raportointi

Onko niin että jos isä joka maksaa elatusmaksuja ja vaatii saada nähdä kuitit mihin rahat ovat menneet niin ne täytyy hänelle toimittaa? Itse olen sitä mieltä että minun ei tarvitse raportoida hänelle mihin elatusmaksut menevät. Miten on?
 
mie vain
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 11:13 äippä kirjoitti:
Onko niin että jos isä joka maksaa elatusmaksuja ja vaatii saada nähdä kuitit mihin rahat ovat menneet niin ne täytyy hänelle toimittaa? Itse olen sitä mieltä että minun ei tarvitse raportoida hänelle mihin elatusmaksut menevät. Miten on?
Ei.
 
P-A
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 12:03 vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse näyttää kuitteja, ihan saat käyttää rahat vapaasti mihin haluat.
Siis, sehän tässä nimenomaan mättää kun ne rahat saa käyttää miten haluaa. Siis lapsi voi kulkea ryysyissä ja itse voi ostella kotiin kaikkea kivaa.
Mun mies maksaa ex:lle melkoisen summan joka kuukausi (690?) ja kyllä ihmettelen jos tuo kaikki menee lapsien hyväksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 12:03 vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse näyttää kuitteja, ihan saat käyttää rahat vapaasti mihin haluat.
[/quoNte]

Ei tarvii kuitteja näytellä, mutta ei rahat ole tarkoitettu ex:n vaan lasten elättämiseen!!!!Elikkä lasten vaatteisiin ym.hankintoihin....Ex-puolison kun EI todellakaan tarvitse enää ex:sä elättää!!!Vaikka kuulemani mukaan rahat monilla tosiaan menevät muiden kuin lasten tarpeisiin.... :kieh:
 
mie
Tässä olis jotain ideaa,että kuitit pitäs oikeesti näyttää ni rahat menisivät sinne minne pitää,sillä omallla osuudellaan lähi voi maksaa sitten asumiskulut.Näin saataisiin selville paljonko lapsi oikeesti kuluttaa.

Oikeen hyvä ajatus,tän vois laittaa jollekin päättäjälle eteenpäin.

Ja millä saataisiin se asia toimimaan,että kun lapsi menee tapaamaan etää niin sillä olisi kunnon vaatteet ym.mukana???
Meillä ei ainakaan yleensä ole.
 
-lehmu-
hmm... Ei tuo raportointi minustakaan kovin kamalalle kuullosta, vaika ollaankin täällä ns. saamapuolella.

Alkuperäiselle: sinun ei _todellakaan_ tarvitse raportoida. Mutta toisaalta, jos se ei kovin kamalalta sinusta tunnu, niin voithan laittaa ylös vaate ja harrastehankinnat, ruuat, lääkkeet, hoitomaksun, osuuden vuokrasta jne. Näytä lapsen isälle tai jätä näyttämättä.

Itse koin ainakin lohduttavaksi, kun laskin mihin raha perheessäämme katoaa. Kasvava lapsi kuluttaa yllättävän ison osan käytettävissä olevista rahoita - ainakin meillä. Jo pelkästään nyt 13 vuotiaan tytön kenkiin on uponnut omaisuus vuosien varrella :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 16:36 mie kirjoitti:
Tässä olis jotain ideaa,että kuitit pitäs oikeesti näyttää ni rahat menisivät sinne minne pitää,sillä omallla osuudellaan lähi voi maksaa sitten asumiskulut.Näin saataisiin selville paljonko lapsi oikeesti kuluttaa.

Oikeen hyvä ajatus,tän vois laittaa jollekin päättäjälle eteenpäin.

Ja millä saataisiin se asia toimimaan,että kun lapsi menee tapaamaan etää niin sillä olisi kunnon vaatteet ym.mukana???
Meillä ei ainakaan yleensä ole.
Ihan samaa mieltä... vielä kun keksitään miten se toteutetaan =)
 
Ei tarvitse kuitteja säästää eikä muutenkaan raportoida. Jos sellainen säädös tulisi, minä kokisin sen kyttäämisenä.

JOS ex huomauttaisi vaatteista tms. pyytäisin, että hän käy lapsen kanssa kaupassa, säästää kuitit ja minä maksan kohtuullisista ostoksista rahat takaisin.

Muutaman kerran poika on ollut isänsä kanssa vaateostoksilla, minä olen laittanut seteleitä mukaan. Syystä tai toisesta vaatteet eivät olleet mieleisiä ja kengät olivat "hukkaostos". Halvat kangät eiävt istuneet hyvin ja hajosivat (onneksi?) pian.
 

Yhteistyössä