinne. Ruotsalaisilla oli täällä omat työvoimatoimistot joissa työtä oli tarjolla, aivan eri asia kuin tänne tulevat loisijat joita ei edes kiinnosta työnteko.

Alkuperäinen kirjoittaja lepsu:
Yksi ankkurilapsi maksaa 57 000 euroa, siksi eläkeikää joudutaan korottamaan.

http://hommaforum.org/index.php?topic=2516.0

Eläkeikää korotetaan varmaan siksi ettei haluta tarjota maahanmuuttajille niitä sisähommia. Bussikuskin ja siivojan hommat saa ottaa vastaan mutta ei mielellään mitään koulutusta vastaavaa. Näinhän se on oikeasti. Kyllä mamut töitä tekis jos niitä tarjottaisiin. Jotkut eivät vaan kestä sitä erilaista yritteliäisyyttä ja pienten asioiden arvostusta joka etelän ihmisillä on enemmän verissä kuin jäyhillä pohjoisen asukeilla. Siksi on ennakkoluuloja ja halutaan ainakin tulla paremmin toimeen kuin ne muut. Mutta Siperia opettaa eikä kukaan välty siltä tosiasialta että maapallo on meidän kaikkien yhteinen.

No sen takia suomeen ei saisi tulla enää yhtään maahanmuuttajaa koska sitten hallitus joutuisi laskemaan eläkeikää. Sen takiahan ne on sitä nostamassa että hillittäisiin maahanmuuttoa.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

Eläkeikää korotetaan varmaan siksi ettei haluta tarjota maahanmuuttajille niitä sisähommia. Bussikuskin ja siivojan hommat saa ottaa vastaan mutta ei mielellään mitään koulutusta vastaavaa. Näinhän se on oikeasti. Kyllä mamut töitä tekis jos niitä tarjottaisiin. Jotkut eivät vaan kestä sitä erilaista yritteliäisyyttä ja pienten asioiden arvostusta joka etelän ihmisillä on enemmän verissä kuin jäyhillä pohjoisen asukeilla. Siksi on ennakkoluuloja ja halutaan ainakin tulla paremmin toimeen kuin ne muut. Mutta Siperia opettaa eikä kukaan välty siltä tosiasialta että maapallo on meidän kaikkien yhteinen.

Eikös bussikuskin ja siivoojan hommat muka ole sisähommia??

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

Eikös bussikuskin ja siivoojan hommat muka ole sisähommia??

Varmaan niille jotka ovat siihen koulutuksen saaneet ne ovat ihan hyviä hommia ei siinä mitään.

Miksi lähes aina maahanmuuttajat = somali, tai vähintään joku muu pakolainen/turvapaikanhakija, kun tämän palstan keskusteluista on kyse?

Hieman off topic mutta silti...olikohan se muuten Tehy-lehti jota juuri luin...no, anyway, siinä kongolainen nainen totesi kouluttautuneensa hoitsuksi siksi, että hoitoala on Suomessa ainoa, mistä ulkomaalainen (afrikkalaissyntyinen) nainen voi saada koulutustaan vastaavaa työtä. En usko, että hän on kovinkaan väärässä tässä asiassa.

Mun mies haki vuoden töitä aktiivisesti ennen kuin löysi. Nyt on ollut puoltoista vuotta töissä, tekee kaikki pyydetyt ylityöt toisen maahanmuuttajan kanssa, kun suomalaiset ei viitti tulla niitä tekemään. Ei haittaa mua, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista ;) Ja mun mies on muuten laiska afrikkalainen pummi...

Yhteistyössä