Rantalomalle lähdössä ja....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
en osa päättää huoneistoa minkä ottaisimme....
Menemme siis lasten ka löhölomalle kesäkuun lopussa.
Hinta on melko sama joten se ei otetaan huomioon...
Kumpi on parempi ja PERUSTELUT se, että v.1: ranta olisi alle 50m ja se olisi pienessä kylässä ,eli "isompaan" keskustaan olisi ainakin 2km matkaa, paikalliset bussit on mitä on (aina välillä toki voi niilläkin mennä) TAI v.2: asunto olisi rannalla, mutta uimarantaan olisi 300m ja siihen samaan keskustaan mistä sais välipalan/kaupat/ravintolat olisi kans n. 300m, tai ainakin kävelymatkan päässä....

Ottaisin heti huoneiston 2., mutta ku 300m. yli 30asteen kuumuudessa tuntuu jotenkin ylivoimasena esteenä, kun mietti kaikkien tavaroiden määrään, mitä sinne rannalle raahataan :D....

Perusteeeeeelakaaaaaa, pliiis mulle kumman ottaisitte, ehkä multa jää jotain huomaamatta....

Miksi lähdet kuumaan paikkaan, jos se tuntuu jo nyt noin tuskaiselta?

Itse valitsisin 2-vaihtoehdon. Lapselle otetaan kuitenkin varmaan rattaat mukaan ja jos hotellista ei saa kaikkea, niin varmaan on kiva jos kauppaan ei ole tuskaista bussimatkaa. Onko hotellissa uima-allasta, jossa voi viettää aikaa niin ei aina tartte lähteä välttämättä rannalle?

Me mennään viettämään kivan omatoimimatkan, eli vuokramme asunnon, ja alue on melko tuttu, muutaman vuoden oltiin toisella puolella saarta. Joo, mulla on jonkun verran ylipainoa ja en viihdy helteessä, muuten ku meressä :))) Yleensä meidän päivät on mennyt niin, että aamupala-rannalle-lounas-päikkärit-rannalle-illallinen. tietenkin jotain välipaloja välillä ja lapset on jo 3ja 5. Teemme ruoat itse, tai siin vaihtoehto 2:ssä tietenkin käyttäisimme enemmän hyväksimme "välipalakojuja"....Ja se on ihanaaaaa loma, mutta kun en osaa päättäää...

[QUOTE="Tyyne";29647822]Syöttekö hotellissa, kuinka kaukana on ruokakauppa. Ei ole kiva raahata kauppakasseja pitkän matkan takaa...[/QUOTE]
jos ymmärsin oikein, niin siellä kylässä on tyylin yks pikkukauppa (eli painavat vedet esim. saadaan sieltä), mutta hyvät lihat ja tuoret hedelmät torilta on lähdettavä sinne "kaupunkiin"....

[QUOTE="zxc";29647838]Me mennään viettämään kivan omatoimimatkan, eli vuokramme asunnon, ja alue on melko tuttu, muutaman vuoden oltiin toisella puolella saarta. Joo, mulla on jonkun verran ylipainoa ja en viihdy helteessä, muuten ku meressä :))) Yleensä meidän päivät on mennyt niin, että aamupala-rannalle-lounas-päikkärit-rannalle-illallinen. tietenkin jotain välipaloja välillä ja lapset on jo 3ja 5. Teemme ruoat itse, tai siin vaihtoehto 2:ssä tietenkin käyttäisimme enemmän hyväksimme "välipalakojuja"....Ja se on ihanaaaaa loma, mutta kun en osaa päättäää...[/QUOTE]

Mitä lomaa tuollainen on.
Samalla sitä olisi kotinurkissa, pääsisi halvemmallakin.

Huoneisto on ihan ok, mutta eikö sitä nyt voisi lomalla ruuan syödä
paikallisessa ruokapaikassa, vaikka sitten aamupalan vääntäisikin ite tulemaan,
mutta lomalla juosta lihakaupassa ja paistella lihapullia, niin ei kiitti.

Mitä lomaa tuollainen on.
Samalla sitä olisi kotinurkissa, pääsisi halvemmallakin.

Huoneisto on ihan ok, mutta eikö sitä nyt voisi lomalla ruuan syödä
paikallisessa ruokapaikassa, vaikka sitten aamupalan vääntäisikin ite tulemaan,
mutta lomalla juosta lihakaupassa ja paistella lihapullia, niin ei kiitti.

siis emme aina tietenkää, mutta kun siinä on ihanat TUOREET raaka-aineet. Kroatiaan menemme ja torilta saa tuoreita kaloja, katkarapuja, mustekaloja....Viimeksi tehtiin liha luilla ja perunoita uunissa, niin kuolaaa valuu vieläkin :)))). Mä tykkään ruonlaitosta enkä näe siinä mitään vaivaa, ja toki, siis kun on kuumasesonki niin lämmin ruoka syödään kerran päivässä, muuten hedelmiä, vihanneksia, "rullakebabbia" ja muita nopeita juttuja :)

minä mieluummin kulkisin rannalle vähän matkaa, mutta nuo muut palvelut äärellään. ja 300m ei ole matka... tuo 2km on. ja kerran olen ollut hotellissa joka oli rannassa, ai sitä hiekan määrää huoneessa!!!

No ei nuo nyt noin isoja ongelmia ole...
Mitä mahtaa maksaa 2 km taksimatka kroatiassa...hmm...varmaan euron.
Käytte taksilla tekemässä pari kertaa viikon aikana ruokaostokset, samalla kun käytte muutenkin tuulettumassa. Ja vedet, jötskit sun muut päivittäisjutut ostatte siitä lähikaupasta. So simple.
Eli vaihtoehto 1.

Pitäskö sun ottaa lapset kaupunkiin mukaan ruokaostoksille vai pääsetkö yksin? Jos pääset yksin niin sitte ottaisin vaihtoehdon 1. Tietty jos sinne kaupunkiin menee syömään niin pitää ne lapsetkin ottaa mukaan mutta kyllähän ton pari kilsaa ny vaikka jokatoinen päivä käveleekin, lapsetkin jo senikäisiä että jaksavat kävellä ton, kuhan ei justiin kuumimpaan aikaan ajoita.

Niin ja tosiaan taksillakin voi mennä.
Kyl mä ottaisin ton ekan.

no kyll yllättävän kalliit taximatkat on Kroatiassa. ja meitä on 6 hlö, joten joko kaks autoa tai yksi iso. ja hintaesim. lentokenttä-meidän paikka n. 6km maksaa 39e /suunta, ja se on halvin minkä löysin. Keskiarvo oli n. 50e......Bussilippukin maksaa n. 2e (ei megakallis, mutta kun vertaa esim. Helsinkiin, niin tuntu aika kalliilta)

[QUOTE="zxc";29648107]no kyll yllättävän kalliit taximatkat on Kroatiassa. ja meitä on 6 hlö, joten joko kaks autoa tai yksi iso. ja hintaesim. lentokenttä-meidän paikka n. 6km maksaa 39e /suunta, ja se on halvin minkä löysin. Keskiarvo oli n. 50e......Bussilippukin maksaa n. 2e (ei megakallis, mutta kun vertaa esim. Helsinkiin, niin tuntu aika kalliilta)[/QUOTE]

Tarviiko sinne kauppareissulle ottaa mukaan koko revohka? Jos on kaksi aikuista, eikö toinen voi jäädä lasten kanssa rantsuun tai kämpille siksi aikaa...

Ja lentokenttätaksit on aina kalliita... Meidän kokemuksen mukaan jopa huomattavasti "normaali"takseja kalliimpia. Sinne kentille kun ei huolita kuin tiettyjen firmojen taksit ja ne sitten keskenään sumplivat hinnat riittävän korkeiksi.

Yhteistyössä