Ranteen kipeytyminen vasta kolme päivää kaatumisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaatumisen jälkeen ei tuntúnut kipua ja normaalisti pysty käyttämään, nyt sitten kolmen vuorojauden päästä ykskaks rannetta kääntäessä kipeytyi ja on arka kun liikuttaa.
Onkohan vaan joku tärähdyksen aiheuttama jälkijuttu vai voiko murtuma olla monta päivää täysin oireeton ja vasta sitten alkaa oireilla?

Jotkin murtumat näkyvät röntgenkuvissa vasta muutaman päivän päästä traumasta. Huonolla tuurilla sinulta on murtunut os scaphoideum, ranteen veneluu. Oireena siitä on painettaessa kipu ns. nuuskakuopassa, kuoppamaisessa muodostelmassa ranteen peukalonpuolella, kun peukaloa taivuttaa voimakkaasti ulospäin. Kannattaa hakeutua lääkäriin.

kiitos vastausesta! Kipu ei tunnu tuossa kuopassa vaan siitä enemmän sivummalle, vaikea selittää tuota paikkaa, ja peukalon taivuttaminen ei ole kivuliasta vaan ranteen liikuttelu ylöspäin ja sivusuunnassa

Mulla murtui pari vuotta sitten kylkiluu, mutta kipeäksi se tuli vasta viiden päivän päästä murtumisesta, jolloin menin käymään lääkärillä. Turha reissu sekin. Eihän noille pikkuvaivoille mitään voi tehdä, mutta olin vain huolissani, kun hengittäminen oli vaikeaa.

Sivulla, itse asiassa, ranteen peukalonpuolella. Veneluu on ranteen pikkuluista se, joka herkinten murtuu. Se nivelöityy radiuksen kanssa. Veneluun luutuminen kestää puolisentoista kuukautta.

Sivulla, itse asiassa, ranteen peukalonpuolella. Veneluu on ranteen pikkuluista se, joka herkinten murtuu. Se nivelöityy radiuksen kanssa. Veneluun luutuminen kestää puolisentoista kuukautta.

Ok, kiitos tiedosta, minulla kipu nimenomaan yläpuolella. Soitin terkkariin ja laittoivat viestiä lääkärille, huomenna selviää kuvataanko jo huomenna vai vasta pe jolloin otetaav kontrollikuva tuossa kaatumisessa paikoiltaan menneen kyynärpään takia. Toivottavasti olisi ranne nyt vain kipeyytnyt muuten jälkeenpäin tärskystä ettei enää kipsiä tulisi kun kyynärpää näyttäisi paranevan kantositeellä.

Yhteistyössä