Ranskalaiset kaunottaret tykkäävät seksuaalisesta ahdistelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Palstan miehiä vihaava naisasianainen taas vaihteeksi taistelemassa itse luomiaan olkiukkoja vastaan. Kukaan muu kuin sinä ei puhunut koskettamisesta, joten se siitä.
Oikeasti ihmettelen itseäni, että jaksan tuollaisten typerysten viesteihin edes vastata, eli hoidon tarpeessa täällä lienee muutkin kuin sinä :D

Itse asiasta: tavaappas huolellisesti tuo aloitus. Siellä puhutaan nimenomaan koskettamisesta ("vaikkeivät he tehneet muuta kuin koskivat jonkun polvea tai yrittivät varastaa suukon").

Kyllä sinä sopivassa kontekstissa pusuttelisit kanssani ;) - ainakin, jos et tietäisi että olen "siittiömies". @AivanSama saisi poskipusut livenä täällä Suomessakin, jos joskus tavattaisiin. Tämä ei tarkoita, että "yrittäisin jotakin"....
Ei luoja, mitkä traumat syntyisi, jos näin tapahtuisi, ja jälkikäteen paljastuisit siittiömieheksi :eek:

Oikeasti ihmettelen itseäni, että jaksan tuollaisten typerysten viesteihin edes vastata, eli hoidon tarpeessa täällä lienee muutkin kuin sinä :D

Itse asiasta: tavaappas huolellisesti tuo aloitus. Siellä puhutaan nimenomaan koskettamisesta ("vaikkeivät he tehneet muuta kuin koskivat jonkun polvea tai yrittivät varastaa suukon").

Mutta siis oikeasti... jos mä laskisin käteni sun polvelle, niin kokisitko sä sen jotenkin seksuaalisena häirintänä? Tai toivoisin suukkoa?
Tietysti siinä olisi lesboefecti, mutta unohdetaan se.
Asia olisi tietysti eri, jos sä olisit selkeästi ilmaissut, ettei kiinnostusta ole ja ei tarvi lääppiä...

• Tykkää
Reactions: Hutkás Biehtár
Ennemminkin vaikuttaa siltä, että osa naisista on heitä, jotka haluavat käyttää flirttiä päästäkseen eteen päin työssään yms. ja vastustavat siksi metoota. Sitten nuo pissisdaijut ei vaan tajua mitä on OIKEA ahdistelu. Ja sitten on se oikea ahdistelu joka jättää traumoja ja siksi halutaan nollatoleranssia flirttikulttuurille. En voi sietää noita naisia jotka käyttävät seksuaalisuuttaan työssä yms. koska he pitävät seksuaalisuuden työpaikalla jonne se ei kuulu. Nussikaa kotona.
Samaa mieltä tuosta työpaikan ja seksin yhteensovittamisesta.

Ylipäänsä flirttikin on taitolaji. Toiset osaavat sen hyvin, jolloin se yleensä ei häiritse ketään; toiset taas eivät, jolloin on lähinnä kiusallista ja limaista.

Mutta ylipäänsä, mielestäni monelta menee näissä metoo-keskusteluissa flirtti ja ahdistelu sekaisin. Ne ovat kaksi ihan eri asiaa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Mutta siis oikeasti... jos mä laskisin käteni sun polvelle, niin kokisitko sä sen jotenkin seksuaalisena häirintänä? Tai toivoisin suukkoa?
Tietysti siinä olisi lesboefecti, mutta unohdetaan se.
Asia olisi tietysti eri, jos sä olisit selkeästi ilmaissut, ettei kiinnostusta ole ja ei tarvi lääppiä...
Riippuu tilanteesta. Jos esim olisit esimieheni niin kokisin tilanteen todella ahdistavana ja ällöttävänä.
Mutta jos olisimme esim työkavereita ja istuisimne iltaa jossain, pitäisin sitä vain semisti kiusallisena (olettaen että siis tietäisin sinun olevan naimisissa jne).
Jos taas olisimme sinkkuja, niin voisi olla ihan kivakin juttu.

Alkaa kyllä mennä koko touhu niin uusavuttomaksi.

Oisko niin vaikeaa opettaa kaikille että "ei" tarkoittaa ei ja samalla kertoa että pitää sanoa "ei" jos jotain ei halua.

Eikö siten pitäisi koko jutun olla selvääkin selvempi?

Miksi naisasianaiset aina kiroilevat, nimittelevät, uhkaavat väkivallalla ja muutenkin käyttäytyvät uhkaavasti? Onko tuo vähän samanlaista käytöstä kuin chihuahuan räksyttäminen? Uhitellaan kovasti sillonkin, kun sille ei tarvetta edes olisi. Ranskassa koskettaminen on normaalia, mutta ymmärrän kyllä, että sinä et ole koskaan ulkomailla käynytkään.

Miksi naisasianaiset aina kiroilevat, nimittelevät, uhkaavat väkivallalla ja muutenkin käyttäytyvät uhkaavasti? Onko tuo vähän samanlaista käytöstä kuin chihuahuan räksyttäminen? Uhitellaan kovasti sillonkin, kun sille ei tarvetta edes olisi. Ranskassa koskettaminen on normaalia, mutta ymmärrän kyllä, että sinä et ole koskaan ulkomailla käynytkään.
Jos tuo mielestäsi oli uhkaavaa, niin ymmärrän hyvin muutkin harhaluulosi :D

Oisko niin vaikeaa opettaa kaikille että "ei" tarkoittaa ei ja samalla kertoa että pitää sanoa "ei" jos jotain ei halua.

Tästä on jauhettu niin paljon, ettei enää jaksaisi...
Mutta joo, jos ahdistelu on sitä selkeää muotoa (tartutaan perseeseen kiinni), on helppo läimäyttää ja sanoa ei.
Mutta jos on sitä hienovaraisempaa liian lähelle tuloa, vihjailevia puheita, reiden "vahingossa" hipaisua, on tilanteeseen huomattavasti vaikeampi puuttua.

Siis onko seksuaalisuus ja nussiminen yksi ja sama asia?

Mun mielestä on ihan fine, että naiset hyödyntävät omaa seksuaalisuuttaan saadakseen tahtonsa läpi, mutta ei se sitä tarkoita, että pidän fiksuna työtovereiden nussimista.

Suomessakin on tehty tutkimuksia joiden mukaan työpaikoilla seksin harrastaminen ja erityisesti pikkujouluissa nussiminen on valitettavan yleistä. Sellainen ei kuulu työpaikoille edes avioparin kesken. Työpaikalla tehdään työtä, ei harrasteta seksiä. Työpaikan pitää olla seksuaalisesti vapaa ilmapiiri.

Mielestäni se ei ole ok kulttuurisesti, että käytetään seksuaalisesta valtaa tahdon läpi saamiseen. Silloinhan weinstein olisi tehnyt ihan oikein vaatiessaan sukkareita elokuvarooleja vastaan. Olen feministi ja säännöt koskevat sekä miehiä, että naisia. Ei ole naisille erivapautta makeilla ja flirttailla ja kietoa miehiä pikkusormensa ympärille saadakseen haluamansa.

Lisäksi nuo naiset saavat miehet kohtelemaan KAIKKIA naisia samanlaisina oksettavina horoina.

No jos olet tavannut vain niin hyväkäytöksisiä miehiä joille "ei" -sana riittää niin onnea sinulle! Pyydä noita miehiä toki opettamaan muillekin kuinka sanoja uskotaan jos se on niin helppoa. Kukaan historiassa ei ole ennen tajunnutkaan koettaa tuota...

Lisäksi unohdat hyvin tärkeän seikan: Vahinko/trauma tapahtuu jo ensimmäisen teon jälkeen, eli vaikka mies uskoisikin ei -sanaa, niin traumaa se ei poista. Etukäteen on vähän hankalaa kiljua eitä joka suuntaan kun ei tiedä mistä uhka tulee.

Aikanaan olin kollegan kanssa Luxembourgissa ja työpäivän päätteeksi lähdettiin kaljalle. Seurassamme oli ranskalainen, portugalilainen ja kreikkalainen kaunotar. Istuttiin iltaa, juotiin kaljaa, rupateltiin mukavia ja kerrottiin härskejä vitsejä. Kyllä, myös naiset. Kaikki viihtyivät pöydässä monta tuntia ja meillä oli perhanan mukavaa.
Viihtyisyys laski oleellisesti kun kollega aivan yllättäen kumartui pöydän yli ja tarrasi kreikkalaiskaunottaren tisseihin kiinni. Se kävi niin nopeasti, että mä en ehtinyt häntä estää.
Voin vakuuttaa, että keskieurooppalaiset kaunottaret eivät tykkää ahdistelusta yhtään!

Jos tuo mielestäsi oli uhkaavaa, niin ymmärrän hyvin muutkin harhaluulosi :D
Sä et vain kerta kaikkiaan osaa keskustella normaalisti ja muita (lue: miehiä) kunnioittavasti. Äläkä jatkossa enää yritä korvata virkkeen päättömerkkiä hymiöllä. Me tiedetään kyllä, että sulta jäi koulut käymättä, mutta ei sitä nyt sentään tarvitse alleviivata.

Sä et vain kerta kaikkiaan osaa keskustella normaalisti ja muita (lue: miehiä) kunnioittavasti. Äläkä jatkossa enää yritä korvata virkkeen päättömerkkiä hymiöllä. Me tiedetään kyllä, että sulta jäi koulut käymättä, mutta ei sitä nyt sentään tarvitse alleviivata.
Voi ei, pahoitteluni, jos onnistuin taas herkkää mieltäsi loukkaamaan.
Yritän jatkossa ottaa tuosta toisten kunnioittamisesta oppia sinulta :rolleyes:

:p:p:p:p:p

Suomessakin on tehty tutkimuksia joiden mukaan työpaikoilla seksin harrastaminen ja erityisesti pikkujouluissa nussiminen on valitettavan yleistä. Sellainen ei kuulu työpaikoille edes avioparin kesken. Työpaikalla tehdään työtä, ei harrasteta seksiä. Työpaikan pitää olla seksuaalisesti vapaa ilmapiiri.

Mielestäni se ei ole ok kulttuurisesti, että käytetään seksuaalisesta valtaa tahdon läpi saamiseen. Silloinhan weinstein olisi tehnyt ihan oikein vaatiessaan sukkareita elokuvarooleja vastaan. Olen feministi ja säännöt koskevat sekä miehiä, että naisia. Ei ole naisille erivapautta makeilla ja flirttailla ja kietoa miehiä pikkusormensa ympärille saadakseen haluamansa.

Lisäksi nuo naiset saavat miehet kohtelemaan KAIKKIA naisia samanlaisina oksettavina horoina.

Sepä se... jokainen noista naisista oli valmis ottamaan poskeen edetäkseen alalla. Siitäkin voi kieltäytyä ja edetä urallaan toisella tavalla.
Minusta näissä tapauksissa naiset käyttivät aivan yhtälailla hyväkseen Weinsteiniä kuin Weinstein heitä.

Se, että Weinstein syyllistyi painostamiseen ja kieltäytyi uskomasta kieltävää vastausta on sitten asia erikseen. Se voidaan luokitella ahdisteluksi. Nyt kuitenkin näyttää sille, että kaikki naiset, jotka ovat auliisti tarjonneet palveluksiaan Weinsteinille edistääkseen uraansa ovatkin muuttuneet "syöjättäristä" uhreiksi.

Jos joku nainen saa miehen kohtelemaan kaikkia naisia horoina, on ongelma miehen aikaansaama, ei naisen. Vaikka joku mies onkin ollut minua kohtaan tökerö ja toiminut mielestäni sopimattomasti, ei minusta KAIKKI miehet ole sellaisia, enkä siis heitä sellaisina kohtelekkaan.

Sinä vapautat miehet vastuusta, ikäänkuin he eivät olisi kykeneviä ymmärtämään miten muita ihmisiä tulee kohdella. Tuo on melko alentavaa ja kenties seksististäkin.

Sepä se... jokainen noista naisista oli valmis ottamaan poskeen edetäkseen alalla. Siitäkin voi kieltäytyä ja edetä urallaan toisella tavalla.
Minusta näissä tapauksissa naiset käyttivät aivan yhtälailla hyväkseen Weinsteiniä kuin Weinstein heitä.

Se, että Weinstein syyllistyi painostamiseen ja kieltäytyi uskomasta kieltävää vastausta on sitten asia erikseen. Se voidaan luokitella ahdisteluksi. Nyt kuitenkin näyttää sille, että kaikki naiset, jotka ovat auliisti tarjonneet palveluksiaan Weinsteinille edistääkseen uraansa ovatkin muuttuneet "syöjättäristä" uhreiksi.

Jos joku nainen saa miehen kohtelemaan kaikkia naisia horoina, on ongelma miehen aikaansaama, ei naisen. Vaikka joku mies onkin ollut minua kohtaan tökerö ja toiminut mielestäni sopimattomasti, ei minusta KAIKKI miehet ole sellaisia, enkä siis heitä sellaisina kohtelekkaan.

Sinä vapautat miehet vastuusta, ikäänkuin he eivät olisi kykeneviä ymmärtämään miten muita ihmisiä tulee kohdella. Tuo on melko alentavaa ja kenties seksististäkin.

En todellakaan vapauta miehiä vastuusta. Sen lisäksi, että miehet ovat vastuussa niin vaadin myös naisia kantamaan oman vastuunsa. Naiset eivät ole oppineet vuosituhansien saatossa, että rusinoita ei voi kaivaa pullasta, taikinatöhkyä tulee aina mukana. Naiset itse ylläpitävät naisille tuhoisaa hyväksikäyttökulttuuria ja sen on loputtava.
T.feministi

Yhteistyössä