rakkuloita suu täynnä, en jaksa enää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina."

Vieras
Keskiviikkona nousi kuume ja kova kurkkukipu. Kuume kesti lauantaihin asti. Sitten suuhun tuli tosi kipeitä rakkuloita. Ollu jo kolme päivää ja kurkku edelleen helv. kipeä. Siis oikeesti meneee hermot...en oo moneen päivään pystyny syömään kunnolla.. Ja tää kipu...arghh.. :((

Onko muilla ollu samaa tilannetta?

Hitsi en muista tökitn nimeä. Mutta apteekista saa ainetta jota purskutellaan suussa. Se muodostaa sinne suojaavan kalvon.

Nopeuttaa rakkuloiden paranemista ja vie kivun pois. Pystyy taas syömään. Aftoille tarkoitettu mutta kaippa se tuollaisessakin toimisi.
En kyllä yhtään tiedä mistä voisi johtua.

Kuullostaa herpeksen aiheuttamalle taudille. Mulle tuli ulkomaanmatkan jälkeen herpeksen aiheuttama tulehdus. koskaan aiemmin en oo herpeksestä kärsinyt mutta auringonvalo aktivoi viruksen ja aikuisiällä oli ihan hirvee tauti. Viikkoon ei voinut syödä koska suu niin kipee rakkuloista ja kuume nousi 38 ja toinen puoli kurkusta tosi kipee ja turvoksis kaula.

Kiitos neuvoista...joo tosiaan neuvolatäti tänään sanoi että on joko enterorokko tai herpesvirus mut molemmat pahoja..ehkä tuo herpes pahempi. Ja apteekista ostin aftageeliä. On hetkellisesti lievittäny kipua mutta kipu kyl jatkunu..
Argh... loppuis jo... vtuttaa ku hiihtoloma lasten kans on ny ihan pilalla ku kärvistelen vaan näin kivuis :(

[QUOTE="mä vaan";25767490]Onko muuten ikenet tulehtuneet? Sekin oli herpeksen aiheuttamas tulehdukses oireena. Ja iho oli kipee mitä normaalisti ei oo kuumees ollu. Pikaista paranemista :)[/QUOTE]

Millanen se ikenen tulehdus sitten on? En pysty ainakaan hampaita harjaamaan...sattuu ikeniin niin ja jet alkaa tulee verta.. Kiitos, koitetaan parantua :)

Buranaa 400 oon ottanu... ja on auttanu parisen tuntia..sitte kipu alkaa taas..
Isältä sain "viinahörpyn"... purskutin viinaa suussa minuutin ajan..ja sitte sylkäsin pois..kyl se lievitti kipua huomattavasti :D

jos on kurkku toosi kipeä, ei kannata syödä mitään, mikä jää "valumaan" sinne - itsekin luulin vihannessosekeiton olevan hyvä ruoka kurkkutulehduksessa; pikkuiselle ei maistunut ja söi mielummin leipää... Itse sairastin angiinan juuri muutama kuukausi sitten ja huomasin, että oli lapsen opit oikeat: suuret "kovat" palat muljahtivat kurkusta alas huomaamatta, esim. suklaata en voinut syödä lainkaan neljään päivään... Ota ohjeiden mukaisesti särkylääkettä niin pystyt syömään edes jotain! Tsemppiä!

Yhteistyössä