Rapakunnossa synnyttäneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sohvalta päivää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sohvalta päivää

Vieras
Alkaa hieman pelottaa lähestyvä synnytys. Juoksin 12. viikolle asti. Sen jälkeen urheilu tuntui pahalta. Liikkuminen loppui joskus 25. viikon tienoilla, jolloin jouduin sairaslomalle supisteluiden vuoksi. Parhaimmillani voin käydä ruokaostoksilla ja siivota kodin. Korttelin ympäri kävely pakottaa jo vuodelepoon :headwall:

Miten olette siis selvinneet synnytyksestä jos olette siihen hommaan rapakuntoisena joutuneet?

Hyvin selvisin, bmi 40 ja olematon kunto. :) Raskauden loppuun asti liikuin vain kävelemällä jaksamiseni mukaan. Normaali alatiesynnytys oli, terve ja normikokoinen tyttö syntyi.

Synnytin kakkosen täysin rapakunnossa. Kaikkein helpoin synnytys. Avautuminen hallittu, kuutisen tuntia. Ponnistusvaihe minuutin, lapsi vaan liukui. Kunnon kohottaminen synnytyksen jälkeen siitä nollasta olikin toinen juttu.

Huojentavaa :)
Edellinen tuli sektiolla ja toipuminen vei useamman viikon, vaikka olin viimeiseen asti liikkunut aika paljon. Siksi huolettaa kun synnytys on varmasti suurempi fyysinen ponnistus.

Voipi tosiaan olla, että vaunulenkit aloitetaan kävelemällä talon ympäri. :D

Kolmonen syntyi kun olin ollut supisteluiden takia saikulla 3kk ja siis periaatteessa vaan köpsytelly + mulla oli viikon A-virus korkea kuumeinen flunssa kera oksentelun juuri ennen synnytystä, ke eka päivä ilman kuumetta+oksentulua ja to synty aamupäivällä.
Oli ihmeen helppo synnytys vaikka tulikin vielä virhetarjonnassa kasvot edellä, vetelin vuoronperään ilokaasua kipuun ja astmapiippua, että sain hengitettyä.
Flunssa katos siinä rytäkässä ja samana iltana olin jo ihan pystyssä kävelemässä ilman astmapiippua :) seuraavana päivänä kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä..;28391025:
Etkai nyt ihan rapakunnossa vielä ole?

Meillä on kaksikerroksinen koti. Portaiden kävely yläkertaan hengästyttää. Kaupassa voi vaappua omaan tahtiin ja imuriakin heiluttaa aika hitaalla temmolla. Eli ei tässä ihan hirveän lujaa mene.

Mä painoin synnyttämään lähtiessä melkein sata kiloa enkä ollut harrastanut minkäänlaista liikuntaa ennen raskautta enkä raskauden aikana. Oli helppo synnytys ja jaksoin ihan hyvin sen 4,5 tuntia mitä siihen meni :).

Olin itse aivan rapakunnossa, en tosin ylipainoinen synnyttämään lähtiessä.
Synnytys venyi lähes 30-tuntiseksi, että en tiedä sitten vaikuttiko pitkä kesto enemmän kuin huono kuntoni mutta tuntui että hitaammin toivuin kyllä kuin suurinosa muista mammoista.
Olin pari päivää synnytyksen jälkeen vielä aika tärisevä ja kipeä, ekat vuorokaudet ihan jo vessassakäynti tuotti vaikeuksia kun piti kyykistyä pöntölle ja jaksaa nousta ylöskin.
Ei kovin pitkää matkaa jaksanut taapertaa kun tärisytti ja sattui ja suihkussakäynti oisko ollut juurikin 2vrk synnytyksen jälkeen oli aikamoinen elämys ja urheilusuoritus.. :D

En sillälailla rapakunnossa ole synnyttänyt yhtäkään, aina olen pystynyt liikkumaan loppuun asti.

Mutta tokan synnytin 39 asteen kuumeessa, pää aivan täynnä räkää ja keuhkot niin tukossa, ettei tahtonut happi kulkea. Pelkäsin etukäteen, että puhti loppuu jossain vaiheessa.

Silti se meni ihan hyvin, omin jaloin kävelin vielä synnytyssalista uloskin ja seuraavana aamupäivänä lähdettiin kotiin toipumaan sekä flunssasta, että synnytyksestä.

[QUOTE="Eee";28391109]Et sä rapakunnossa ole. Hengästyt siks, kun kohtu painaa keuhkoja lyttyyn ylöspäin. Hyvin se menee, tsemppiä![/QUOTE]

Kiitos :) Yritän ajatella näin :D

Yhteistyössä