Rasismi Suomessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kovasti nyt kaikki tuntuvat olevan puolustuskannalla, että voi kun meitä Suomalaisia kohtelee YLE ja HS niin puolueettomasti ja valkoisia lapsia hakataan mamujen toimesta päiväkodeissa ja hoitajat on varmaan kaikki suvakkeja, kun eivät puutu asiaan.
Aloituksessa ei ollut siitä kyse, vaan siitä että aikuiset ihmiset kehtaavat haukkua ja kohdella kaltoin pieniä lapsia näiden ihonvärin perusteella. Läksyttäkää näiden lasten vanhempia, jos lapsi on jotenkin uhannut teidän olemassaoloa, esim. virpomalla.

Puolustuskannalla? Ihmiset kertovat vain totuuden kokemuksistaan. Tätä on arkitodellisuus nyky-Suomessa. Entistä lintukotoa ei enää ole.

Kovasti nyt kaikki tuntuvat olevan puolustuskannalla, että voi kun meitä Suomalaisia kohtelee YLE ja HS niin puolueettomasti ja valkoisia lapsia hakataan mamujen toimesta päiväkodeissa ja hoitajat on varmaan kaikki suvakkeja, kun eivät puutu asiaan.
Aloituksessa ei ollut siitä kyse, vaan siitä että aikuiset ihmiset kehtaavat haukkua ja kohdella kaltoin pieniä lapsia näiden ihonvärin perusteella. Läksyttäkää näiden lasten vanhempia, jos lapsi on jotenkin uhannut teidän olemassaoloa, esim. virpomalla.

Mamujen vanhemmille on turha mennä sanomaan yhtään mitään. Parhaimmassa tapauksessa eivät noteeraa asiaa mitenkään. Huonoimmassa tapauksessa tulee puukosta.

Tämä lienee yleisönosastokirjoitus?

Väitätkö, että kaikissa päiväkodeissa mustat/muslimilapset pätkivät valkoisia turpaan? Mitenköhän siinä onkaan päässyt käymään niin, että juuri Suomeen on rantautuneet väkivaltaiset pakolaiset? Kun meidän pikkuisen päiväkodissa täällä isossa maailmassa kaikenväriset leikkivät keskenään sulassa sovussa? Ei kuulosta minusta kovin loogiselta.

Kerrotko missäpäin maailmaa sinun monikulttuurinen unelmasi sijaitsee?

En myöskään tykkää siitä, että on muka vain kaksi ääripäätä: suvakit ja rasistit. Itse en ole kumpaakaan. En todellakaan suvaitse väkivaltaa keneltäkään ihonväriin katsomatta. Mutta en myöskään usko, että ongelmia ratkaistaan jonkun kouluttamattomien nahkapäisten pikkurikollisten toimesta.

Suomi on kovaa vauhtia muslimisoitumassa. Kantaväestö on ahtaalla jo tässä vaiheessa. Hirvittää ajatellakin, mitä se on muutaman vuoden päästä, kun muslimit ovat täällä enemmistönä.
Pelottaa, varsinkin lasten puolesta. Itse olen jo sen verran vanha, että toivottavasti kasvan horsmaa siinä vaiheessa kun Suomi on täysin muslimimaa. Ikävä kyllä lapseni eivät ole yhtä onnellisessa asemassa.

Minä en kysynyt, kommentoin vain, koska lähdit leveilemään että olet jotenkin maailmaa näheneempi kuin suomalaiset. Todellisuudessa olet tavan pulliainen joka posket kireänä yrittää esittää jotain muuta.

Kyllä, olen ihan täysin tavallinen duunari, joka vain sattuu asumaan muualla. En leveile yhtään millään tavalla. Ihmettelen vain kuinka täällä kaikenlaiset lapset leikkivät nätisti keskenään päiväkodissa, mutta sieltä kuulee vain kauhutarinoita. Täällä ei asiat ole todellakaan hyvin ja Suomeen on useasti ikävä, mutta tämä nyt on tilanne ja täällä pysytään.

Muistatko mikä oli se englantilainen kaupunki jossa mamut raiskasivat tuhansia pikkutyttöjä ja viranomaiset katselivat tilannetta läpi sormiensa?

Muistan varsin hyvin. Kaikki asianomaiset on nyt onneksi telkien takana. Joskin yksi taitaa vielä olla karkuteillä.
En väittänyt, että tämä olisi mikään lintukoto. Lapseni päiväkodissa asiat ovat kuitenkin loistavasti.

Muistan varsin hyvin. Kaikki asianomaiset on nyt onneksi telkien takana. Joskin yksi taitaa vielä olla karkuteillä.
En väittänyt, että tämä olisi mikään lintukoto. Lapseni päiväkodissa asiat ovat kuitenkin loistavasti.
Ai rikoksia piilotelleet viranomaisetkin ovat telkien takana?

Suomessakin useimmissa päiväkodeissa asiat ovat loistavasti, etenkin niissä jossa ei ole mamulapsia.

Juu, varmasti et asu lintukodossa: britit ovat täysin kypsiä mamuihin.

Olen ulkomailla asuva Suomalainen ja Facebook tarjosi minulle tänään katseltavaksi mustaihoisen, mutta suomalaisen, Valtterin Ylelle antaman haastattelun. Valitettavasti en pysty katselemaan täällä koko haastattelua, mutta pääkohdat tulivat kyllä hyvin selväksi.
Tämä video ei ole ainut joka on saanut verenpaineeni nousemaan viimeaikoina. Luin myös siitä kuinka muslimilapset eivät saisi käydä muka virpomassa. Kertakaikkiaan surullista kuultavaa.

Sen vielä jotenkin ymmärtää, että muut lapset kiusaavat (itseänikin on kiusattu ja olen valkoihoinen) koulussa, mutta että aikuiset?!?! Että bussi ei ota Valtteria kyytiin tämän ihon värin vuoksi? Mitä jos seuraava bussi tulee puolen tunnin kuluttua ja ulkona on kylmä? Mitä jos sattuu jotain? Eikö kyseessä ole heitteillejättö?

Ja entäs virpovat muslimilapset? Kuinka moni lapsi edes oikeasti tietää miksi Pääsiäistä vietetään? Entä kuinka moni aikuinen? Ja eikös virpominen ja noidat ole hyvin epäuskonnollista jo ihan lähtökohtaisesti? Samoin kuin Halloweenin juhliminen. Itselleni virpomisessa oli tavoitteena ainakin ne namit. Ei siihen Jeesus tai uskonto millään lailla liittynyt. Sen enempää kuin meidän ateistiperheen Jouluunkaan.

Sydäntäsärkevää, kuinka aikuiset kohtelevat vieraita lapsia. Hävetkää!
Mikä juttu tuo on, että jotakuta Valtteria ei ole otettu bussin kyytiin? Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla valtaosa bussikuskeista on itse ulkomaalaistaustaisia, joten oudolta kuulostaa.

Tämä lienee yleisönosastokirjoitus?

Väitätkö, että kaikissa päiväkodeissa mustat/muslimilapset pätkivät valkoisia turpaan? Mitenköhän siinä onkaan päässyt käymään niin, että juuri Suomeen on rantautuneet väkivaltaiset pakolaiset? Kun meidän pikkuisen päiväkodissa täällä isossa maailmassa kaikenväriset leikkivät keskenään sulassa sovussa? Ei kuulosta minusta kovin loogiselta.
Kysyhän joltain opettajalta, mihin heidän aikansa koulussa menee. Aika paljon on ollut opettajien taholta palautetta, että kaikki aika menee maahanmuuttajataustaisten lasten riehumisen ja öykkäröinnin selvittelyyn. Itse opetukseen ei pysty enää keskittymään.

Niin, että kun sinun lapsesi päiväkodissa asiat on hyvin (mitä epäilen), niin meinaat ettei muuallakaan voi olla huonosti. Ei ne päikyn tädit sinulle koko totuutta kerro. Lapset oppivat hyvin nopeasti itse kokemuksen kautta, mitä ja ketä kannattaa vältellä. Nimitteletkö myös lastasi rasistiksi, jos alkaa karttaa jotain eriväristä kuin itse on?

Mikä juttu tuo on, että jotakuta Valtteria ei ole otettu bussin kyytiin? Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla valtaosa bussikuskeista on itse ulkomaalaistaustaisia, joten oudolta kuulostaa.

No kyllä noin voi ihan hyvin käydä, mutta toki ei voi tietää, oliko syynä pojan ihonväri vai jokin muu. Ei tästä kauan ole kun itse todistin tapausta, jossa kaksi keski-ikäistä (kantasuomalaista) naista näyttivät bussille merkkiä, mutta bussi senkun ajoi ohi. Ja bussikuskeissa on kyllä kaikenlaisia idioottejakin, niin kantasuomalaisissa kuin maahanmuuttajissa. Mutta toki vastaavasti on myös hyviä ja symppiksiä kuskeja, ja suurin osa kyllä hoitaa työnsä hyvin (oli sitten muuten symppis tai ei).

Yhteistyössä