Ranteet kipeinä vauvan hotamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maru-maru,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vipetykselle:
Meidän vauveli nyt yli 7 kk ja ranteet paremmat. Vielä on vähän kipuja, mutta varmaan menee pian ohitse. Tyttö seisoo mielellään ja nousee makuultaan ylös suorille jaloille kun käsistä vetää. Helpottaa paljon nostohommia. Kantapäät ei ole enää lainkaan kipeet. Ei sun näistä oireista tosiaan tartte reumaa pelätä, ihme ettei lääkäri tiennyt näistä vaivoista??? Paranemisia!

Alkuperäinen kirjoittaja maru-maru:
Vipetykselle:
Meidän vauveli nyt yli 7 kk ja ranteet paremmat. Vielä on vähän kipuja, mutta varmaan menee pian ohitse. Tyttö seisoo mielellään ja nousee makuultaan ylös suorille jaloille kun käsistä vetää. Helpottaa paljon nostohommia. Kantapäät ei ole enää lainkaan kipeet. Ei sun näistä oireista tosiaan tartte reumaa pelätä, ihme ettei lääkäri tiennyt näistä vaivoista??? Paranemisia!

Hmm.. Mutta ethän sinäkään tiennyt näistä vaivoista kun niitä ilmeni.. Kävitkö lääkärissä silloin vai minkä vuoksi voit antaa diagnoosin tietämättä taustaa ja perintötekijöitä?

Joopa joo ja voi pyhä yksinkertaisuus! Otapa edellinen päivittelijä aivot ja silmät käteen ja tutki uudelleen tätä ketjua ja ota sillai asiat kevyemmin ja yksinkertaisemmin. Kuka täällä netissä nyt kuvittelisi saavansa lääkäritasoista neuvontaa muilta kirjoittajilta. Jos niillä silmilläsi luet vaikka itse lainaamasi kirjoittamani tekstin, niin ihmettelin siinä että lääkäri ei tiennyt kyseisitsä vaivoista, hänhän on koulutettu alan ammattilainen. Miten joku voisi kuvitella täällä keskusteluissa pystyvänsä diagnoosia toiselle tekemään? Mistä näitä ihme kärkkäitä kommentoijia oikein tulee?
Kaikille muille jotka tätä lukee: Anteeksi kiivas tekstini, yritän olla täällä yleensä vähän fiksummin liikkeeellä, mutta alkaa nämä ainaiset tuomitsijat hieman jo rasittaa ja mulla on tänään ollut raskas päivä ja univelkaakin tuli viime yönä. Jatkossa taas fiksummin liikkeellä, mutta ihminen maru-marukin vain on.

Itse kirjoittelin aiemmin myös tähän ketjuun tuosta rannekanavan oireyhtymästä joka vaivasi minua raskaana ja synnytyksen jälkeenkin aika pitkään. Muutama kuukausi oli helpompaa ja nyt n. kuukausi sitten alkoi kivut samassa oikeassa ranteessa ja kyynervarressa- ja päässä. Diagnoosi oli tenniskyynerpää, ja olen nyt hoitona käyttänyt kyyner- ja rannetukea ja opetellut nostelemaan tyttö vasemmalla kädellä, sekä jumpannut sitä lääkärin ohjeiden mukan. Pikkuhiljaa alkaa helpottaa kun toinen niin sujuvasti jo konttaa, eikä malta seisomisharjoitusten vuoksi paljon kannettavana olla. Mutta tosiaan tuo voi pahimmillaan kroonisoitua ja vaatia leikkauksen, joten kannattaa selvittää kipuilujen syyt ja yrittää lepuuttaa kättään, vaikka se pienen vauvan kanssa onkin tosi vaikeaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja maru-maru:
Joopa joo ja voi pyhä yksinkertaisuus! Otapa edellinen päivittelijä aivot ja silmät käteen ja tutki uudelleen tätä ketjua ja ota sillai asiat kevyemmin ja yksinkertaisemmin. Kuka täällä netissä nyt kuvittelisi saavansa lääkäritasoista neuvontaa muilta kirjoittajilta. Jos niillä silmilläsi luet vaikka itse lainaamasi kirjoittamani tekstin, niin ihmettelin siinä että lääkäri ei tiennyt kyseisitsä vaivoista, hänhän on koulutettu alan ammattilainen. Miten joku voisi kuvitella täällä keskusteluissa pystyvänsä diagnoosia toiselle tekemään? Mistä näitä ihme kärkkäitä kommentoijia oikein tulee?
Kaikille muille jotka tätä lukee: Anteeksi kiivas tekstini, yritän olla täällä yleensä vähän fiksummin liikkeeellä, mutta alkaa nämä ainaiset tuomitsijat hieman jo rasittaa ja mulla on tänään ollut raskas päivä ja univelkaakin tuli viime yönä. Jatkossa taas fiksummin liikkeellä, mutta ihminen maru-marukin vain on.

Huh,huh. Kukas nyt on kärkäs??? Ja univelkaa on täälläkin.

Edelliselle: Minä olin kärkäs, minähän tuossa lainatussa tekstissäni juuri itsekin pyytelin anteeksi kiivasta (=kärkästä) kommentointiani. Ei univelkakaan kaikkeen oikeuta.
Kun nyt kerran on ryhdytty syynäämään suurennuslasilla, niin tässä faktaa:

Vipetys kirjoitti:
"Kävin lääkärissä ja otettiin reumakokeet, mutta kaikki onneksi puhtaat ja arvot erinomaiset. "
Maru-maru kirjoitti:
"Ei sun näistä oireista tosiaan tartte reumaa pelätä, ihme ettei lääkäri tiennyt näistä vaivoista???"
Ihmettelen vain... kirjoitti:
"Kävitkö lääkärissä silloin vai minkä vuoksi voit antaa diagnoosin tietämättä taustaa ja perintötekijöitä?"

Siis
1. Diagnoosin on tehnyt lääkäri jolla Vipetys on käynyt eikä nettihahmo nimeltä maru-maru.
2. Miten minä oman lääkärissä käyntini perusteella voisin antaa diagnoosin jollekin toiselle??

Olkoon tämä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun olen alentunut nettiriitelyyn. Tää on normaalisti sellasta mukavaa "nettivertaistukiajanviettoa kunvauvanukkuujahaluunirrottautuahetkeksi", tyhmä on se joka provosoituu muiden kommenteista (tällä kertaa se todellakin olin minä). Harmitti vaan se että kun itse yrittää laittaa toiselle kannustavan kommentin, puhtaasta kohtalotoverin auttamisen ilosta, niin johan on joku sormella osoittelemassa ja tuomitsemassa. Onhan se tietenkin helppoa etsiä toisten kirjoituksista virheitä ja epäkohtia joihin voi sitten yhdellä tai kahdella lauseella vetästä rankan tuomion. Vähän niinkuin jumalan roolissa :D)
No, eihän sen pitänyt tulla yllätyksenä, kyllähän sen on nähnyt aina ja aina uudelleen että näitä jumalia riittää näillä keskustelusivuilla. Ja miksei riittäisi, onhan meitä ihmisiä niin monenlaisia. Siitähän näiden palstojen mielenkiintoisuuskin johtuu. Jatketaan siis keskusteluja! Jee!
Anteeksi vielä sivullisille, toivottavasti jätitte tän riitelyosuuden lukematta :o)

Sama ongelma täälläkin. Munkin vauva on kohta 4 kk ja samaa mieitn, kuin sinäkin. Sain jotain venyttelyohjeita, mutta joko olen venytellyt liian vähän tai jotain, mutta ranteet oivat edelleen kipeät. Olen koettanut jääpussilla lievittää ym. Täytyy hakea varmaan jostain hoitoa. Kerron, jos apua löytyy:)

Mulla ei ole enää tietoakaan rannevaivoista, lapsi on nyt jo 1v10kk ja vaivat olleet kauan kauan poissa. Kyllä se siitä sitten helpottaa. Muutenkin elämä on nyt helpompaa kuin tuolloin pikkuvauva-aikana, vaikka minua peloteltiin että "Odotas kun se alkaa kävelemään ja juoksemaan", niin helpottanut on vaan. Riippuu tietenkin siiitä miten rankka tai helppo vauva-aika itsekullakin on.

Jaksamisia, ja hae fysioterapian apuvälinelainaamosta hyvät rannetuet ilmaiseksi lainaan, itse pidin niitä öisin ja jumpassa.

Huomasin vasta, että viestisi on jo sangen vanha:), mutta vastaan nyt jos jollekin muulle olisi apua. Mun rannekipuihin tuliapua käytyäni kalevalaisella jäsenkorjaajalla, joka laittoi hellävaraisesti paikkoja kohdalleen ja sai "lukkoja" auki. Hän antoi myös "jumppaohjeet" eli puristella käsiä nyrkkiin (n. 10 min päivässäkin riittää) noin 1-2- sekuntia puristus ja sitten avaus. Pakastuspussilla olen jäähdytellyt tulehdusta pois. ostin myös rannetuen (kaupan paketissa oli vain yksi, jota nyt olen vaihdellut kädestä toiseen). Kipu on helpottanut. Menen uudemman kerran jäsenkorjaajalle, jos ei tästä vielä tokene.

Yhteistyössä