Rasismi Suomessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen ulkomailla asuva Suomalainen ja Facebook tarjosi minulle tänään katseltavaksi mustaihoisen, mutta suomalaisen, Valtterin Ylelle antaman haastattelun. Valitettavasti en pysty katselemaan täällä koko haastattelua, mutta pääkohdat tulivat kyllä hyvin selväksi.
Tämä video ei ole ainut joka on saanut verenpaineeni nousemaan viimeaikoina. Luin myös siitä kuinka muslimilapset eivät saisi käydä muka virpomassa. Kertakaikkiaan surullista kuultavaa.

Sen vielä jotenkin ymmärtää, että muut lapset kiusaavat (itseänikin on kiusattu ja olen valkoihoinen) koulussa, mutta että aikuiset?!?! Että bussi ei ota Valtteria kyytiin tämän ihon värin vuoksi? Mitä jos seuraava bussi tulee puolen tunnin kuluttua ja ulkona on kylmä? Mitä jos sattuu jotain? Eikö kyseessä ole heitteillejättö?

Ja entäs virpovat muslimilapset? Kuinka moni lapsi edes oikeasti tietää miksi Pääsiäistä vietetään? Entä kuinka moni aikuinen? Ja eikös virpominen ja noidat ole hyvin epäuskonnollista jo ihan lähtökohtaisesti? Samoin kuin Halloweenin juhliminen. Itselleni virpomisessa oli tavoitteena ainakin ne namit. Ei siihen Jeesus tai uskonto millään lailla liittynyt. Sen enempää kuin meidän ateistiperheen Jouluunkaan.

Sydäntäsärkevää, kuinka aikuiset kohtelevat vieraita lapsia. Hävetkää!

Voivoi, jos kuule asuisit täällä, niin tietäisit, että se rasismi rehottaa kylläkin ihan päinvastaiseen suuntaan. Suomalaiset ovat paaria-luokkaa ja uudet kunniakansalaiset voivat käyttäytyä täällä miten rasistisesti ja törkeästi tahansa.

• Tykkää
Reactions: .....
Voivoi, jos kuule asuisit täällä, niin tietäisit, että se rasismi rehottaa kylläkin ihan päinvastaiseen suuntaan. Suomalaiset ovat paaria-luokkaa ja uudet kunniakansalaiset voivat käyttäytyä täällä miten rasistisesti ja törkeästi tahansa.
Näin on. Nämä voivat esittää syytöksiä ja valehdella päin naamaa ja suvakki uskoo ihan kaiken. Meillä on koulussa tällainen tapaus, maahanmuuttaja syyttelee kaikkia rasisteiksi, vaikka itse käyttäytyy väkivaltaisesti ja uhkaavasti. Se on niin helppoa, vetää rasistikortti esiin.

Eli pakolaisvanhemmat haukkuvat ja kiusaavat suomalaislapsia? Sellaisia uutisia ei ole vielä kantautunut rapakon taakse.

Näin on. Nämä voivat esittää syytöksiä ja valehdella päin naamaa ja suvakki uskoo ihan kaiken. Meillä on koulussa tällainen tapaus, maahanmuuttaja syyttelee kaikkia rasisteiksi, vaikka itse käyttäytyy väkivaltaisesti ja uhkaavasti. Se on niin helppoa, vetää rasistikortti esiin.

Väitätkö, että Ylen videolla haastateltu pikkupoika valehteli? Että hän on saanut olla oikeasti ihan rauhassa?

Eli pakolaisvanhemmat haukkuvat ja kiusaavat suomalaislapsia? Sellaisia uutisia ei ole vielä kantautunut rapakon taakse.

Et taida tietää sitäkään, ettei Suomen valtamedia ole puolueeton, vaan aatteellisesti värittynyt ja monikulttuurisuuspropagandaa suoltava viherpunikkien äänitorvi. Asioiden todellinen tila ei uutisista välity. Sama tilanne on Ruotsissakin. Me taviskansalaiset valitettavasti joudumme kärsimään todellisuuden nahoissamme, vaikka siitä ei kerrota.

Et taida tietää sitäkään, ettei Suomen valtamedia ole puolueeton, vaan aatteellisesti värittynyt ja monikulttuurisuuspropagandaa suoltava viherpunikkien äänitorvi. Asioiden todellinen tila ei uutisista välity. Sama tilanne on Ruotsissakin. Me taviskansalaiset valitettavasti joudumme kärsimään todellisuuden nahoissamme, vaikka siitä ei kerrota.

Sen verran tiedän, ettei Suomen valtamedia ole ainakaan rasistista. Ja kyllä minä seuraan välillä sellaistakin roskajournalismia kuten iltapäivälehdet. Ja Kaks plussan palsta.

Väitätkö, että Ylen videolla haastateltu pikkupoika valehteli? Että hän on saanut olla oikeasti ihan rauhassa?
En viitannut tuohon tapaukseen vaan mitä meillä koulussa tapahtuu. Sinun mielestäsi on siis ok syyttää muita rasisteiksi oman perseensä pelastamiseksi? Minun mielestäni se on väärin ja siitä pitäisi seurata rangaistus. Mutta sellaista on turha odottaa tässäkään tapauksessa.

Totta. Tässä juttu Turkulaisesta, juttu joka hyvin pian poistettiin koska näin päin ilmenevästä rasismista ei ole sopivaa puhua, mutta netti ei unohda...

http://webcache.googleusercontent.c...ikkutytoilla-vatsat+&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi

972055.jpg

Kerronpa teille huoleni rasismin vastaisen ajattelun päivänä. Minun huoleni liittyy päiväkoteihin. Siis alle kouluikäisiin suomalaisiin pikku tyttöihin. Oma tyttäreni kertoi viime viikolla, mitä hänen kuuden ikäinen tyttärensä saa kokea päivittäin päiväkodissa.

Nämä pikkuisikset pahoinpitelevät suomalaisia pikkutyttöjä päivittäin. He sylkevät päin kasvoja, lyövät rajusti heitä - vaikka mihin tökkivät kepeillä vatsaan, niin että vatsa on mustelmilla. Jos ihmettelee ohjaajille, he eivät voi mitään, koska pelkäävät näiden vanhempien reaktioita. Tämä ongelma on koko maanlaajuinen

Itse olen peruskoulun opettaja ja tiedän, miten siellä ratkaistiin, jos ei suostunut noudattamaan sovittuja sääntöjä. Näille tyypeille löytyi aina joku sopiva paikka.

Toivotaan, että pääsemme eroon rasisteista.

Huolestunut isoäiti

Totta. Tässä juttu Turkulaisesta, juttu joka hyvin pian poistettiin koska näin päin ilmenevästä rasismista ei ole sopivaa puhua, mutta netti ei unohda...

http://webcache.googleusercontent.c...ikkutytoilla-vatsat+&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi

972055.jpg

Kerronpa teille huoleni rasismin vastaisen ajattelun päivänä. Minun huoleni liittyy päiväkoteihin. Siis alle kouluikäisiin suomalaisiin pikku tyttöihin. Oma tyttäreni kertoi viime viikolla, mitä hänen kuuden ikäinen tyttärensä saa kokea päivittäin päiväkodissa.

Nämä pikkuisikset pahoinpitelevät suomalaisia pikkutyttöjä päivittäin. He sylkevät päin kasvoja, lyövät rajusti heitä - vaikka mihin tökkivät kepeillä vatsaan, niin että vatsa on mustelmilla. Jos ihmettelee ohjaajille, he eivät voi mitään, koska pelkäävät näiden vanhempien reaktioita. Tämä ongelma on koko maanlaajuinen

Itse olen peruskoulun opettaja ja tiedän, miten siellä ratkaistiin, jos ei suostunut noudattamaan sovittuja sääntöjä. Näille tyypeille löytyi aina joku sopiva paikka.

Toivotaan, että pääsemme eroon rasisteista.

Huolestunut isoäiti

Tämä lienee yleisönosastokirjoitus?

Väitätkö, että kaikissa päiväkodeissa mustat/muslimilapset pätkivät valkoisia turpaan? Mitenköhän siinä onkaan päässyt käymään niin, että juuri Suomeen on rantautuneet väkivaltaiset pakolaiset? Kun meidän pikkuisen päiväkodissa täällä isossa maailmassa kaikenväriset leikkivät keskenään sulassa sovussa? Ei kuulosta minusta kovin loogiselta.

Semmosia nuo suvakit ovat. :(

Valitettavasti suvakit ovat onnistuneet tuhoamaan tämän maan. Venäjä ei aikoinaan onnistunut valtaamaan Suomea kovan vastarinnan vuoksi, mutta suvakkien avulla Suomen miehitys on helpompaa kuin ikinä.

Suomi on kovaa vauhtia muslimisoitumassa. Kantaväestö on ahtaalla jo tässä vaiheessa. Hirvittää ajatellakin, mitä se on muutaman vuoden päästä, kun muslimit ovat täällä enemmistönä.

Väitätkö, että kaikissa päiväkodeissa mustat/muslimilapset pätkivät valkoisia turpaan? Mitenköhän siinä onkaan päässyt käymään niin, että juuri Suomeen on rantautuneet väkivaltaiset pakolaiset? Kun meidän pikkuisen päiväkodissa täällä isossa maailmassa kaikenväriset leikkivät keskenään sulassa sovussa? Ei kuulosta minusta kovin loogiselta.

Suomi ei ole ainoa maa, jossa näin on käynyt. Muualla Euroopassa tilanne on paljon pahempi.

Montako laittomasti maahantunkeutunutta muslimia siellä teidän pikkuisessa päiväkodissanne on?

Kovasti nyt kaikki tuntuvat olevan puolustuskannalla, että voi kun meitä Suomalaisia kohtelee YLE ja HS niin puolueettomasti ja valkoisia lapsia hakataan mamujen toimesta päiväkodeissa ja hoitajat on varmaan kaikki suvakkeja, kun eivät puutu asiaan.
Aloituksessa ei ollut siitä kyse, vaan siitä että aikuiset ihmiset kehtaavat haukkua ja kohdella kaltoin pieniä lapsia näiden ihonvärin perusteella. Läksyttäkää näiden lasten vanhempia, jos lapsi on jotenkin uhannut teidän olemassaoloa, esim. virpomalla.

Yhteistyössä