Ranskalaiset- aikuisten juhlaruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja "oho"
  • Ensimmäinen viesti
9mmm
ranskalaiethan on just jees sillön tällön ja hyvä dippi. oon kerran ollu sellases raflas missä oli kyl kymmenittäin erilaisia ruokia mut jokainen annos oli aina kynnen kokoinen ja myönnän nolouteni että aina ku näin saapuvan lautasen olin että millonkohan tulee isompi määrä mul on näkä en tietenkään ääneen. noh siinä samalla oli eri laisia ruoka juomia paljon maisteltavana niitä tuli sitten litkittyä :) mut tais olla niin ku muutaman tunnin päästä lähettiin ostin grilliltä hampparin ja se tuntu gourmeelta.
 
vierass
[QUOTE="oho";30662003]Uuniperuna, kasvikset, salaatti, krokettiperunat... enkä sitäpaitsi söisi edes sitä pihviä :D[/QUOTE]

Hyvin harva muukaan söisi uuniperunaa pihvin kanssa, se vaan ei sovi pihvin kanssa yhteen. Parempia vaihtoehtoja kyllä löytyy, kuten ne ranskalaiset, lohkoperunat, kermaperunat, duchesse perunat, perunamuussi... Jotkut krokettiperunatkin on noita huonompia pihvin seuralaisia. Keitetyt perunatkin on aika arkinen kaveri pihville, harvoin niitä pihvin kanssa tarjotaankaan. Lähinnä ehkä jonkin lounasjauhelihapihvin kera.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"Maarikka"
[QUOTE="oho";30662003]Auts..oikein. Väärä foorumi. Näky menevän tunteisiin.
Mun lautaselta ei löydy ranuja juhlapäivänä. Eikä keitettyjä pottuja, vaikka ne ilmeisesti jonkun mielestä on ranuille ainoa vaihtoehto.
Vaihtoehtoja ON. Uuniperuna, kasvikset, salaatti, krokettiperunat... enkä sitäpaitsi söisi edes sitä pihviä :D[/QUOTE]

Sulla taas näytti menevän tunteisiin se mitä muut syö.

Ei, meillä ei syödä juhla-aterialla ranskalaisia. Mä olen kokki ammatiltani ja osaan itsekin valmistaa perunasta useita eri ruokia.
 
vieras2
Aidot ranskalaiset on aika hyviä, siis sellaiset joista puhutaan yleensä maalaisranskalaisina, joissa on kuortakin mukana. Itse teen usein lohkoperunoita - siis ei mitään pakasteperunaa, vaan itse tehtyjä, en ymmärrä miten kukaan edes viittii ostaa niitä pakasteperunoita kun on niin älyttömän helppo tehdä itsekin paremman makuisia. Mulle on oikeastaan ihan sama, mitä kukin haluaa syödä juhla-ateriallaan. Eilen tein valkosipuliperunoita, muttei meillä nyt mitään varsinaista juhla-ateriaa ollutkaan, usein tulee pihvit syötyä viikonloppuna. Ihan normaalia ruokaahan se on.
 
Hyvin harva muukaan söisi uuniperunaa pihvin kanssa, se vaan ei sovi pihvin kanssa yhteen. Parempia vaihtoehtoja kyllä löytyy, kuten ne ranskalaiset, lohkoperunat, kermaperunat, duchesse perunat, perunamuussi... Jotkut krokettiperunatkin on noita huonompia pihvin seuralaisia. Keitetyt perunatkin on aika arkinen kaveri pihville, harvoin niitä pihvin kanssa tarjotaankaan. Lähinnä ehkä jonkin lounasjauhelihapihvin kera.
Jollekkin turska, rosmariiniperunat, kermaviilikastike ja jokiravunpyrstöt ovat ihan perusruokaa mutta jollekkin taas juhla-ateria. Jotkut eivät normaalisti syö ranuja joten ne saattavat olla todellakin juhlava osa ruokaa. Nuo uuniperuna, juurekset sun muut ovat meille arkiruokaa kuten jokiravunpyrstötkin. Ja olen samaa mieltä, että kunnon piffin kanssa maistuu todella hyvin ne ranskalaiset.
 

Yhteistyössä