Rannekipu!!! milloin lääkäriin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milloin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla yleisin syy on jäänetupentulehdus ja siinä vitkuttelen. Omahoitona on reseptillä saatava geeli, lepo ja side ja jos se ei auta, lääkäriin ei vaan tuu mentyä kunhan vaihteet saa vaihdettua autossa ja hampaat pestyä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Heti lääkäriin kun alkaa vaikeuttaa normirutiineja. Mikä kummallinen tarve sinne menoa on viivästyttää?

Mulla usein tulee jännetupentulehduksen myötä ranne kipeäksi ja aikanaan se kotikonstein helpottaa.Mä en niin kovin mielelläni mene lääkäriin, vaikka olis syytäkin.Riippuu toki, mikä vaivaa.

En ole satuttanut.. Muutama vko sitten alkoi koskemaan, välillä nostaessa jotain...hävis sit hetkeks ja nyt yöllä jo tunsin et koskee kun liikuttaa :(

Tosiaan pieni vauva minulla, ja tuo nostaminen aika tuskallista :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en viitsis "turhaan" lähteä, jos vaikka meniskin itekseen ohi viikon päästä :D

kaipa se riippuu onko satuttanut sen jossain (menisin aika nopsaan) vai rasituksesta (venyy)

Peesi. Voi avuttomuuden alapää. Jos oot kaatunut ja ranne murtunut niin mene hoitoon. Jos on rasitusvamma hoitona kylmää (vaikka herne-maissi-paprika pakkasesta pyyheliinan sisällä) ja siteellä tai tuella käsi lepoon muutamaksi päiväksi.
Ei se ole ihmekään että terveydenhuolto tökkii kun ei aikuiset osaa omahoidon perusteitakaan.

Mulla alko rannekipu raskauden loppuvaiheessa ja synnytyksen jälkeen paheni, kävin näyttää lääkärissä ja sanoivat että aika normaalia -johtuu raskaudesta, ja parissa kuukaudessa se hävis. Mutta inhottavaa oli, kun välillä vauvaa nostaessa tuntu et käsi pettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Heti lääkäriin kun alkaa vaikeuttaa normirutiineja. Mikä kummallinen tarve sinne menoa on viivästyttää?

Mulla usein tulee jännetupentulehduksen myötä ranne kipeäksi ja aikanaan se kotikonstein helpottaa.Mä en niin kovin mielelläni mene lääkäriin, vaikka olis syytäkin.Riippuu toki, mikä vaivaa.

Mulla on tuohon se geeli reseptillä ja saan uusittua sen ihan vaan viemällä. Sitä ja yöksi side, toistetaan pari-kolme kertaa ja homma ohi. Suosittelen samaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ja kipu alkoi vauvan ollessa n.4kk:

Jäänetupen tulehdukselta kuulostaa. Voitko nojata painos kämmen alaspäin esim sängyllä ja nostaa itsesi sen varaan? Jos ei kärsi tehdä, aina vaan tutumpaa. Käy lääkärissä ja kerro epäilystä ja geelintarpeesta, menee äkkiä ohikin jos ei pitene tolkuttomasti. Aika (tyhmän)rohkeasti olet 2 kk kärsinyt :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ja kipu alkoi vauvan ollessa n.4kk:

Jäänetupen tulehdukselta kuulostaa. Voitko nojata painos kämmen alaspäin esim sängyllä ja nostaa itsesi sen varaan? Jos ei kärsi tehdä, aina vaan tutumpaa. Käy lääkärissä ja kerro epäilystä ja geelintarpeesta, menee äkkiä ohikin jos ei pitene tolkuttomasti. Aika (tyhmän)rohkeasti olet 2 kk kärsinyt :(

pakko nostaa...kirjoitin äsken et yöllä näin rannekivusta unta ja nyt ranteeseen koskee enkä tod voisi nostaa itseäni esimerkin tapaan ylöspäin:(
jännetupen tulehdus mahd siis?

Mulla ollut ranne niin kipeä että ei ole esim punnertamisesta tullut yhtään mitään... Kipu ollut ranteessa jo kohta kolme vuotta :( Ranteeseen todettiin jännetupen tulehdus ja ranteessa ollut patti tyhjättiin nesteestä jonka jälkeen ei enää tullut pattia... Mutta ranne on edelleen yhtä kipeä. Noh kävin toisen kerran terveyskeskuksessa ja minulle sanottiin vain että yritä välttää rasittamasta kättä. Vähän vain vaikeaa kun olen raksapuolella ammattikoulussa :P

Yhteistyössä