Rakko aina pipi

• Viestiketjun aloittaja Vm 47 ja onneton
  • Ensimmäinen viesti
Vm 47 ja onneton
Olen koko ikäni kärsinyt toistuvista rakkotulehduksista. Ne alkoivat kun tietämätön äitini antoi ensimmäisen tulehduksen muuttua krooniseksi (murrosiässä)ja se huomattiin valituksistani huolimatta niin myöhään että sitten se on uusinut muutaman kerran vuodessa. Nyt olen hyvällä hoidolla (munuaisetkin tutkittiin ja onneksi ne ovat kunnossa) onnistunut pääsemään kahteen kolmeen tulehdukseen vuosittain ja estolääkitystä ei anneta/tarvita. Ongelmana ovat lääkkeet. Mikään ei enää oikein sovi vaan tulee sivuoireita. Furadantiini oksettaa, Trimopanista tulee vatsa kipeäksi, Terivid tekee lihasoireita ja huonoa oloa. Tetrasykliinit saavat mahan sekaisin, eikä niitä edes suositella. Onko kellään kokemusta muista lääkkeistä? Löytyykö muita? Olen ihan alkanut välttelemään hoitoa tai hoidan liian lyhyesti tästä syystä.
Karpalot ja puolukatkin on kokeiltu.

Meikämaija
Jospa kuitenkin pyytäisit estolääkitystä . Sillä minä pääsin kierteestä, jota oli jatkunut vuosia. Oma vastustuskyky parani, kun tuli pitkä terve jakso.

Olet päässyt kyllä jo hyvään tilanteeseen. Käytä lääkkeitten kanssa yhtä aikaa luonnonjogurttia ja maitobakteerituoteita, kuten asidofilus- yms. piimää. Maitohappobakteereita saa myös apteekista, jolloin voit ottaa niitä minkä kanssa tahansa.
Ne pitävät elimistösi tarpeellisen bakteerikannan riittävänä ja vähentävät noita oireilujasi. Munulla on tapana syödä jogurtti kyytipoikana tabletille ja hyvin toimii, vatsa ei tule kipeäksi eikä muutakaan huonoa oloa.

Vm 47 ja onneton
Kiitos neuvoista. Olen ajatellut käydä vielä urologin juttusilla koska edellisestä kerrasta on vuosia. Olen ollut vain yleislääkäreiden hoidossa viime ajat. Ehkä saisin sieltä estolääkityksen vähäksi aikaa. Silloin annos olisi niin pieni ettei se rasittaisi niin kovin. Pitäisiköhän rakkokin tähystää, ties mitä siellä on, arpia tms.?

Yhteistyössä